Annons:
Etikettguider
Läst 2047 ggr
alekta
9/20/12, 7:40 PM

försök med möte med Guiden

Här om dagen tidigt på förmiddan tänkte jag Att nu ska jag banne mej meditera fram min Guide (har aldrig lyckats), så jag lade mig bekvämt på sängen blundade och konsentrerade mig på andningen.Jag tänke in med det goda på inandningen och ut med det onda på utandningen sen bara fokuserade jag på andningen. Efter en stund började hjärtfrekvensen öka reält och blev väldigt varm i kroppen men jag lugnade ner till normal hjärtslag men sen hände nåt konstigt jag liksom såg min energi sugas ut, konstigt tänkte jag ska den inte komma in istället så jag sa inom mig själv typ nähädu energin vill jag ha tillbaka ha ha och då vände faktiskt energin tillbaka, nä jag avslutade det där jag gjorde nog nåt fel tänkte jag, får nog läsa på ett tag till innan nästa försökSkrattande

Kram på er/Alekta

Annons:
Jane-Lyzell
9/23/12, 12:35 AM
#1

alekta Rekomenderar dig att inte ligga ned och söka andlig kontakt - alltid sitta upp och hålla en rak linjeFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

alekta
9/23/12, 9:03 AM
#2

Hej Jane

OK, får man bättre kontakt då? men ska man uppleva den där energin som jag skrev om att den lixom flödade bort är det som det ska?

Kram/Alekta

Ians
9/23/12, 10:43 AM
#3

Då har jag inte varit ute o cyklat i min tanke…

Tyckter att det är skillnad om man sitter upp eller ligger ner.

Ligger jag ner blir det mer vilostund av det hela….så jag har själv kommit till den slutsatsen att man bör sitta upp för att vara passivt aktiv.

Hur det nu går ihop…men ni förstår vad jag menar Flört

camasufri
11/3/12, 11:05 PM
#4

#1

Jane…..

Varför det?!

Jag förstår Ians resonemang, men vad menar du med rak linje? Kan det bli mer rakt än när man sitter eller ligger ner?

Skäms

/ Carina

Hellas
11/4/12, 1:02 PM
#5

Man måste fundera äver vilket syfte meditationen ska ha.
Är det att möta sin guide handlar det om en aktiv meditation där vi inte ska gå in i ett viloläge.

Att ligga ner blir oftast med automatik en passiv signal till kroppen och hjärnan att "nu är det dags att slappna av i kroppen".

Det bästa är att lära sig sitta på en stol med fötterna i golvet och händerna vilande i knät. Man har en rak rygg och låter inte hakan eller huvud fara iväg åt något håll. Försök att somna i en sådan ställning….det går inte!

Att man sitter med bägge fötterna i golvet utan korsade ben handlar mycket om att man inte ska täppa till det egna blodflödet, tänk dig att sitta still i kanske 1 timme med korsade ben, det blir inte skönt när man sedan ska resa sig *Ler*.
Dessutom är det bra att lära sig en bra sittställning från början, man vet ju inte om man i ett senare skede kommer medverka i en cirkel där man måste sitta upp i sin meditation eller vad det nu är man ska genomföra.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
11/4/12, 5:59 PM
#6

2 Ja bättre kontakt sittandes med andlig guid Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
11/4/12, 6:03 PM
#7

4 Det har med den andliga kanalen att göra den är i upprätt ställning inte horisontal:-)

Huvudet bär du uppåt och där ditt kronchakra ska vara för att få in inspiration från andliga svärer (ande världen)

I det horisontala finns paralellvärldar - som kanske inte alltid är så bra hamna i!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
11/4/12, 6:21 PM
#8

Ja jisses amanda va man e korttänkt ibland!

Tack tack! Kyss

/ Carina

Upp till toppen
Annons: