Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1106 ggr
Jane-Lyzell
2012-10-19 00:37

VARNING! FÖR TELEFON BEDRAGARE!!!!!

VARNING. VARNING! FÖR TELEFON BEDRAGARE!!!!!

Var och besökte min Mamma i dag och hon berättade att hon fått ett telefonsamtal från en kvinna (som bröt på något språk) talade svenska med brytning alltså och hon sökte min Mammas man- som inte var anträffbar just då!

Kvinnan säger hon ringer i från Mexico åt Min mammas mans, syster dotter , som behövde pengar i angeläget ärende :(
Tur min Mamma är

allert och inte går på sådant - till saken hör att hennes man inte har en systerdotter!!!!!

så nya tidens lurendrejeri - fy för dessa bedragare som lurar pensionärer :( och spelar på deras vilja att hjälpa!

I det här fallet blev min mamma orolig- då jag har en dotter i Mexico och hon trodde det hänt henne något… fy fy fy för dessa bedragare……:(

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[MikeW]
2012-10-19 01:49
#1

Herregud vad folk gör för en bit papper! hemskt!

Ni borde göra en anmälan! för det kan vell ändo inte vara lagligt?

Jane-Lyzell
2012-10-19 11:59
#2

Skulle jag gjort om jag viste telefonnr de ringde ifrån- detta var en vanlig telefon!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2012-10-19 12:22
#3

Fyyyyyy Skrikandes ogillar !

lizaohman
2012-10-19 13:04
#4

Polisanmäl i alla fall, tycker jag. Dels för att polisen ska kunna gå ut med varning och dels för att de faktiskt kan spåra samtal. Går det till domstol så är det bra med en samlad bild av tillvägagångssätt och flera vittnesmål.

Bedrägeri med berått mod är avskyvärt. Dessutom mot sårbara människor!  Skrikandes

lizaohman
2012-10-19 13:06
#5

Själv blev jag och maken lurade på bröllopsresan (12 000:-). "Ja, se där, men det blev i alla fall billigare än att åka!" Jag kunde inte annat än skratta, han hade ju rätt, men visst hade vi velat haft upplevelsen! Det var en vecka på fint hotell i USA och sedan en kryssning till Mexico. Vi hade tack och lov inte hunnit betala flygbiljetter!

Jane-Lyzell
2012-10-19 13:09
#6

5 men fyRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
2012-10-19 13:32
#7

#5 usch! Det låter inte skojsigt precis!!!!

Håller med om att man skall polisanmäla för saken skull…för det kan ju vara intressant i det storahela att se hur frekvent detta är.

Om inte annat!

Dessutom kan det finnas ett mörkertal av människor som faktiskt Blivit lurade…som våga träda fram om det blir uppmärksammat…eller kanske tom människor som slipper Bli lurade om man uppmärksammar detta!

Ians
2012-10-19 13:37
#8

Hoppas det år ok att jag sprider detta…så stackars människor inte Blir lurade!

Tänk om någon faktiskt har skickat pengar till detta avskum! Skrikandes

Jane-Lyzell
2012-10-19 13:40
#9

Helt OkFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[mia-38]
2012-10-19 19:25
#10

Min mamma fick med ett samtal för lite sen….av någon som pratade engelska och frågade efter hennes man/min pappa…som vart död i 1½ år!!!
Men mamma fattade att det var nåt lurt då de bara lade på luren när hon frågade vad det gällde…

Jane-Lyzell
2012-10-20 00:02
#11

10 Fy så hemskt Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: