Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2118 ggr
camasufri
2012-10-30 16:33

Vad kan detta betyda?

Igår när jag övade  på att öppna mina chakran fladdrade 3 bilder förbi min inre syn.

1: Ett ansikte alldeles vitt, såg ut som, en mask, eller mer som ni vet, vitpudrat eller målat, som Poirot fast utan övrig målning i ansiktet, bara vitt och alldeles nära mitt eget ansikte till höger

2: strax efter kom en dödskalle lite längre bort mer mot mitten av "synfältet" och försvann lika snabbt som den kom

3: därpå skymtade ett öga snabbt som sjutton, strålade ut från samma plats som dödsskallen och försvann ut åt höger

Allihop, jaha hur ska jag föklara detta nu då, rörde sig mjukt. Som om de tonade fram och sedan gled bort i sidled

Jag har aldrig sett nåt sådant förut! Jo 2 hygglo svävande ansikten en gång, av ett äldre par, samt ett mansansikte som såg ut att garva åt mig…strax efter… det gjorde han säkert också, haha, gjorde sig lustig över min förvirring och min frustration över att inte veta allt nu! Och så damen när jag var liten förstås som röjde sig för mig en enda gång…….

Jag var vaken men blundande för att koncentrera mig på mina "blomster", (även om jag ibland kan uppfatta det som att jag visualiserar bättre med öppna ögon och blicken i fjärran) men igår var de slutna

Finns det någon av er mer erfarna som kan hjälpa mig förstå? Eller ge mig en fundering på vad jag kanske borde analysera i mitt liv?

Kramar/ Carina

/ Carina

Annons:
Jane-Lyzell
2012-10-30 16:50
#1

Du börjar öppna upp för klart seende ditt tredje öga håller på att öppna sig Glad Det är väll syftet med dina övningar eller ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
2012-10-30 17:10
#2

Helt ärligt #1

så är jag inte riktigt överrens med mig själv i det avseendet

Min tanke var mer att få en större förståelse och en helare syn av mig själv och omvärlden, genom avslappning.

Vet inte om jag är redo för just tredje ögat än!! Det verkar lite skrämmande! Vet ju inte vad jag ska se eller hur jag ska tolka det

Kan det varit därför jag någon kväll innan dess hade en pulserande och vibrerande känsla i bekymmersrynkan?

Kram =)

/ Carina

Hellas
2012-10-30 20:36
#3

#2 *Jag småler lite nu* Kyss
Kanske du ska strunta i att öppna dina chakran om du vill komma i kontakt med ditt egna Jag, din egna ande?

När du öppnar upp dina chakran öppnar du även upp ljuset innom dig som gör att andevärlden ser dig som en potentiell kanal som de kanske kan använda i framtiden.
Andevärlden ser oss som ljus, de ser inte vår köttsliga kropp.
När man öppnar upp hakran kommer det ljuset att stråla starkare än alla andra ljus så att de vet att "här finns en själ, ett verktyg, att använda".

Jag tycker det är bra att först arbeta med sin egna ande och komma i kontakt med sig själv så fortsätt med den typen av meditation men skippa chakranöppning för det behövs inte.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

camasufri
2012-10-30 21:27
#4

haha

#3 du får gärna lägga upp ett riktigt hästgnägg, för det gör jag och tydligen någon annan med som förmodligen känner mig bättre Skrattande

Anledningen till att jag började med detta rörande chakran läste jag någonstans, på iFokus, att hade man värk i tex höft och ländrygg kunde det bero på obalans i rotchakrat, magsår och annat= obalans i solar plexus, osv, samt att man visserligen öppnade upp sig för andevärlden, men jag trodde i min enfald att det bara rörde "mina närmaste gubbar" "min guide och kompani", att man lättare öppnade upp sig för dem Förvånad och ev. senare fick VÄLJA om man ville bli använd eller ej

Så jag tänkte Ahaa!!! Nu är vi kanske något på spåren, det testar vi, kanske bidrar det till att jag slipper värken jag dras med i princip hela kroppen OCH att jag kommer närmare min intuition…….OCH att man öppnade upp sig för universums LoA på ett annat sätt, kunde snacka med hundskrället och få honom på bättre tankar då det gäller samarbete och sånt. Du vet E4:an direkt ;)

Tänk så lite man vet, asg

Så skratta du Hellas Kyss

Tack så mycket.

Kramar/ Carina

/ Carina

Jane-Lyzell
2012-10-30 22:00
#5

4.Anledningen till att jag började med detta rörande chakran läste jag någonstans, på iFokus, att hade man värk i tex höft och ländrygg kunde det bero på obalans i rotchakrat, magsår och annat= obalans i solar plexus, osv

Herregud tro inte på allt som skrivs !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
2012-10-30 22:04
#6

Och förresten, sen vill jag ju ha ett som Jane säger ett klart seende

Hrm, frågan är bara hur klart vill jag se?

Mycket

Kan man inte öppna upp bara till hälften? Oskyldig haha ;)

Kyss

/ Carina

Annons:
Jane-Lyzell
2012-10-30 22:06
#7

Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
2012-10-30 22:13
#8

#5

Jag ska försöka sålla något bättre framöver Skäms, haha

Men Jisses!!!!

Menar ni att ögat var en av mig oönskad "spion" att de rekade?

Men nog måste de se om man inte är redo?

/ Carina

Hellas
2012-10-30 22:35
#9

Haha, gud vilken rolig tråd, tack, jag älskar när folk bjuder på sog själva *fniss*.

Men skämt å sido, som jag tänker så kan man inte välja att bara smygöppna lite grann.
Är man en potentiell kanal vilket du själv kanske är så kan det gå rackarns fort att bli vidöppen och då blir det jobbigt om man inte vet vad man ska göra med sin öppenhet. Det är minst sagt jobbigt att ofrivilligt få besök av kleti och pleti från andra sidan utan att kunna styra det hela (Disciplin).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-10-30 22:36
camasufri
2012-10-30 23:15
#11

#10

I will try SkrattandeKyss

/ Carina

Jane-Lyzell
2012-10-31 00:02
#12

Skrattande Ha ha ha ….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: