Annons:
Etikettspiritualism
Läst 923 ggr
Jane-Lyzell
2012-10-01 14:51

Citat Silver Birch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Quotes from Guidance from Silver Birch
There is no joy and no service that can match helping others. In a world so full of darkness, where millions have lost their way, where there are countless numbers troubled and perplexed with sorrow in their hearts, who awake each morning in fear and apprehension of what the day brings - if you can help one soul to find some serenity and to realise that he/sh

e is not neglected, but surrounded by arms of infinite love, that is a great work. It is more important than anything else.

Citat från vägledning från Silver Birch
Det finns ingen glädje och ingen tjänst som kan matcha att hjälpa andra. I en värld så full av mörker, där miljoner har förlorat sin väg, där det finns ett oräkneligt antal oroliga och förbryllade människor med sorg i sina hjärtan, som vakna varje morgon i rädsla och oro för vad dagen ger - om du kan hjälpa en själ till att hitta sitt inre lugn och inse att han / hon inte är försummad, utan att de är omgiven av armar med oändlig kärlek, det är ett stort uppgift. Det är viktigare än något annat.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Maikailoa
2012-10-03 22:13
#1

Att hjälpa har ett egenvärde, inte bara det att hjälpa människor utan även djur och växter.

Jane-Lyzell
2012-10-08 13:08
#2

1 absolutGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2012-10-08 14:50
#3

En blir så glad när en kan hjälpa någon att må lite, lite bättre!

Belöningen är inte tacksamhet utan att någon finner en liten strimma ljus på sin väg. Och förvaltar den väl. Då känner man att man gör skillnad bara genom att finnas till.

Just förvaltandet av insikterna/ klokheterna man försiktigt visat på…är den viktigaste biten tycker jag.

För om det bara blir en rundgång…samma människa återkommer o återkommer i samma tillstånd…då känner man sig snart dränerad och i värstafall utnyttjad!

Men att se någon få styrka att blomma är ett mirakelt att få se och uppleva!

Ibland tar det sin tid….och det är inte DET jag menar. Utan dem som ständigt är på jakt efter en moderplanta att suga ut.

Jane-Lyzell
2012-10-08 21:07
#4

3. så sant IansFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: