Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 3102 ggr
Jane-Lyzell
2012-09-13 22:52

Psykiatriker tog med flicka till mediumet Terry Ew

http://na.se/nyheter/orebro/1.1806116-psykiatriker-tog-med-flicka-till-mediumet-terry-ewans 

Psykiatriker tog med flicka

till mediumet Terry Ewans

Örebro

Läkaren Jan Pilotti tog med en 17-årig patient till tv-kända mediumet Terry Ewans.
Nu anmäls han av sin tidigare chef på barn- och ungdomspsykiatriska kliniken på USÖ.
- Det är en ren hämnd, säger Jan PilottiDen 17-åriga flickan hade en dödslängtan sedan hon förlorat sin storasyster i en bilolycka. Familjen hade tidigare träffat flera medium. Nu ville de få träffa mediumet Terry Ewans i Fanthyttan, känd från tv-programmet ”Det okända”.

- Jag är enerfaren traumaterapeut och jag hade provat allt. Jag tänkte att kanske skulle det kunna hjälpa flickan att få träffa Terry Ewans, förklarar Jan Pilotti sitt handlande.
NA har talat med flickans mamma som säger att hon har fullt förtroende för Jan Pilotti.
- Jag tycker att det är fruktansvärt att han blir anmäld för detta. Min dotter blev bättre efter besöket hos Ewans, säger mamman.

Läs mer i länken!.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Itchy
2012-09-13 22:56
#1

Jan Pilotti är en Underbar! psykolog, och gör allt för att hjälpa sina patienter…och här har det ju uppenbarligen hjälpt flickan att få kontakt med sin avlidna släkting :8

jag tycker att det är urbotat dumt av hans förre chef att anmäla honom för detta :(

You can't spell Bitchy without Itchy

Kickan90
2012-09-13 22:57
#2

Om flickan mådde bättre så ser jag inget fel med det..?

när man har förlorat någon närstående så är det ju en massa tankar kring detta, varför? led hon? osv, klart att man har en massa frågor i huvudet osv och om man nu får en "behandling" där hon kunde få ta ett farväl så varför inte? tycker det är oerhört fel när föräldrarna och personen tycker att han agerade rätt och är tacksam!

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Jane-Lyzell
2012-09-13 23:24
#3

 Knepig fråga - men i sammarbete med psykiaktier och medium så borde det vara exemplaristkt och tydligen vart hon ju hjälpt!! - ibland är medium rätta lösningen för vissa - fast rent etiskt - Tja Det får vi lägga på psykiatrikerns ansvar!!!

Han kunde ha lämnat den frågan till föräldrarna - då han vet skolmedecinens inställning till medium! Hmm…..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2012-09-14 17:25
#4

Det är knepigt det där. Som lärare händer det att ungdomar berättat och/eller frågat om "spöken" och det är verkligen ingen lätt sits vill jag lova. Jag brukar vara väldigt försiktig och mest lyssna. Sedan kan man försiktigt säga att man själv tror att det finns en andlig aspekt av livet. Någon gång har jag gjort mig dum och frågat ifall eleven har varit hos ett medium (tillsammans med mamman) och då förstås planterat idén. Jag kan inte annat än hålla med Jane, man bör inte gå över huvudet på föräldrarna. Men det kanske han inte gjorde heller?

Klass
2012-09-14 18:44
#5

Jag tycker att det är helt fel det han gjort. Går man till svensk sjukvård så ska inte alternativa metoder som inte är förankrade få förekomma. Vem vet, nästa gång kanske det sker på läkarens eller terapeutens initiativ?
Jag är väl cynisk, men hur skulle det se ut om alla metoder var tillåtna?

Jane-Lyzell
2012-09-14 22:54
#6

4 Nä menar inte över föräldrarnas huvuden - utan att ansvaret för mediumbesöket borde varit hos föräldrarna och inte hos Psykiatrikern!

Helt enkelt att föräldrarna skulle gått med sitt barn inte psykiatrikern! Just med tanke på hur lagarna är!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
albinoblondino
2012-09-15 01:02
#7

#6 Nä menar inte över föräldrarnas huvuden - utan att ansvaret för mediumbesöket borde varit hos föräldrarna och inte hos Psykiatrikern.

Självklart ligger väl(och borde) ett visst ansvar hos psykiatrikern??

Jag har svårt att förstå hur man i en maktposition kan vara utan ansvar!

lizaohman
2012-09-15 14:57
#8

6 Jomen, jag håller ju med dig :)

Elpida
2012-09-16 09:39
#9

Det är i och för sig trevligt att se att även den världen öppnar upp sig lite mer för alternativ, men jag håller med dig Jane. Han borde nog ha bett föräldrarna gå dit själva med dottern. Han kunde ju hjälpt till att upprätta kontakten bara…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
2012-09-18 14:02
#10

Som jag uppfattar det var det så var det inte över huvet på föräldrarna,utan föräldrarnas önskan? Det borde inte vara något fel,tvärt om borde det vara ok.  Hur ska vården någonsin kunna förbättras om inte läkare ska kunna ha möjlighet att använda dom resurser som faktiskt finns? målet med all sjukvård måste alltid vara att se till patientens bästa.

~ mayolica ~

Jane-Lyzell
2012-09-18 17:39
#11

10 det är just det - vi är inte där ennu och nu är läkaren prickadFörvånad

vilket hadde kunnat undvikits om lagen hadde följts!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

vallhund
2012-10-08 21:05
#12

Självklart skall legitimerad sjukvårdspersonal inte initiera eller föreslå behandlingar som inte bygger på forskning o beprövad erfarenhet.

Kvacksalverilagen är inte så dum heller.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lizaohman
2012-10-09 13:57
#13

Vad är det kvacksalverilagen heter numera? Googlade: Patientsäkerhetslagen. Det dröjer nog innan det har satt sig i huvudet, jag vrickar ju tungan ur led :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: