Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1226 ggr
anette 1967
2012-08-11 11:08

tror inte på något som har med gud att göra etc e

JAG HAR SLUTAT TRO PÅ GUD, JESUS OCH ÄNGLAR. ALLT SOM SÄGS I BIBELN ÄR FÖR MIG OSANT. DEN ÄR SKRIVEN FÖR ATT HÅLLA TILLBAKA KVINNAN SÅ VI KVINNOR SKULLE FÅ MINDRE MAKT. JAG VET ATT NI SOM TROR PÅ GUD INTE HÅLLER MED. VEM BRYR SIG OM DEN ÅSIKETEN. DET ÄR JAG SOM TALAR. JAG TROR DÄR EMOT PÅ ANDRA SIDAN, ÄN SÅ LÄNGE SÅ HAR JAG INTE GIVIT UPP DEN TRON. JAG SÅG MIN SON UPPENBARA SIG, TÄNK ATT MAN KAN VISA SIG TROTS ATT MAN ÄR DÖD. JAG FÅR NOG MYCKET SKIT NU NÄR JAG SKRIVER DETTA, MEN JAG BEHÖVER INTE LÄSA. OCH DET ÄR NOG INTE MÅNGA SOM LÄSER MINA INLÄGG. DET STÅR 0 VÄNNER SÅ DET ÄR NÅGOT JAG ALLTID HAR LEVT MED I 40 ÅR SÅ DET ÄR INGET NYTT. JAG VÄNTAR INTE PÅ VÄNNER BARA PÅ FÖRSTÅLESE. JAG ÄR JAG OCH DU ÄR DU OCH DET FÅR MAN VÄL VARA NÖJD MED. MEN JAG KOMMER ALDRIG MER ATT TRO ATT NÅGON KAN SPÅ ELLER ÄNGLAR ELLER NÅGON HIMLA GUD, OCH VARFÖR SKA JAG? NEJ NED MED DET SOM FÖRSTÖR FÖR MÄNNINSKOR GUD ETC.Oskyldig

Annons:
Hellas
2012-08-11 11:39
#1

Hejsan och välkommen till Spiritulism.ifokus.

Jag känner absolut igen mig i det du skriver så inte är du ensam.

Tack för att du delar med dig.

Ps. Ett tips, använd inte enbart stora bokstäver, det blir ofta vldigt svårläst, framförallt för de som har lite dålig syn Flört!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-08-11 11:43
#2

Oj då. Hårda ord ock kan förstå dig! Vad fint du sett din egen sons ande:)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MikeW]
2012-08-11 22:49
#3

jag håller med dig (inte med allt du säger, fast alla har olika åsikter) fast det gjorde mig lite ledssen när du skrev

"det står 0 vänner så det är något jag alltid har levt med i 40 år"

menar du att du alldrig har haft någon vän? eller missupfattar jag dig helt och hållet?

Ifall det är fallet så kan jag bara säga att du kan få vänner, alla här på spiritualism.ifokus välkommnar alla med öppna armar. Och vi finns här som vänner, jag är säker på att alla här skulle gjärna vara din vän! :)

[kvasthilda 72]
2012-08-11 23:56
#4

Jag ger inte mycket för det som står i bibeln men jag tror på min gud som är kärlekens gud, sån är jag :)

Ians
2012-08-12 12:12
#5

Bibeln kan man ju tycka vad man vill om….och även de sk etablerade religionerna.

Men själv är jag övertygad om att det finns något som styr o ställer som är högre än oss själva. Så jag tror också på G-d….

Dock inte på det sätt som det predikas i kyrkor o kapell. vi har liksom en egen relation G-d o jag Flört o det funkar alldeles utmärkt!

kram anette 1967

millam
2012-08-13 15:27
#6

Alla har vi olika åsikter!

Håller med dig i mycket av det du skriver, bibeln är enligt vad jag tror skrivits så som det var på den tiden, och mycket har förvaskats med åren. Tro på den bokstav för bokstav är lite svårt. Samhället har också förändrats under tidens gång. Men själva grundtanken tror jag på, och det är kärleken!

Annons:
Upp till toppen
Annons: