Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1532 ggr
Jane-Lyzell
2012-10-10 15:55

Testa ditt IQ

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lamina
2012-10-10 16:17
#1

Awesome, jag har en IQ på 122. Cool

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lizaohman
2012-10-10 17:11
#2

138

Lamina
2012-10-10 17:21
#3

#2 Testet mäter inte över 126…

Kopierar från min facebook:

"Jag är förvånad över testets utformning. Hade förväntat mig något mer komplicerat av Mensa. Visst, testet kanske är svårt för en normal svensson. Men för en person med "speciella förmågor/egenskaper" blir det ju lätt. Själv tror jag faktiskt inte att jag skulle ha en IQ på 122."

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Joppo
2012-10-10 20:45
#4

126 fick jagSkrattande Iofs så gjorde jag ett liknande test för nån månad sen, så jag hade väl "tjuvtränat" lite. Förra gången hann jag inte klart, så jag snabbade mig på lite mer denna gång, vilket gav utdelning.

lizaohman
2012-10-10 23:59
#5

Jaså, då var det inte samma test som jag tog för några år sedan. Har diplom :)

Lamina
2012-10-11 00:07
#6

#5 Då gjorde du antagligen ett övervakat, riktigt, test? Dethär är bara ett prova-på-test. Fast det ska visst vara utformat på exakt samma sätt som det riktiga teste och vara lika svårt…

I vilket fall vart jag redigt besviken på testets utformning. Hade väntat mig något mer komplicerat av Mensa. För mig som har AS var det otroligt enkelt, samma för en bekant som också har det. Vi vet båda två att vi inte har så hög IQ som testet visade. Så jag måste ställa mig frågan: Kan jag komma med i Mensa tack vare min AS trots att jag egentligen inte har en IQ på 131? Jag skulle vilja prova, om det inte var för att jag bor så långt ifrån "testplatserna". Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
orsakverkan
2012-10-11 07:46
#7

Känns som ett locktest ärligt talat. Lite väl lätt? Lär inte vara många som missar på mer än ett par frågor och då är det nog pga slarv eller att man inte orkat tänka till.

Jane-Lyzell
2012-10-11 11:28
#8

Hur kan ni tycka det är lätt - för mig som dyslektiker är det obegripbart - har nog ingen inteligens alls om vi ska tro detta testet!Cool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JonasDuregard
2012-10-11 14:05
#9

Din IQ beräknas vara

126, eller mer


Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.


Tror jag gjort testet innan. Skulle vara intressant att få veta om jag svarade fel på någon fråga, och även hur de räknade ut kvoten från antalet korrekta svar. Drar de av två poäng för varje fel eller något sådant? I så fall är ju minimum-IQ 78 eller något sådant. Skall testa att svara fel på alla en gång, men då måste jag först räkna ut rätt svar på varje igen antar jag Glad.

#7 "Lär inte vara många som missar på mer än ett par frågor och då är det nog pga slarv eller att man inte orkat tänka till."

Det tror jag är en överdrift. Men jag är övertygad om att om man fick fick öva lite så skulle nästan alla klara testet med toppoäng. De använder ju ett par (5-6) tekniker i olika kombinationer för att bygga alla frågor. Kan man identifiera dem är det lätt.

#8 Forskning visar att dyslexi är helt orelaterat till IQ. Man använder till och med jämförelse med IQ ibland för att diagnostisera dyslexi: Om ett barn har normalt IQ men subnormal läs/skrivkunnighet så kan det röra sig om dyslexi.

IQ handlar nog till stor del om övning.

JonasDuregard
2012-10-11 14:12
#10

Haha, behövde visst inte göra om testet. Det har visst bara 15 olika steg för IQ Obestämd.

Den här länken kan man skicka till någon som en förolämpning Skrattande: http://www.mensa.se/HTML/testD/result.html?result=1

Din IQ beräknas vara

Lägre än vad det här provtestet mäter

[Novaline]
2012-10-11 14:17
#11

Jag fick 100 i IQ Glad

Jane-Lyzell
2012-10-11 14:28
#12

8 men dessa figurer är svårt att se då bild minnet är lika med 0 särskilt vid tidspress !! Ja du om IQ inte räknas mer en på detta - ja då undrar jag!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

orsakverkan
2012-10-11 14:35
#13

#9 Jag har förvisso tränat en del på dessa test och det blir säkert lättare med erfarenhet. Fick full pott på denna, men har gjort betydligt mer utmanande tester som jag tror ger en mer rättvis bild.

Annons:
Upp till toppen
Annons: