Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 4637 ggr
alekta
9/4/12, 8:41 AM

tung energi i hela huset

Hej

Jag behöver råd om hur jag får bort den tunga energin i huset, som jag tror beror helt på mig själv. Jag var oerhört depprimerad i många år och var helt sjukskriven fram tills ca 7år sedan, nu är jag helt fri till 98% bara lite vanliga deppdagar ibland när jag har tråkigt eftersom jag är en människa där det måste hända saker hela tiden för att jag ska trivas vilket det naturligtvis inte rimligt gör :) Nu jobbar jag heltid på en fabrik och allt funkar bra men… det känns tungt här hemma kan inte sova om nätterna, allt känns så annolunda borta hos andra, när vi sover över nånannanstans så sover jag hela nätterna oftast och där finns inte den energin som jag känner hemma. vad göra?

Kram Alekta

Annons:
Hellas
9/4/12, 9:07 AM
#1

Jag brukar rekommendera en home makeover, dvs. möblera om, damsug väggar, flytta tavlor, ställ upp fina ljusstakar som dessutom används.

Jag tror på förnyelse och har man, som du, haft en jobbig period och gått ur den behöver man även förändra den närmsta omgivningen, dvs. hemmet.

Det behöver inte kosta någonting, det ä förvånansvärt vad en sak förändrar karaktär så snart den förflyttas till en ny plats.

Det jag även lever efter är att det som finns framme ska även användas.
Jag har varken prydnadsaker eller gamla foton framme utan väljer att pynta hemmet med ett fåtal saker såsom Ljuslyktor som ska användas och levande blommor.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

alekta
9/4/12, 11:22 AM
#2

Hej Hellas

Jag har funderat i de banorna också, det blir nog att tapetsera och måla i ljusa färger i hela huset, ett rum som jag gjort om till klädrum har jag fixat vita tapeter och vit matta och vit byrå, sminkbord och stol så där känns det bättre, men där vistas jag ju inte särskilt mycke. Har inte heller några prydnassaker bara mina elefanter som jag köpt när vi varit ute å rest ( inte så många). Har många ljus/lycktor men används för lite men det får det bli ändring på nu :)

Tack för tipset Hellas :)

AnnikaIII
9/4/12, 3:05 PM
#3

Storstäda…..ta ett rum i taget…ut med sådant som inte används, är trasigt och inte har någon funktion. Ta sådant du egentligen inte tycker om heller men har det framme av ren slentrian. Känslan vi har inför det som finns i våra hem är viktigt. Om du möblera med ting som ger dig dåliga vibbar pga te.x sådant som triggar igång dåliga minnen.

Ljus, blommor, väldoft gör mycket. 

Ja, det här med att ändra om hemma är en mycket bra idé….och det behöver inte kosta något alls. 
Jag brukar ta fram saker som jag har i skåp och lådor, prova mig fram var de ska stå och så tar jag bort det som ev. stod där innan.

Textilier är bra att "pynta"….dukar, gardiner, draperier, kuddar  osv. det ger ofta ett gemytligt intryck

Byt ut blommorna när de inte är fräscha längre, tänd ljus, spela glad musik.

Gå runt i ditt hem och ring i en liten klocka/bjällra  för enligt trad. så bjuder du då in glada, goda, välvilliga väsen.

Lycka till…

Carpe momento

alekta
9/4/12, 4:00 PM
#4

Tack för tipset Annika

Har redan satt igång med ljuslycktor och börjat fixa lite Glad skrattade lite när jag läste om bjällran såg mig själv springa runt och klinga Skrattande

Kram Alekta

Jane-Lyzell
9/4/12, 4:29 PM
#5

Låt glad musik spela i rummet varige dag i flera timmar när du är borta (eller hemma med )

Det lättar upp- lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria Katarina
9/5/12, 8:21 AM
#6

Musik fungerar väldigt bra tycker jag! Nästan varje dag sätter jag på musik när jag kommer hem, och jag tycker att det renar. Rökelser gillar jag också, har vi t.ex. sovit dåligt natten innan sätter jag en rökelsepinne i sovrummet.

Annons:
alekta
9/5/12, 9:22 AM
#7

Tack för era tips, idag ska musiken påGlad

Kram/Alekta

Upp till toppen
Annons: