Annons:
Etikettandlighet
Läst 2803 ggr
Therese.G
8/29/12, 11:41 PM

Frågor - Reinkarnation

Jag har som sagt otroligt många frågor, och skulle gärna vilja veta hur ni ställer er till följande frågor. :)

En av mina "största" frågor, dvs den som alltid ligger i bakhuvudet och gngager, är vad som händer när man är klar i sin utveckling. Vissa säger att man förenas med skaparen och blir ett med allt .. men försvinner "jaget" då? Eller flyter man runt där och tänker "vad mysigt detta är!" Cool

Jag vet inte om ni har läst Michael Newtons böcker ang fallstudier mellan liven .. men om ni har det, tycker du att det han skriver stämmer in med det ni har fått veta/upplevt?

En annan intressant fråga är ju den om reinkarnation. Att vi föds på nytt för att forsätta lära oss .. men om vi nu inte föds på nytt utan att vi bara en chans, hur lär vi oss då?

Och min sista fråga är, hur får jag kontakt med min guide?
Jag har provat att fråga om budskap i Drömmar, ingenting.
Jag har provat att meditera men är något av en fantasifull person så jag vet verkligen inte om jag bara krystar fram något eller om det händer.

Jag vill ju att något ska hända så jag får mitt egna bevis.

(inte säker på om det är rätt forumkategori, om det inte är det så flytta den gärna.)

- Therese

Annons:
Jane-Lyzell
8/30/12, 12:09 AM
#1

""Jag har som sagt otroligt många frågor, och skulle gärna vilja veta hur ni ställer er till följande frågor. :)

En av mina "största" frågor, dvs den som alltid ligger i bakhuvudet och gngager, är vad som händer när man är klar i sin utveckling. Vissa säger att man förenas med skaparen och blir ett med allt .. men försvinner "jaget" då? Eller flyter man runt där och tänker "vad mysigt detta är!" Cool""

Nu tror jag ju inte at man någons sin blir klar - vi har en evighet på oss at utforska nya horisonter :-) Och förenade med skaparen är vi redan nuTungan ute så inte försvinner jaget - det som är du får du drass med i evighet. essensen av ditt medvetna jag är ju du.

""Jag vet inte om ni har läst Michael Newtons böcker ang fallstudier mellan liven .. men om ni har det, tycker du att det han skriver stämmer in med det ni har fått veta/upplevt?""

Nej tyvärr har jag inte läst den - men jag har läst andra liknade :-) om just mellan liven - du får informera mig vad du tycker stämmer där så kan jag svara. Någon annan här inne kanske har läst den!?

""En annan intressant fråga är ju den om reinkarnation. Att vi föds på nytt för att forsätta lära oss .. men om vi nu inte föds på nytt utan att vi bara en chans, hur lär vi oss då?"""

Tror vi har flera trådar här inne om det- ska se om jag hittar en länk:-)

http://spiritualism.ifokus.se/articles/4fe60c49d3b4fd7e17001ced-om-reinkarnation-och-tidigare-liv?articles-1 

Snappt svar - "Vi lever för evigt i olika existenser eller inkarnationer om du så vill"

""Och min sista fråga är, hur får jag kontakt med min guide?
Jag har provat att fråga om budskap i Drömmar, ingenting.
Jag har provat att meditera men är något av en fantasifull person så jag vet verkligen inte om jag bara krystar fram något eller om det händer.

Jag vill ju att något ska hända så jag får mitt egna bevis.""

Finns en tråd om det med här inne- ska se om jag hittar dem:-)

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4f2db01cd3b4fd67f4003a5a-rad-och-tips-om-battre-kontakt-med-guide 

Men en sak är säker du behöver öva upp din kontakt med din guide - iblan kan det vara bra göra det i grupp.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Therese.G
8/30/12, 2:51 PM
#2

Ang Michael Newtons böcker ..

Nu har jag ju dock bara läst den första, men det här är det jag har funderat på.

Han har ju hypnotiserat folk så dom ska minnas sina liv mellan liven.
Där så har "patienterna", beskrivit lite hur det ser ut, vad man gör och vad som händer.

När man dör så kommer man till någon sorts central, slussas runt tills man hamnar hos sin grupp igen (själsgrupp, dom som skapades samtidigt som en själv .. typ). Efter att man har "landat" så går man över det man har lärt sig, analyserar det och drar lärdom av det.
Efter ett tag till så bestämmer man sig för hur sitt nya liv ska se ut, vad man har för förutsättningar och mål.

Man får välja mellan olika värdkroppar, se hur livet kommer se ut och så får man vissa flaggor intryckta i sinnet så man vet när en viss sak händer så måste man ta vara på tillfället.

Det står också att dom flesta (re)inkarneras till samma plats som förra gången (jorden i vårat fall då Flört), medans andra kan hoppa runt lite. Stod även att det var lite speciellt att leva på jorden för att det ska vara lite svårare än andra platser. (?)

Det var också en patient så sa att man får öva på att skapa liv, men börjar med stenar och plantor, för att senare prova på att skapa djur och även planeter.

Och den allra sista saken är att man har samma ögon igenom alla (re)inkarnationer, så att man ska kunna känna igen folk man har träffat tidigare.

Nu blev det ju ett lite långt inlägg, men skulle vara roligt att höra vad ni tycker om det. :)

- Therese

Jane-Lyzell
8/30/12, 11:58 PM
#3

aha lite som Regretion - Har läst Brian wise böcker kan tänka m,ig ungefär snarligt!

Läs min länk till reinkarnation - som finns i mitt första svar till dig - där står det mycket om just detta!

Kan känna igen en del som du skrivit om efterlivet eller mellan liven - men defentivt inte allt!

Ja den som lever får se - som man säger och i min sanning - lever vi ju förevigt!Oskyldig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Loris M
8/31/12, 6:51 PM
#4

# 2

Roligt att den här tråden kommer upp! Jag har läst Michael Newtons Själarnas resa och ja, jag kan känna igen mig. Jag är en av dem som tror på reinkarnation och att vi lever många liv. Ett liv på jorden är aldelles för kort för att vi ska kunna lära oss och utvecklas "färdigt".

Jag tror inte att vi går bakåt i utvecklingen, alltså är vi människor så kan vi inte återfödas som djur. Jag tror också att vi återföds i själsgrupper, för att vi ska få utmaningar och utvecklas.

Roligt att du nämner just ögon och att dessa inte ändras när vi får en ny värdkropp. Det är också vad jag tror och vad jag fått "bevis" för ganska så nyligen. Jag har alltid trott på reinkarnation men alldrig känt ett behov av att "gräva" i det, då jag tycker att det är svårt att veta om ett medium verkligen ser just mitt tidigare liv. Jag tror mera på min egen intuition och det som jag får till mig.

Det var så att jag rätt så nyligen träffade ett par ögon som totalt ställde mitt liv och tro upp och ner. När jag träffade dem så visste jag bara att jag sett dem förut. Det var en sådan upplevelse av sorg och glädje på samma gång som inte liknar något jag tidigare upplevt. Det handlar alltså inte om en man-kvinna relation. Många som tror på reinkarnation verkar tro att vi är här för att hitta vår själsfrände som vi ska leva vårt liv tillsammans med och som ska göra oss "hela". Det tror inte jag. Men däremot så tror jag att vi kan träffa våra andra själsfränder i liv efter liv och att det är meningen också. Jag är övertygad om att det vad det jag upplevde. Just nu har jag inte så mycket tid att skriva. Återkommer under kvällen och berättar om min upplevelsen, men kunde inte låta bli att kommentera när jag såg tråden. Tack för att du tar upp det :)

Jane-Lyzell
8/31/12, 8:11 PM
#5

4 spännande:-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Loris M
8/31/12, 10:19 PM
#6

Här kommer fortsättning på mitt förra inlägg (# 4)…

För ett par månader sedan träffade jag en kvinna i ett sammanhang och redan vid första mötet väcktes så konstiga och starka känslor inom mig som totalt överraskade och förvirrade mig och fick mig att ifrågasätta t.o.m. min sexualitet. Vi träffades bara ett antal gånger, ca tio, i samband med högre studier.

Jag överraskades över min egen kropps reaktioner när hon steg in i rummet och när våra ögon möttes. Hela kroppen darrade, hjärtat bultade och mina händer darrade okontrolerat. Upplevelsen är ganska lik den när man är förälskad, fast ändå inte. Kroppen fylldes med känslor av både glädje och sorg på en och samma gång. Samtidigt kände jag mig så otroligt trygg med henne och det var något så välbekant över henne. Varje gång jag tittade in i hennes ögon, kändes det som om jag försvann in i dem. Det var många känslor och det är lite svårt att beskriva. Flera gånger under dessa möten upplevde jag att även hon tittade på mig med en frågande blick.

När vi träffades sista gången, var vi i en stor grupp människor och hon kom fram kramade mig och jag kände att ingenting existerade, varken tid eller någon annan och sedan kom jag på mig själv att jag höll henne i handen, hon tryckte lätt min hand och gick. Jag kände en enorm sorg och tänkte för mig själv: "Hon gör det igen! Hon lämnar mig igen!" Denna tanke trängde sig på och jag kunde inte förstå den. Det var helt ologiskt, för jag kände ju inte henne! Var kom denna tanke ifrån? Jag vet att upplevelsen kan verka som inte så märkvärdig, men det var det för mig. Vi var i ett sådant sammanhang att vi inte ens behövde säga hejdå till varandra, än mindre kramas.

För er som tänker att jag helt enkelt var attraherad av henne och blivit kär, kan jag meddela, att hon är 65 år, jag är också kvinna och betydligt yngre än så. Flört Hur ska man förklara det? Jag finner ingen logisk eller naturlig förklaring, för egentligen borde jag inte känna något överhuvudtaget för henne då vi träffades bara ett antal gången som sagt och jag är hetero.

Denna upplevelse har fått mig att hamna på detta och liknande forum och att läsa Newtons bok. Jag har även kontaktat tre olika medium (som vänner och bekanta rekommenderat) och alla tre har oberoende av varandra sagt att vi kommer att träffas igen och att vi är själsfränder och har levt flera liv tidigare. Vi var inte klara med varandra. Vi ska mötas igen för att vi har något att lära av varandra även denna gång. Det är även min känsla och det är vad jag väljer att tro på.

Jag vet att det finns olika uppfattningar på forumet om tidigare liv, men detta är bara min upplevelse och min uppfattning. Har ni några idéer om vad detta kan ha varit istället så är det fritt fram att tycka till.

Även om det kanske inte framgår så tydligt i inlägget, så var det en otroligt mäktig och märklig upplevelse. Att kunna ha så starka känslor för någon man inte känner. Visst är det möjligt i en kärleksrelation, men det här är inget sådant. Så, jag tror på reinkarnation och på det som Newton skriver. Sen har vi det här med tiden och att många menar att allting pågår samtidigt. Att våra liv inte levs efter varandra utan samtidigt… det vill jag inte gå in på då det för mig blir lite för obegripligt.

Tack för att ni orkade läsa!

/Mesa

Annons:
Loris M
9/1/12, 8:23 PM
#7

#2

Stod även att det var lite speciellt att leva på jorden för att det ska vara lite svårare än andra platser. (?)

Såg att du hade ett frågetecken… han menar, men även andra som skrivit om reinkarnation att jorden är speciell på så sätt att vi inte kommit så långt när det gäller andlig utveckling. Alltså, vi krigar, dödar varandra, lägger stor vikt vid det materiella och tror att prylar kan göra oss lyckliga. Vi är avundsjuka på varandra m.m. Allt detta gör jorden till en tuff miljö att leva i, vilket således betyder att vi har större möjligheter att utvecklas. Det är när man har det tufft som man har bästa möjligheter att växa, menar de. Men också att på andra planeter/dimensioner kommunicerar man telepatiskt och att det är kärlek och förståelse som råder.

Vi på Jorden verkar ha en lång väg att gå…

Loris M
9/1/12, 8:47 PM
#8

# 2

Glömde skriva, när det gäller din fråga om dina guider… Jag skulle rekommendera vägledda meditationer som är inriktade just på att komma i kontakt med sin guide. Finns att köpa men även på youtube (på engelska). Tror personligen att meditation är det bästa sättet.

Ang. hur man ska veta att det inte är fantasier… Har nyligen själv börjat meditera i samma syfte och ingenting händer. Sen så en tidig morgon när jag låg och funderade-stiga upp eller sova, var jag i ett tillstånd mellan vakenhet och sömn, fick jag till mig två rörliga bilder, två korta händelser. Dessa trängde sig på och jag visste att det inte var mina tankar. Det var inget jag kände igen, tänkte på, läste om, såg… Jag bara visste att det var något annat. Så låt det komma av sig själv, när både du och din guide är redo och lita på din känsla.

Therese.G
9/1/12, 10:10 PM
#9

Hej mesa, och tack för alla dina svar!

Jag tycker att Michael Newtons böcker är/verkar väldigt intressanta och ska beställa nästa rätt så snart!

Om att jorden var en svår plats att leva på så var jag inte helt hundra på vad han menade. Men du bekräftade egentligen det jag tänkte själv .. att andra platser har det lite "lättare" så att säga.
Såg även att vissa av dom som hade hypnotiserats hade varit på en annan planet innan men sen valde att födas på jorden.

Själv har jag nog aldrig varit med om det du beskrev om ögonen, annat än när jag träffade min sambo.
Dock så skulle det förklara vissa funderingar jag har (som att folk med brunt hår har blåa ögon, fastän mörka gener är mer dominanta!)

Det där med guide tror jag också kommer om jag börjar meditera mera, har dock aldrig lugn och ro runt omkring mig nu förtiden. :/

- Therese

Loris M
9/2/12, 4:47 PM
#10

Therese,

Tack själv! Jag är bara glad att du startade tråden!

I inlägg #6 skriver jag om när jag träffade denna kvinna sista gången och att jag kände enorm sorg och att det kändes som att hon lämnar mig igen! När jag kontaktade medium som jag berättat om sa jag ingenting om det eller vad jag trodde. Jag sa bara att jag hade konstiga känslor för denna kvinna och ville veta vad det berodde på. Två av dem berättade oberoende av varandra och beskrev ett av liven jag levt med denna kvinna och det var ganska likt. Bl. att någon av oss varit en man i det livet och att någon av oss lämnade den andre, inte p.g.a. att kärleken inte fanns utan p.g.a. nåt annat. Jag menar att det skulle förklara min konstiga känsla när vi träffades sista gången.

Sen det här med ögonen… en av dem berättade hur kvinnan såg ut och att hon i det livet haft en blandad grå/ljus brun ögonfärg. Det lustiga är att det är precis vad kvinnan jag träffat har för ögonfärg. Om medium bara gissat vilt, hur stor är då sannolikheten att hon skulle ha gissat sig till just denna ovanliga ögonfärg?

Detta är bevis nog för mig och jag tycker att det är så spännande!

/ Mesa

Elpida
9/3/12, 9:06 AM
#11

Vilka spännande tankar och funderingar! Tack för att ni delar med er.

mesa, vilken upplevelse du berättar om. Skulle vara intressant att veta om den andra kvinnan upplevde samma sak. Visst kan vi väl känna ibland att en del människor bara klickar man med, det känns som att man varit vänner en evighet, att det finns ett osynligt band. Det är en fantastisk känsla, fast jag har aldrig upplevt det så starkt som du gjorde den gången.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Loris M
9/3/12, 6:17 PM
#12

# 11

Ja, jag har också upplevt tidigare att man bara klickar med vissa människor, men aldrig någonsin så starkt och att man kännt så många känslor på en och samma gång: glädje, sorg, nästan förälskelse…

Ja, det skulle vara intressant att veta hur hon upplevde det och det vet jag inte. Jag kan bara gå på min intuition och känsla som säger mig att även hon upplevde något märkligt. Vi har vid våra möten flera gånger bara stått och  stirrat intensivt på varandra. Skrattande

Alla tre medium sa att även hon kände en stark dragning till mig utan att förstå varför. De sa även att en av oss kommer att ta kontakt och jag har bestämt mig för att det blir inte jag. Bara för att se om universum kommer att sköta det på något sätt i alla fall, om det nu är meningen att vi ska träffas igen.

Skulle vara roligt att veta om det finns fler som upplevt samma sak!

Hellas
9/3/12, 6:45 PM
#13

Jag lägger till "reinkarnation" i rubriken så hittar vi den enklare i framtiden Cool

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: