Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 5267 ggr
JoHo
2012-09-28 19:44

Om telefonlinjer i Plus på SVT i går

Av rent upplysningshänseende skulle jag vilja höra vad ni som besöker denna sajt anser om just detta med betallinjer.

Inslag från Plus i SVT från 27/9 (börjar ca 11:30 minuter in)

Plus tittar också närmare på fenomenet telefonlinjer med spådamer. Mathias Andersson undersöker vilka råd om framtiden man får från en telefonsierska? Vad kostar det jämfört med att gå till en psykolog och vilka knep använder spådamerna för att få dig att prata längre?

http://www.svt.se/plus/se-program/article319895.svt

Uppdelat i två delar. Del två startar 40:10 in.

Finns även lite mer med mina uttalanden på webb-tv:

http://www.svt.se/plus/artiklar/trollkarlen-forklarar-spatjanster

Ber redan nu om ursäkt ifall något av denna post anses stötande på denna sajt och bryter mot någon regel. Givetvis respekterar jag ifall ni vill radera denna tråd men jag vädjar till er öppenhet.

Har lagt upp samma post både här och på ÖN så det når fler.

Annons:
[*Maggan*]
2012-09-28 21:10
#1

" Vad kostar det jämfört med att gå till en psykolog"

Har aldrig känt behov av att vare sig söka mig till telefonmedium eller psykologer.

Frågan som inställer sig är - när nu jämförelsen görs; får man råd om framtiden när man går till en psykolog?

Hellas
2012-09-28 21:26
#2

Bra inslag i PLUS, synd att det inte fick lite mer programtid!

Jag har tidigare sagt vad jag tycker om betallinjer och jag säger det igen, de borde förbjudas, inte bara spålinjer utan alla typer av betallinjer.

Jag vet medium som börjat arbeta på spålinjer och som blir uppmanade av sn arbetsgivare att medvetet dra ut på samtalen så att kunden verkligen kan mjölkas på pengar.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

groblad
2012-09-28 21:26
#3

#1

"Frågan som inställer sig är - när nu jämförelsen görs; får man råd om framtiden när man går till en psykolog?"

Det är väl inte helt ovanligt att man får.

Till skillnad från ett telefonmedium ställs stora krav på utbildning och kunskap på de som får kalla sig psykolog.


[*Maggan*]
2012-09-28 22:05
#4

Det är väl inte helt ovanligt att man får.

Å fasen det låter inte bra. Vem tusan vill gå till en psykolog och finner sig sitta hos en "framtidssiare"

Till skillnad från ett telefonmedium ställs stora krav på utbildning och kunskap på de som får kalla sig psykolog.

Jaha… och?

groblad
2012-09-28 22:19
#5

#4

"Å fasen det låter inte bra. Vem tusan vill gå till en psykolog och finner sig sitta hos en "framtidssiare"

Du kanske blandar ihop att få "råd om framtiden" med att "spå om framtiden"?

"Jaha… och?"

För mig är det viktigt att den professionella jag vänder mig till på något seriöst sätt kan visa att de kan det de ska göra, speciellt inom vården, som kirurger, psykologer, men även andra. En annons i en kollerad veckotidning duger inte för mig.

Om du inte tycker det är viktigt, så okej.


[*Maggan*]
2012-09-28 22:27
#6

Du kanske blandar ihop att få "råd om framtiden" med att "spå om framtiden"?

Ja det kanske jag gör - men jag har aldrig nånsin trott att psykologer ägnar sig åt "råd" om framtiden… men du kanske vet bättre än mig (?).

För mig är det viktigt att den professionella jag vänder mig till på något seriöst sätt kan visa att de kan det de ska göra

Ja men då är det väl bara att kräva "papper" på deras kunskaper - kan de inte leverera  - så gå någon annanstans då… vad är problemet?

skulle tro att jag tyckte det var viktigt om jag hamnade "där".

Annons:
groblad
2012-09-28 23:07
#7

#6

"Ja det kanske jag gör - men jag har aldrig nånsin trott att psykologer ägnar sig åt "råd" om framtiden… men du kanske vet bättre än mig (?)."

Nog kan psykologer tipsa om hur man i fortsättningen ska agera om man stöter på problem etc, eller har jag fått det helt om bakfoten? (Edit: Se nedan)

"Ja men då är det väl bara att kräva "papper" på deras kunskaper - kan de inte leverera  - så gå någon annanstans då… vad är problemet?"

Problemet är att en person som har en tarotlinje påstår att den kan saker den inte kan visa något papper på (och för övrigt inte visa att den kan). Och för det tar lika mycket betalt som en legitimerad psykolog med lång utbildning och verifierad kunskap.

Edit, se speciellt det fetade: "Psykologen kan hjälpa oss att förstå vår livssituation, varför vi reagerar och handlar som vi gör och visa vägar till förändring."

http://www.vardguiden.se/Tema/Psykisk-ohalsa/Psykoterapi/Vem-gor-vad/


Jane-Lyzell
2012-09-28 23:53
#8

John såg avsnittet kulCool att se dig menar jag!Glad

Sen håller jag fullt med dig om betalinjer och Hellas med - de borde förbjudas!!!!!!!!!!

Sen fans det annat du drog upp som jag inte kan hålla med om då det gäller bortsprungna djur tex…

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2012-09-29 00:05
#9

#7

Problemet är att en person som har en tarotlinje påstår att den kan saker den inte kan visa något papper på (och för övrigt inte visa att den kan). Och för det tar lika mycket betalt som en legitimerad psykolog med lång utbildning och verifierad kunskap.

Problemet borde väl då vara folk som inte kräver papper på kunskaperna. Det gäller för övrigt alla som blir lurade av dem de tror är "fackfolk" (se fuskbyggarna på TV t ex). Det finns bedragare för alla som låter sig bedragas…. vilket ansvar har man själv????

[*Maggan*]
2012-09-29 00:18
#10

#9

förtydligande - den som är så dum at hen låter sig luras byxorna av sig har ett eget ansvsar - det finns gränser för hur dum man får vara och komma undan med det….

tycker jag i allafall

groblad
2012-09-29 06:19
#11

#9

"Problemet borde väl då vara folk som inte kräver papper på kunskaperna. Det gäller för övrigt alla som blir lurade av dem de tror är "fackfolk" (se fuskbyggarna på TV t ex). Det finns bedragare för alla som låter sig bedragas…. vilket ansvar har man själv????"

Visst har man ett ansvar själv, men att man har det gör det inte rätt för andra att luras och bedra. Det tycker inte jag i alla fall :-)

Dessutom finns det personer som på grund av intellektuell funktionsnedsättning har svårt att bedöma sådant, och för att inte tala om alla barn.

Så jag tycker vi ska försöka få bort bedragare, oavsett branch, men det har vi visst lite olika syn på, du och jag.


[kvasthilda 72]
2012-09-29 17:33
#12

Det finns bra och dåliga yrkesutövare i båda brancherna så nu ska vi inte dra alla över en kam,

Jag har haft vänner som gått till usla psykologer och usel psykiatri och jag har själv råkat ut för usla sierskor som inte hållit vad dom lovat men det finn fenomenala psykologer och läkare inom psykiatrin likaväl som det finns fenomenala sierskor….

Det var ett bra program dock :)

Hellas
2012-09-30 18:55
#13

Det finns oerhört många människor i dagens sverige som behöver få hjälp av Psykologer, Kuratorer eller andra typer av samtalsterapeptiska metoder och givetvis kan /är det direkt skadligt att ge vägledning till en sjuk människa.
Det är blandannat därför jag själv anser att man aldrig ska arbeta mediumistiskt på distans.

Tyvärr är det så att de flesta sjuka människor idag inte får hjälp dvs. de kommer inte ens så långt att de får möjlighet till att prata med en Psykolog.
Jag har vänner som varit så sjuka att de varit självmordsbenägna men ändå inte blivit mottagna eftersom de ansetts vara tillräckligt behövande.
En av dessa vänner lever inte bland oss idag!

Det innebär att många behövande ringer betallinjer för att få kontakt med någon som lyssnar, de ringer inte bara spådamer utan sexlinjer mm.

Hur vill jag med detta sy ihop säcken?

Jag tror att så länge kundunderlaget finns och dessutom tenderar att öka, mycket pga. hur samhället idag ser ut, så kommer även betallinjer att finnas om de inte blir förbjudna, vilket jag själv tycker vore det bästa.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[kvasthilda 72]
2012-09-30 19:15
#14

Hller med Hellas!!

Jag känner några som går under psykiatrin och jag har bett alla att dom ska be att få samtalsterapi för att utröna roten till att dom mår dåligt.. Dom flesta har deppression eller Biploär..

Ingen av dom 3 personerna fick hjälp trots att dom bad om det..

Blir väl för dyrt för landstinget…

Så dessa depprimerade söker säkert hjälp på annat håll då inte sjukvården ställer upp och är det någon som blir hjälpta av att tala med ett medium så är jag nöjd!

JoHo
2012-09-30 20:24
#15

Intressantare poster här än "på det andra forumet" måste jag säga (typ från #11 och fram. En hel del kloka ord. Tack för att ni i alla fall är intresserade av en saklig debatt som inte går på person.

[*Maggan*]
2012-09-30 21:12
#16

#11

Så jag tycker vi ska försöka få bort bedragare, oavsett branch, men det har vi visst lite olika syn på, du och jag.

Jasså har vi?

Jag är absolut inte emot att få bort bedragare - men så länge det finns människor som naivt låter sig bedragas så kommer bedragarna att fortsätta att finnas…

Frågan är bara vilket som kommer först - hönan eller ägget?

Jane-Lyzell
2012-09-30 22:02
#17

Jag är helt emot alla betal linjer- det är endast för att tjäna pengar på andras olyckor oavsett medialt psykoterapeftiskt eller sexuellt eller andra tjänster per telefon!!!

Behöver man en medmänniska ring inte dessa MEDIALA LINJER RING DE BETALFRIA LINJERNA SOM TEX MEDMÄNNISKA , OCH ANDRA ORGANISATIONER!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

groblad
2012-10-01 10:17
#18

#12

"Det finns bra och dåliga yrkesutövare i båda brancherna så nu ska vi inte dra alla över en kam,

Jag har haft vänner som gått till usla psykologer och usel psykiatri och jag har själv råkat ut för usla sierskor som inte hållit vad dom lovat men det finn fenomenala psykologer och läkare inom psykiatrin likaväl som det finns fenomenala sierskor…."

Självklart finns det dåliga utövare inom alla yrken, men kan du peka ut en bra inom sierskabranchen, en som bevisligen kan se in i framtiden?


Maikailoa
2012-10-01 11:42
#19

Det är uppenbart att vissa utav er använder de bekräftat ohederliga telefonlinjerna som ett skenargument för att kritisera siarna, på samma vis som de partiska progammledarna och JohnHoudi.

groblad
2012-10-01 12:08
#20

#16, *Maggan*

"Jag är absolut inte emot att få bort bedragare - men så länge det finns människor som naivt låter sig bedragas så kommer bedragarna att fortsätta att finnas…

Frågan är bara vilket som kommer först - hönan eller ägget?"

Självklart kommer inte bedragarna att försvinna bara för att vi plockar bort möjligheten att obevisat påstå sig vara medial.

Men bra att du vill ha bort bedragare.

Har du förslag på hur vi ska göra för att bedöma vilka mediala som verkligen är mediala?

#19, Maikailoa

"Det är uppenbart att vissa utav er använder de bekräftat ohederliga telefonlinjerna som ett skenargument för att kritisera siarna"

Det finns två problem man tar upp i inslaget, dels att man "drar ut" på betalsamtalen, dels att de mediala kanske inte är mediala.

Jag är självklart emot båda sakerna, men menar du att du är för något av det? Är det något av det som inte ska diskuteras här eller i programmet som rör konsumentupplysning?


Annons:
Hellas
2012-10-01 13:07
#21

#19 Maikailoa

"Det är uppenbart att vissa utav er använder de bekräftat ohederliga telefonlinjerna som ett skenargument för att kritisera siarna"

Jag vet inte riktigt hur du menar och jag är inte speciellt förtjust i att du adresserar ditt inlägg till "vissa utav er".

Det är helt i sin ordning att kritisera Siare som inte gör sitt jobb, det kallas för bedrägeri och det är ingenting vi härinne kan stå för.

Däremot så ska vi akta oss för att dra alla över en kam men tyvärr är det så att de som är seriösa i sitt arbete överskuggas utav wannebe siare som endast gör det de gör för pengar.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-10-01 13:11
#22

Till ALLA

Sluta upp med tramset att klicka på "Anmäl" det är än så länge ingen som har brytit mot våra regler.
Jag vet att detta missbrukas på andra forum men dra inte in oss i en sådan smaklös vendetta!
Är Du osäker på vad det är som gäller hos oss?

Var vänlig, läs vårt regelverk!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

groblad
2012-10-01 13:14
#23

#21

"Det är helt i sin ordning att kritisera Siare som inte gör sitt jobb, det kallas för bedrägeri och det är ingenting vi härinne kan stå för."

Hur tycker du vi ska ta reda på vilka siare som _inte_ gör sitt jobb? Vilka som faktiskt inte kan tala med döda eller se in i framtiden eller vad de säger sig kunna göra?

Finns det siare som du kritiserar, och varför gör du det i så fall?

Jag är absolut för att de som kan se in i framtiden ska få hålla på med sin verksamhet, tvekar inte en sekund på den punkten.


Jane-Lyzell
2012-10-01 15:11
#24

19 Mediumskap siar förmågor och anat andligt arbete är ett kall inte till för att tjäna snabba pengar i telefonlinjer((

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

groblad
2012-10-01 15:23
#25

#19, Jane-Lyzell

"Mediumskap siar förmågor och anat andligt arbete är ett kall inte till för att tjäna snabba pengar i telefonlinjer(("

Tjänar inte du pengar på saker du anser vara övernaturliga?

Som nedan till exempel:

-----------------------------

Privatseans

Här kan du på ett nära sätt få kontakt med nära och kära från andra sidan, i en "en till en" sittning.

Gårdens Medium: Jane Lyzell. Kostnad: 400:-

--------------------------------


Hellas
2012-10-01 15:52
#26

#25 groblad, läs om, läs rätt:

Det Jane tydligt skriver är:

**………tjäna snabba pengar i telefonlinjer
**

Svar: Jane har inte några betallinjer /telefonlinjer!

I den här tråden diskuteras Betaltelefoni och ingenting annat.
Vi misstroendeförklarar varken Siare eller Medium bara för att vi ogillar betallinjer vilket även inkluderar sexlinjer och annat skräp.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

groblad
2012-10-01 16:02
#27

#26

Är det just att det är telefonlinjer som gör problemet?

I övrigt får man tjäna pengar på mediumskap, eller hur menar du?

Hur lång tid tar en sittning som minst?

Ger det mindre pengar i Janes ficka än vad det gör om man sitter i en telefonlinje?


Annons:
Hellas
2012-10-01 16:26
#28

#27

Är det just att det är telefonlinjer som gör problemet?

Svar: JA

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

groblad
2012-10-01 17:17
#29

#28

Tack, både för det du svarade på och för det du inte svarade på.


Hellas
2012-10-01 17:24
#30

#29 Starta en ny tråd ifall du vill diskutera övriga frågor, jag tänker inte gå in i diskussioner som leder till avvikelse av ett viktigt ämnet som bär sig självt utan nya vinklingar.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Maikailoa
2012-10-01 18:53
#31

#21

Det jag menar är att kritisera telefonlinjer och att kritisera siare är två skilda ting.

Det är inte rätt att föra ett argument som går ut på: telefonlinjer är ohederliga och/eller siare på telefonlinjer är ohederliga därför är siare ohederliga.

Jane-Lyzell
2012-10-01 19:56
#32

25 Som Hellas skriver denna tråden handlar om betallinjer per telefon!

vist gör jag privat siittningar på gården - men inget jag anonserar ut mer en på min hemsida som en tjänstCool

Priset är välldigt moderat om du gämför i branchen och som Kursgård vill vi föregå med gott exempelFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-10-01 19:57
#33

31 Vist är det skilda ting - men om siare och andra som sitter där gjorde sitt jobb(var duktiga) så skulle inget av det ifrågasättas!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

groblad
2012-10-01 20:59
#34

#32, Jane-Lyzell

"Priset är välldigt moderat om du gämför i branchen och som Kursgård vill vi föregå med gott exempelFlört"

Är skillnaden på telefonlinjer jämfört med en sittning med dig så stor? Hur länge räknar du med att du sitter med en person?


Annons:
Jane-Lyzell
2012-10-02 01:25
#35

34 Nu är tråden om telefonlinjer och inte om mig!

som svar på din fråga så JA det är milsvid skillnad- och tiden är irlevant en sittning tar den tid den tar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

groblad
2012-10-02 06:24
#36

#35, Jane-Lyzell

"Nu är tråden om telefonlinjer och inte om mig!"

Det var faktiskt du som påpekade att en sittning med dig är billig i jämförelse. Se ditt inlägg nedan.

#32

"Priset är välldigt moderat om du gämför i branchen och som Kursgård vill vi föregå med gott exempelFlört"

#35

"som svar på din fråga så JA det är milsvid skillnad- och tiden är irlevant en sittning tar den tid den tar!"

Jag tycker inte alls att det är irrelevant, om ett av argumenten mot telefonlinjer är att det kostar så mycket mer eller att man som medium tjänar så mycket mer, så är givetvis den tiden man får med dig för 400:- klart relevant.

Ska vi jämföra måste alla uppgifter finnas.


[Sanna3]
2012-10-02 10:04
#37

Om "en sittning" kostar 400kr - oavsett den tid det tar, tycker jag att det faktiskt är ett mycket bra pris.

Om jag vore ett medium, skulle jag ta minst 500kr, med gott samvete…  (Men nu är jag inget medium… Har inte ens varit till något medium. Så min 'expertis' kanske kan ifrågasättas…)   Glad

groblad
2012-10-02 13:14
#38

#37

"Om "en sittning" kostar 400kr - oavsett den tid det tar, tycker jag att det faktiskt är ett mycket bra pris."

Om verkligen mediumet kan tala med döda så är 400:- grymt billigt. Jag kan tänka mig att det finns de som skulle kunna betala så många miljoner.


Jane-Lyzell
2012-10-02 13:39
#39

grodblad - nu får du en varning - återgå till toppic - jag är fruktansvärt trött på er skeptikers person angrepp på mig! - fokus är inte på mig i denna tråden utan betallinjer !!!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

groblad
2012-10-02 13:51
#40

#39, Jane-Lyzell

Var ser du något personangrepp?

Jag svarade på vad jag anser att en sittning är värd, förutsatt att mediumet verkligen kan tala med döda.


Jane-Lyzell
2012-10-02 13:57
#41

40 grodblad ditt focus ligger på mig istället för topic- så var snäll gör som jag säger - eller du kommer stängas av - valet är ditt!!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
groblad
2012-10-02 14:00
#42

#41

Okej, hur lång tid tar en sittning med andra medium? Och vad kostar dessa?


Jane-Lyzell
2012-10-02 15:37
#43

42 För sista gången - en Telefonbetalsajt har inget med en sittning att göra - det kan inte gämföras!!!- Åter till Topic

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Sanna3]
2012-10-02 17:53
#44

#43

Ursäkta om detta blir något OT, men…

Jag undrar, om skillnaden mellan sittning och telefonbetalsajt, möjligen finns beskriven/förklarad i någon annan tråd? (Vad jag undrar är varför de inte kan jämföras?)

[kvasthilda 72]
2012-10-02 18:03
#45

#37, #39,#41 jag är benägen att hålla med här…

En betalsite är just något som kostar pengar, en sittning kostar också pengar oavsett summan.

Jag tar också betalt för mina tjänster därför att jag anser mig vara värd detta och min tid är betydelsefull och värda pengar.

Sen är det folks fria vilja att ringa dessa linjer och det är inget vi kan göra för att påverka eftersom det är vuxna människor.

Visst är det synd när dom hamnar hos siare som ger dåliga råd och fel råd men alla är inte dåliga…

Så är ju livet, det finns både bra och mindre bra i allt!!

jaerven
2012-10-02 18:19
#46

Jag ser gärna betallinjerna borttagna, framför allt för skillnaderna mellan dem och privatsittning.

På en telefonbetallinje vet du inte vad det kommer att kosta. Det vet du på en privatsittning.

På en betallinje vet du inte vem du kommer att tala med. Det vet du på en privatsittning.

Då kan du skaffa rekomendationer om den personens träffsäkerhet vid tidigare sessioner. Det kan du inte få veta om en okänd betallinje svarare.

[kvasthilda 72]
2012-10-02 18:35
#47

#46 enkelt att ordna,

Visst kan du bestämma hur länge du vill sitta och lyssna, du lägger på luren när du inte vill betala längre..

Sen om du inte känner dig nöjd med träffsäkerheten hos siaren så lägg på luren.

Vidare skulle jag vilja rekomendera att om siaren börjar tala om andra saker och frågar saker som inte är relevanta för frågan du vill ha svar på, lägg på luren!!!

Klienten har makten att bryta samtalet när som hellst!!!

[kvasthilda 72]
2012-10-02 18:40
#48

Det kan vara lika frustrerande när man betalar en siare för privatsittning för då är man mer känslomässigt kopplad för man blottar sig själv och sina problem som kan vara väldigt intima känslomässigt, hamnar du hos en siare som inte är bra så tror jag att det är väldigt få som reser sig upp och kräver pengarna åter för dom har visat denna person vem dom är och avslöjat saker som kan vara känsliga…

Jag vet folk som varit rädda att informationen som dom lämnade innan dom upptäckte att dom var hos en mindre bra siare ska läcka och användas mot dom,,,,

Då är det enklare att vara anonym på telefon….

Annons:
jaerven
2012-10-02 19:22
#49

#47-48

Oj. Nu har jag mycket lite erfarenhet av siare. Jag tror bara jag har fått framtids förutsägelser två gånger, och då via tarot, men ingen av gångerna har jag fått några frågor. Möjligen ena gången då jag fick frågan om jag förstått. Min enda erfarenhet av sittningar är mediala, och då skall man lämna minsta möjliga information. Det enda man skall svara på är om man vet vem mediet beskriver, och då bara med ett ja eller nej. All annan information som namn, nickningar eller "det sista känner jag inte igen" skall uteslutas.

Så blottat mig och mina problem har jag aldrig gjort.

Jane-Lyzell
2012-10-03 00:25
#50

44 en bra fråga starta gärna en ny tråd i ämnet - håll denna för just betalsamtal med spålinjer och inget annat!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-10-03 00:29
#51

47 Det är just det som är problemet för folk att de inte gör det för de blir lurade hänga kvar i betalsamtaletRynkar på näsan så inte så enkelt då de ofta är svaga människor! eller sårbara eller okunniga människor som ringer dessa linjer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-10-03 00:30
#52

48-49 håll er till Topic!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

jaerven
2012-10-03 00:48
#53

#52

Sorry, men jag tyckte jag var topic. Vad jag menade var: Jobbar inte medierna på telefonlinjer på det sättet? Hur kan dom annars fungera som medier?

Jane-Lyzell
2012-10-03 01:12
#54

53 Ni blandar in vanliga medium som tar emot för sittningar - blanda inte in dem i telefonlinjer- diskutera telefonlinjer:-) i denna tråden - starta en ny tråd om ni inte förstår skillnaden!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-10-03 18:45
#55

Vill den /de som klickar på "Anmäl" vara vänlig att istället ta kontakt med någon av oss moderatorer så fär vi försöka tydliggöra våra regler.
Det verkar som omDu/Ni inte FÖRSTÅR de regler vi har härinne!
Jag kan gärna förklara dem med STORA bokstäver vilket verkar behövasSkrikandes!

Bara för att Du/Ni inte håller med eller ogillar det en person skriver är det inte likställt med att inlägget går mot vårt regelverk.

SKÄMS!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[*Maggan*]
2012-10-03 20:52
#56

#20 groblad

Har du förslag på hur vi ska göra för att bedöma vilka mediala som verkligen är mediala?

Jag skulle kolla upp referenser om det inte gäller någon jag redan känner.

Denna kommentar har tagits bort.
groblad
2012-10-31 22:24
#58

#56

"Jag skulle kolla upp referenser om det inte gäller någon jag redan känner."

Tycker du att "referenser" ger ett bra svar på om någon kan tala med döda eller inte?

Vilka menar du är referenser? Exempel. Kanske någon som verkligen kontrollerat, eller typ granntanten?

Jag menar, när det gäller något så otroligt som att tala med döda, så kanske man ska ha riktigt bra referenser, har du det?


[*Maggan*]
2012-11-03 18:08
#59

#58

Jag menar, när det gäller något så otroligt som att tala med döda

I min värld är det inte otroligt alls och jag skulle gärna använda granntanten som referens - om det var en person jag litar på.

groblad
2012-11-03 18:18
#60

#59

Det förvånar mig inte det minsta att du använder dig av granntanter för att komma fram till vetenskapliga fakta.

Mina krav är betydligt större.


[*Maggan*]
2012-11-03 18:35
#61

#60

förtydligande; jag har aldrig använt mina granntanter - det var bara hypotetiskt.

och att komma fram till "vetenskapliga fakta" har jag heller aldrig lagt ner energi på - i motsats till dig (?) så är jag ytterst medveten om att det i dagsläget inte finns.

groblad
2012-11-03 18:45
#62

#61

"och att komma fram till "vetenskapliga fakta" har jag heller aldrig lagt ner energi på - i motsats till dig (?)"

Har förstått det, riktigt klart och tydligt. Fakta är inte riktigt din grej kanske?

(jag är ganska noga med att kontroller fakta på påståenden, ogillar skarpt skvaller och påhitt, liksom diverse hitte-på)


Annons:
[*Maggan*]
2012-11-03 19:10
#63

#62

förtydligande igen - det är bara när det handlar om "spökerier" jag är något laid back när det gäller fakta och vetenskap. I de flesta andra fall vill jag gärna ha svart på vitt vad som är rätt, sant och trovärdigt rent vetenskapligt.

groblad
2012-11-03 19:18
#64

#63

"…det är bara när det handlar om "spökerier" jag är något laid back när det gäller fakta och vetenskap."

Helt okej, man ska inte förstöra en bra historia med att använda fakta.


[*Maggan*]
2012-11-03 19:24
#65

Helt okej, man ska inte förstöra en bra historia med att använda fakta

sade groblad

jaerven
2012-11-04 23:34
#66

Jag håller nog mer med Maggan. Om några kompisar rekommenderar en bilverkstad så anlitar jag den utan att begära utskrifter från bilbesiktningen på bilar de servat före besiktningen.

JoHo
2012-11-17 11:18
#67

I sista programmet av Plus på SVT för säsongen meddelades det att flera telefonlinjer med siare fått stänga ner efter deras granskning.

Jane-Lyzell
2012-11-17 14:00
#68

67 Det var ju bra !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-11-19 20:19
#69

#67 Bra!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: