Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1819 ggr
JoHo
10/31/12, 11:54 AM

Halloweenmedium

http://www.guardian.co.uk/science/2012/oct/31/halloween-challenge-psychics-scientific-trial

Synd att inte Sally Morgan, Colin Fry, Gordon Smith, T J Higgs och Derek Acorah kunde ställa upp. Synd tycker jag.

Annons:
Jane-Lyzell
10/31/12, 12:31 PM
#1

Ja låt oss hoppas de vill göra det en dag fast sanorlikheten är nog liten- tyvärr!

de vill nog inte bli disakerade av skeptiker!- menar det spelar ju ingen roll hur mycket rätt mediumen har det dissas iallalfall !

Och som jag sagt förut och säger det igen - skeptiker måste förstå mediumskap för att kunna testa det!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
10/31/12, 11:44 PM
#2

I det här fallet var tydligen ingen utav de "tillfrågade" kontaktade direkt, så dom visste inget om spektaklet. Detta basunerar Merseyside Skeptics Society ut som "None of these high-earning celebrity psychics took up our challenge, but I guess you didn't need psychic powers to see that coming."

wellma
11/1/12, 5:09 AM
#3

Det är inte så konstigt alls att medium inte ställer upp,denna eviga jakt på bevis från skeptiker gör att medium helt enkelt tröttnar svårare än så är det ju inte.Sen för att inte nämna alla som med falska uppgifter satt medier på prov både via massmedia,via seanser och sittningar inte underligt att ett medium hamnar fel om man uppsöker mediet och exempelvis säger en viss person saknas fast den inte gör det,eller en viss person har dött men lever fullt frisk.

Såna knep gör att medium tröttnar och inte vet när någon faktiskt är seriös.

Vi kan ta ett exempel, om jag går på en sittning och tar med mig en person jag inte känner eller har träffat så kan ju knappast den information som är ämnad för mig låta vettigt för den som följt med när den inget vet om mig,mina anhöriga,min bakgrund,vad jag gjort eller vad jag ska göra.Så det här med tester och bevis det kan endast sittern själv avgöra ingen annan bredvid,inte ens den bästa vän till oss vet allt och då kan det låta som bara babbel när man inte känner till hela historien bakom en annan människa.

Om vi tar Jane som exempel,hon går på sittning och jag skulle följa med som nån slags kontrollant.Jag har aldrig träffat henne och känner inte till vem hon är eller vilka anhöriga hon har,vad hon har med sig i livet och fått gå igenom,det enda jag sett är här inne på foum.Så även för mig som är andlig,ser och hör andevärlden skulle en sån sittning inte ge ett dugg utan det är personlig information som ska till Jane inte till mig.Så för mig kan det låta storknas som åskådare men budskapet är ju inte heller ämnat för mig.

Kan du förstå nu JH att medium både tröttnar och inte ställer upp?det är ju så enkelt att det handlar om att sittern eller den som besöker en seans och får budskap att den kan förstå vem som kommit igenom och vad en ande vill förmedla.

Vi kan ha ett seansrum fullt av troende,både medium och andra utövare.X får ett budskap som kan låta rappakalja för både mediumet som håller seansen och hela publiken men målet från andevärlden är inte att övertyga alla omkring utan komma igenom till deras nära och kära,det är det som är viktigt att budskapen kommer rätt inte alla och allt runt omkring.

Jag vet inte hur många gånger jag besökt människor som haft aktivitet i sina hem och fått information som för mig låter som bara strunt,det låter inte klokt alla gånger men det landar hos dom som bor på platsen och det är det som är viktigt inte hur det låter för ett medium eller en åskådare.Nu jobbar jag inte som vanligt medium men besöker hemsökta hem och platser och tro mig när jag säger,många gånger känner man bara att sådär kan jag ju inte säga men man lär sig att förmelda direkt och hur det än låter för mig så kan dom boende ta till sig och där har budskap gått fram vilket är målet.Inte vad en åskådare uppfattar,inte hur mediet uppfattar utan till den som det är ämnat för,ingen annan.

Det är inget konstigt alls att medium tröttnar och inte vill ställa upp allt handlar om vem budskapet är till inte dom som försöker vara kontrollanter runt omkring.Det handlar inte om att vara ogin med skeptiker utan det handlar om att vissa med oärligt uppsåt satt medier på prov och sen säger dom att mediet  inte kan,men inte konstigt medium hamnar fel och tröttnar på allt vad tester heter om en person inte från början är ärlig.Det leder enbart till misstänksamhet mot alla från medium och därför ställer man inte längre upp.

JoHo
11/1/12, 12:00 PM
#4

#3

> denna eviga jakt på bevis från skeptiker gör att medium helt enkelt tröttnar svårare än så är det ju inte

Var glad för det. Så länge vetenskapen söker efter det första och enda vedertagna beviset för paranormal existens är det väl positivt, eller hur?

Jane-Lyzell
11/1/12, 1:09 PM
#5

2 Ja du då är det ju inte konstigt de inte ställde uppCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/1/12, 1:09 PM
#6

3 vilket härligt inlägg - tack och bra förklaringSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
11/1/12, 1:13 PM
#7

4 Jag både håller med och inte - det jag håller med om är att vist vore det bra om det gick bevisa och vi har ju mycket som parapsykologerna forskat fram!

Problematiken som jag ser det är att det inte finns en öppenhet hos skeptiker för att det kan finnas! - Det gör att allt sammarbete blir fruktlöst! Om skeptiker inte vill bli överbevisade - så spelar det ju ingen roll om deras egan mamma stod framför dem andligen - så skulle de inte tro det utan hänvisa till halusinationer!Obestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Sanna3]
11/1/12, 1:17 PM
#8

"…inte konstigt medium hamnar fel och tröttnar på allt vad tester heter om en person inte från början är ärlig."

Om medium endast förmedlar vad en Ande säger, så innebär det väl att det är Andarna - och inte mediet - som i så fall "hamnar fel" i dessa fall…

Är andarna verkligen så lättlurade? (Så till den grad, att dom ibland t.o.m. inbillar sig själv vara någon helt annan individ, än den dom alltid varit.)

Jane-Lyzell
11/1/12, 1:24 PM
#9

8 Det går inte att endast förmedla vad en ande har att säga - det är det som skeptiker aldrig kommer förstå - all form av andlig kommunikation sker via ett medium - vilket innebär ett mediums hjärna - med allt vad som finns där- ett medium är alltid färgat av sig själv i medelanden som lämnas!

Särskilt vid mentalt mediumskap (storseanser , sittningar etcc) det är det minst tillförlitliga av alla mediumskapen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Sanna3]
11/1/12, 2:11 PM
#10

Tack JL!    Glad

Det var precis ett sådant svar jag hoppades på.

Då dyker naturligtvis en följdfråga upp. Vet alla kunder/klienter/betalande, om detta faktum? …… Aningen tveksamt…

Folk betalar, och tror att det är en specifik tjänst dom får… När det i själva verket är något helt annat dom fått!

[Harry Lulja]
11/1/12, 5:31 PM
#11

#9 Jane Lyzell du tar själv 400:- för en privat sittning har jag läst här någonstans. Du har också storseanser har jag för mig.

Vad betalar man för där då, dina färgade meddelanden och inte dom döda anhörigas?

[Harry Lulja]
11/1/12, 5:45 PM
#12

#2 Läs om läs rätt

The challenge was issued to Sally Morgan, Colin Fry, Gordon Smith, T J Higgs and Derek Acorah. None of these high-earning celebrity psychics took up our challenge, but I guess you didn't need psychic powers to see that coming.

Maikailoa
11/1/12, 8:19 PM
#13

#12 Ändå var samtliga omedvetna om spektaklet.

Bara för att en viss Chris French skriver något gör det inte till sanning.

Annons:
Jane-Lyzell
11/1/12, 8:23 PM
#14

10 Det bör varige medium upplysa omFlört Ju mer tränat och duktigt medium desto mindre av mediumet själv och mer av anden!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/1/12, 8:25 PM
#15

11 Ja du Jesus- Färgade betyder inte att de inte är anden! - det betyder att mediumet tolkar utifrån sina referensramar! och sin egen skicklighet som medium!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Harry Lulja]
11/1/12, 9:11 PM
#16

#15 Kallar du mig för Jesus? Jag har sett att du skriver det i ett par av dina inlägg till mig Jag trodde först du kanske var religiös och gjorde det alltid men ser att det är bara till mig

Jane-Lyzell
11/2/12, 12:00 AM
#17

16 Ja Jesus det har du rätt i - så märkligtObestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Harry Lulja]
11/2/12, 9:24 AM
#18

#17 Ja du är märklig det har du rätt i Du vill inte svara på anledningen till ditt beteende heller?

Jane-Lyzell
11/2/12, 12:37 PM
#19

18 Nääe - vet du varför?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
wellma
11/3/12, 12:11 PM
#25

# 24 Varför så taskig,ja Jesus amalia inte lätt alla gånger bara så uppenbartObestämd

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Hellas
11/4/12, 12:54 PM
#28

#27 spirit33, vi använder oss av medlemmarnas möjlighet till att "anmäla" inlägg. Tillräckligt många röster på ett inlägg innebär att det med automatik plockas bort. Det är det som inträffat!

Vv och håll dig till trådens ämne!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

spirit33
11/4/12, 1:33 PM
#29

#28

Jaha, även fast jag inte bryter mot några regler så tas det bort??? Finns det inte möjlighet för er moderatorer att återpublicera felaktigt anmälda inlägg? Jag tycker det finns fog för att undra vadan dessa konstiga inlägg från Jane, tycker inte du det?

Hellas
11/4/12, 2:11 PM
#30

#29 Jag ha redan svarat dig att de är OT, jag kan inte vara tydligare än så.
Svaret är alltså, Nej, jag tycker inte att det finns fog att avvika från trådens ämne.

Nog om detta, vidare Off Topic tar jag själv bort direkt utan vidare förklaring.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: