Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 871 ggr
Jane-Lyzell
2012-10-25 13:01

Lidande - död ?

Vad tror ni är meningen med lidandet? - varför behöver de flesta människor lida innan de dör? - få människor dör utan lidande!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
jenniiieee
2012-10-25 22:40
#1

Det har jag också funderat på. Och även varför vissa föds till ett enkelt liv medans andra får ett jobbigt liv.

Kanske man får lida för att man klarar av det och ska lära sig någonting utav det tills man passerar till andevärlden. Även om det låter grymt så kan det vara så. Varför skulle man annars lida om man ändå ska dö? Intressant fråga :) Men ett omöjligt svar..

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Jane-Lyzell
2012-10-26 13:01
#2

Ja du det är just det varför finns det där- menar innan man kommit in i själva övergånsprocessen - finns ju både fysisk och psykiskt lidande - kan det ha med jordiskt karma att göra - måste de lämnas kvar på detta sättet ?

Ja det finns mycket att fundera över!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

jenniiieee
2012-10-27 10:12
#3

Ja, jag tror iaf att smärtan man upplevt här på jorden känns "enkel" när man kommit dit till andra sidan. Oavsett om det är psykisk eller fysisk. Jag hoppas det iaf. Har man lidit psykiskt kanske man får ett lättare sinne och slutar bära tunga bördor och kan se på det på ett annat sätt.

Men jag tror också att man får det lidande man klarar av. Fysisk är svårare att hitta en förklaring till. Om  man levt utan ben t.ex. Får man tillbaka dom på andra sidan? Dog man i en sjukdom, är man frisk på andra sidan?

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Jane-Lyzell
2012-10-29 13:36
#4

3 håller med digGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: