Annons:
Etiketturkraft
Läst 2627 ggr
Hellas
2012-09-26 16:29

Berätta om era UKU upplevelser!

Jag är väldigt intresserad av UKU berättelser, både spontana och medvetna resor. Själv har jag varit på väg några gånger men blir så enormt rädd att jag genast drar mig tillbaka till min kropp för tänk om man inte kommer tillbaka Förvånad!

Är det någon som dessutom har upplevelser som i efterhand har bekräftats så är det ännu häftigare.

Jag valde "Urkraft" som kategori för visst måste det här handla om urkraften inom oss.

Jag skulle även vilja höra berättelser som det finns naturliga förklaringar till.  Jag är av den tron att alla upplevelser inte behöver vara en UKU utan bara vår lilla hjärna som ger oss en liten trevlig resa som inte alls är att förakta Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2012-09-26 18:30
#1

Jag tror inte på att forsera uku och göra medvetna sådana - det sker spontant när man är mogen för dem!

alla mina resor har varit spontana och inget obehagligt med dem snarare tvärt om:-))

den första jag mins var jag 6 år! - När jag låg och svävade emellan sängen och fönstret - tyckte det var coolt men då jag såg mig själv åkte jag tillbaks i kroppen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-09-26 18:34
#2

#1 Jag blir jätterädd när jag märker att jag inte befinner mig där jag ska vara och ärligt talat, innan jag visste vad det var så trodde jag att jag höll på att dö vilket jag inte hade tid med.
Tack vare att jag läste om andras upplevelser och även rädslor så har jag i vilket fall som helst förstått att det inte är frågan om att gå över till andra sidan!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-09-26 19:04
#3

2 Ja så kan det vara - åter igen tillit - kanske jag har det då det är inget konstigt för mig - då jag var barn och det skedde redan vid 6 års ålder!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lenjon1
2012-09-26 21:32
#4

För ca 18 år sedan bodde jag i en liten etta i Malmö och jag hade lagt mig i sängen. Vet inte riktigt om jag egentligen var vaken eller sovande, någonstans mittemellan.

"vaknade" i alla fall av att jag ser mig själv gå ur kroppen. Jag förflyttar mig till upp och till vänster (i sidled) och är på väg ut genom fönstret som fanns framför sängen. Blir i detta tillstånd inte rädd men tycker det är ganska obehagligt så jag drar tillbaka mig själv in i kroppen. Detta uku händer igen en kort stund senare och jag gör om samma procedur. Tar tillbaka mig själv.

Detta har jag många gånger ångrat att jag gjorde. För jag hade gärna velat veta vart jag skulle någonstans. Vad jag hade fått "se och uppleva". Jag kan inte minnas någon som helst rädsla i det hela, bara att jag inte ville. Och det har aldrig hänt efter det, tyvärr. Skulle gärna vilja. Men det är inget jag "jobbar" med att få uppleva.

Sedan vet jag inte om man kan kalla det för en uku. Men för en kort tid sedan när jag var i djup meditation tog en person från andevärlden och sa nu ska vi  resa iväg. Och vi for hem till en annan människas hus (en i dag i allra högsta grad levande människa). Där gick vi runt och såg oss omkring. Personerna i huset var hemma och vi såg vad de gjorde.

Till slut ställde vi oss framför mannen i huset och omslöt honom med ett enormt vitt ljus och i bakgrunden fanns det plötsligt en ängel som såg vad vi gjorde. Kändes som om ängeln såg till att vi gjorde "rätt". Plötsligt tar han mig i handen och säger att nu måste vi ge oss iväg härifrån. Jag ville så gärna stanna men han sa att nä, nu är vi färdiga.

Det har jag aldrig tidigare varit med om i mina meditationer. Jag är alltid på "samma" plats. Lite som tjuren Ferdinand som sitter under sin korkek så det här var en annorlunda upplevelse. Varför och till vilken nytta, det vet jag inte ännu

Kram Lena

Jane-Lyzell
2012-09-26 21:48
#5

4 Koolt - du fick vara en hjälpare i den familjen- inte alla som får medvetet uppleva det- härligt - vilket privelegiumFlört

Jag tror alla mediala/medium personer hjälper till nu och då - särsklit nattetid elleeer vid sömn eller andra förändrade medvetanden- Jag själv verkar hjälpa till vid stora katastrofer och troligen därför jag kan känna dem i min kropp när de sker!

Många av mina elever säger dom ser mig ibland hemma hos dem eller i drömmarna!

Ja det fins mycket att förundras över med dessa UkU - nu är min övertygelse att vi alla gör uku när vi sover - vi är i vårat naturliga tillstånd = anden. Sen att inte alla kommer ihåg är en annan sak!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lenjon1
2012-09-26 22:07
#6

Men det är min fulla fasta övertygelse också att vår själ reser iväg en stund när kroppen sover. Hjärnan återhämtar sig på sitt sätt och själen på sitt.

Har inte sett det som att jag var en hjälpare i den familjen. Där lärde jag mig något nytt - Tack! Men då uppstår det plötsligt en följdfråga till det - gjorde jag någon nytta och hur lång tid tar det innan man vet att man var till nytta?

Kram

Annons:
stina63
2012-09-26 22:37
#7

Wow så spännande intressant de ni har upplevt,
Jag själv vet inte om jag har haft UKU Men inte så längesen så drömde jag att jag var ute och flög,

Var fler som skulle med men dom kom inte med i hissen, Jag kommer ihåg för att hissen flög iväg upp mot himlen, Jag låg ner på golvet, och golvets träplankor var det lite glest emellan så man kunde se ner, Då ser jag att jag var och flög över Danmark. På en lekplats där sitter en flicka med en vuxen och vinkar ner mig. Sen har jag för mig att dom hjälpte mig hem,
Men om de var en UKU vet jag inte alls

Jane-Lyzell
2012-09-26 22:37
#8

6. Till slut ställde vi oss framför mannen i huset och omslöt honom med ett enormt vitt ljus och i bakgrunden fanns det plötsligt en ängel som såg vad vi gjorde. Kändes som om ängeln såg till att vi gjorde "rätt".

Du fick ju vara en del av denna fantastiska proces - du och ingen annan kunde hjälpa till där i just den familjen - du fick upplevelsen av vilkorslös kärlekGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2012-09-27 00:54
#9

Min erfarenhet är att man måste vara i rätt "fysiskt" läge för att det ska fungera, nånstans i det avslappnade läget mellan sovande och vaken. Men mycket kan ställa till det där - det räcker med att man att man ligger på armen och man vill vifta med fingrarna som har somnat , eller man är kissnödig, eller att gubben som ligger intill råka störa en.

De flesta ggr jag har lyckats ta mig "ut ur mig själv" så har jag haft noll kontroll och endera farit som en raket rakt upp i universum - eller rakt ner i underjorden…. inte kul - lite grann som Bambi på hal is Obestämd

en av de få ggr jag hade kontroll så såg jag mig själv i spegeln i stora rummet - då såg jag den jag var som ung och snygg och det var ju faktist kul Tungan ute

Den återkommande känslan efter de UKUer jag har haft är att jag har hållit stenhårt i täcket när jag "landat" igen. Kan bara beskriva det som känslan av att vara en banan som halkade runt i ett för stort skal och om jag inte hade hållit stenhårt så hade jag farit ut på nya äventyr.

Summan av kardemumman - jag tycker det är spännande med UKU - men jag har för dålig kontroll på vad som händer och det hämmar mig.

Hellas
2012-09-27 17:06
#10

#4 lenjon1, tack för din berättelse, jag säger som Jane, Coolt, tänk vilken fantastisk upplevelse och jag kan tänka mig att det tar ett tag innan man förstår vad det var som egentligen inträffade.

Det verkar ju som att man ska luta sig tillbaka och bara låta det ske istället för att bli rädd som jag själv blir!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-09-27 17:12
#11

#7 Stina63, tack för din berättelse, ja det är frågan, vad är UKU och vad är dröm…..jättesvårt men jag tror att man får känna in händelsen och tro på det man själv tycker känns rätt och det slår mig att jag regelbundet har samma typ av Drömmar som jag kallar för Vakensova drömmar

Själv har jag väldigt ofta Drömmar där jag är klarvaken och utför en herrans massa saker. På morgonen kan jag känna att jag varit vaken hela natten och arbetat med vad det nu kan vara, det lustiga är bara att jag är pigg…..
När jag tänker efter, kan det i själva verket vara UKU?
Hur tar jag reda på det?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-09-27 17:17
#12

#9 *Maggan* Ja det ligger lite i det du säger, det är nog viktigt att man är i rätt mood och dessutom inte blir störd av tex. en man som ruskar på en Cool.

Intressant att du såg dig själv som ung men det visar ju egentligen på att det bara är skalet som förändras.

Det jag funderar på är att det måste finnas en mening med de här resorna, att du kastas ut i universum eller ner i de mörkare regionerna, är det en övning inför någonting annat eller vad handlar det om?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-09-27 17:46
#13

Maggan härlig beskrivning - det är bara åka medSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2012-09-27 17:47
#14

7 Det låter mer som en dröm:-) - i uku ser man sin egen kropp ovanifrån!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2012-09-28 18:34
#15

#12

jag har ingen aning om vad det handlar om - men bristen på "styrförmåga" har hämmat min lust att ge mig ut igen även när "tillfällen" har givits - är man kontrollfreak så är man,,,, jag vill kunna bestämma självObestämd

Upp till toppen
Annons: