Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 2012 ggr
Jane-Lyzell
2012-10-22 15:51

Varför utveckla Mediumskap ?

En fråga som växer sig allt starkare som lärare jag är - då jag ser mina elever och hur de utvecklar sin medialitet (min egen med)

Få verkar veta varför det utvecklar sig och i vilket syfte!?

Biten att "vara i service" verkar ramla bort eller bli sekundär!?

Egot och den egna viljan tar mer mark en andevärldens vilja - hmm… varför då undrar ju jag då?

Vad tror du själv om detta ?

Alla vill vara "Medium" Helst TV Medium - och de som vill det vill inte lägga ned särskilt mycket arbete utan de vill helst trycka på en knapp så ska medialiteten ramla i knät på dem!?

Mediumskap är hårt arbete under många långa år i och utanför den egna hemcirkeln.

När elever börjar förstå det hårda arbetet - så antingen förstår det och lägger manken till - fast  alltför många prövar då"snabb fixar" istället- sånt som inte går att bevisa och förstärker egot och magin.

Ramsbergsgården skaffades in av spiritualistiska riksförbundet 1968 och 1969 invigdes det - som en rekreation för gamla utslitna medium- att vila upp sig på!(senare blev det kurser med)

Då fans kanske 1-2 handfulla medium - som reste land och rike och norden runt i tjänst för Riksförbundet och andevärlden. De blev kallade.

Idag har du 10 sk medium minst i varige ort i Sverige- som lever på att vara Medium. Mediumskap har blivit en branch - inte ett kall.Rynkar på näsan

Förr var mediumen betalda av Riksförbundet och de bestämde vart deras tjänster behövdes- det var blygsamma pengar + rese ersättning.

Idag efter Riksförbundets förfall  är det higshapparall och egna priser som gäller. En del Medium tar hutlösa kostnader för att hålla storseanser.

Om vi gämför med England som spiritualismen verkligen fick fäste med spiritualistiska kyrkor i varige ort - de medium som arbetar i kyrkorna får fortfarande i dag - små summor för sin  service.

Pengar lockar allt fler Medium och priserna stiger - ska det vara så!?

Är de i andevärldens tjänst då - när det tar upp emot 10 000 kr för att hålla en seans !?

Något att fundera på också i allt detta i Sverige - då vi fullkomligt svämar över med utländska medium - särskilt från England(i england är det viktigt vara ett internationellt medium) och pengarna de kan tjäna på sitt mediumskap i Sverige är mer en dubbelt av vad det får i sitt egna land! Därför lockas många av dessa medium av pengarna och hur många som igentligen gör det för kallet - ja det kan man undra!

Är engelska medium eller andra Bättre en de Svenska ?

Nej Absolut inte blir mitt svar!

Vad tycker du?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
2012-10-22 16:36
#1

Jag kan hålla med dig, att gå kurs i 7 dagar och sedan vara certifierat medium är åt fanders. Jag har själv både sett och hört verksamma medium, även om de inte är kända, som gör sittningar som är sämre än vad mina egna var i början för många år sedan……

Jag har varit på åtskilliga avancerade fortsättningskurser i olika Mediumistiska discipliner där det visar sig att hälften i gruppen inte vet vem deras huvudguide är eller har upprättat ett arbetsförhållande till den kontroll som ska hjälpa till vid de olika mediumskapen.
Sådant man tror vara baskunskap i allt medialt arbete.

Att arbeta andligt handlar ofta om att synas och märkas så lite som möjligt men ändå skapa skillnader som gagnar andra levande väsen.
Det kan även innebära att man för ut budskapet om Anden till de som önskar lyssna. Det handlar om att ge av sin energi för att stärka olika typer av hemcirklar.

Det är även märkligt att många av de iFokus medlemmar som jag sett sedan de blev medlemmar och helt noviser varit omediala som barn dvs. de har inte upplevt andevärlden. Några år senare startar de egna företag och på deras hemsidor kan man läsa om att de sett andar sedan barnsben. Inte ens där finns det alltid en sanning.

**Givetvis drar jag inte alla över en kam.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

jaerven
2012-10-22 17:33
#2

Jag håller med om att det verkar ha gått mycket pengar i branchen, och jag undrar om de som tar mest betalt verkligen kan leverera i nivå med vad de tar betalt.

Om utländska medier är bättre än svenska kan jag inte bedömma, då jag inte träffat varken svenska eller utländska medier i den omfattningen att jag skulle kunna bedömma dem annat än individuellt. Tv framträdanden vill jag inte ta med i bedömningen då jag inte vet hur de är framställda.

lenjon1
2012-10-22 19:52
#3

En intressant fråga…varför vill jag utveckla mitt mediumskap. Aldrig i livet att jag skulle ställa upp i något TV program eller öppna eget och ta betalt.

Främsta syftet är och förblir (som jag känner idag) att lära mig mer om mig själv och det som är "större" än mig själv. Att växa som människa och det är med andra ord så här långt i livet enbart egoistiska skäl.

Lena

camasufri
2012-10-22 21:50
#4

Sitter här och filurar på om jag ska sticka näsan i blöt igen och kommer fram till att:

Ja min själ det ska jag! Tungan ute

Hur galet det än blir, haha

Jag blir faktiskt lite småirriterad på dessa "utvalda" som visst möjligen har närmre till sin andlighet och medialitet än genomsnittet, men som bara har dollartecken för ögonen! För att få en plats i rampljuset.

Som Jane säger så borde det vara ett kall, för att tjäna dessa som inte ännu har plockat fram sina förmågor, genom att ev. leta reda på försvunna människor, saker och så vidare. Men många av dessa utnyttjar en massa förvirrade stackare som vill ha reda på om de kommer finna sin stora kärlek, om de kommer att få några barn, om de kommer att bli rika, om deras ex mormor finns vid deras sida osv osv…………. och andra egentligen ganska triviala saker som bara mättar deras egon, möjligen för att de lever under trångmål just vid tillfället..

Sånt gör mig arg!

För det är ju egentligen så att vi alla har (rätt till ) förmågan/ gåvan men den har förnekats oss genom halvsanningar, lögner och hot i religioners namn för att vissa skulle/ ska kunna ha makt och kontroll, genom separation. Alla har inte tiden i vårt moderna samhälle att plocka fram sina kunskaper och lyssna till sin inre röst heller för tiden och stressen gör dem både blinda och döva!

Jag säger som lenjon, om jag finge finna mina djupaste kunskaper så är det för att lära känna mig själv och det som är större än mig för att möjligen bidra till att göra jorden till en bättre mer kärleksfull plats

Carina

/ Carina

Jane-Lyzell
2012-10-23 00:13
#5

Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2012-10-23 13:34
#6

#4 Bra inlägg i debatten!

Varför engelska medium skulle vara bättre än svenska….det kan man ju fråga sig.

Blir det lite finare om en inte riktigt förstår vad de säger…eller?

Än om Agda från Tommelilla kommer o pratar lite Flört Hon kan ju faktiskt vara mer träffsäker än en engelsk tant!  Vi låter oss tjusas av det vi hoppas på o glömmer att vara jordnära i våra önskningar! då får vi också betala därefter…trots att det inte är så säkert att vi får mer för vi betalar mer!

Annons:
mayolica
2012-10-24 00:53
#7

Jag tror att det är helt oviktigt från vilket land medium kommer,mest troligt är att det finns både bra och dåliga medium oavsett land.

Lyxiga utbildningar och cerificat ger jag tyvärr inte mycket för, mycket sånt brukar ge mej en påklistrad oäkta känsla? Jag vill se mer av ett mediums egna namn än lärarens namn. Visst är det bra med utbildningar,men om jag söker efter ett medium så har utbildning ingen större betydelse. ( Jag provar nog att gå till Agda från Tommelilla före h*N från den fina skolan Flört

Varför jag ville utvecklas medialt? . . Det är mycket för att jag haft andliga upplevelser, som gjort att jag blivit intresserad och ville lära mej mer om medialitet och mediumskap. Tanken med mediumkurs är i första hand för min egen personliga och andliga utveckling. Få dela oförklarliga andliga upplevelser med andra,lära nytt och  förstå, få nya insikter. . . Medium tror jag inte att man blir för att man går kurser? bara om det meningen.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: