Annons:
Etikettvägledning
Läst 984 ggr
lizaohman
2012-08-05 21:58

Dimensionsfråga

Jag undrar ifall jag fått ihop det eller ifall jag blandar äpplen och päron Tyst

Vad jag tror jag vet: Den dimension jag vistas i just nu (ifall man nu använder sig av ett tidsbegrepp) har dimensioner både över och under sig (ifall man nu använder sig av ett rumsbegrepp). Ibland dyker okynnesandar från lägre dimensioner upp och ställer till med ofog. Den andlige ledaren befinner sig i en högre dimension. Det existerar någon sorts trappa i den andliga utvecklingen, där man tar sig högre upp allt eftersom man utvecklas, från en dimension till en högre dimension.

Vad jag undrar över: Har jag varit inkarnerad i en lägre dimension innan jag inkarnerade på jorden? Ifall man över huvudtaget kan tala om "jag" - kanske rättare att säga "en skärva av min själ". Hamnar jag i min för tillfället andlige ledares dimension när jag vandrar vidare från detta jordelivet?

Eller existerar det endast en dimension på Andra sidan och vi inkarnerar därifrån till olika världar?

(Som någon sa, ju mer man vet desto mindre förstår man.)

Vad tror du??

Annons:
Jane-Lyzell
2012-08-05 22:39
#1

Ja du om det tvista dom lärdeKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Charles B Rosma]
2012-08-06 10:23
#2

#1 Knappast dom "lärde" väl..?

Jane-Lyzell
2012-08-06 15:14
#3

2 jodå dom med:-))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mayolica
2012-08-06 20:12
#4

Det finns olika teorier men ingen vet säkert hur det egentligen är?

Själv tror jag inte att det finns hur många dimensioner,med dimensioner i som helst. jag tror inte att det finns någon fast struktur utan att allt är som i ett svävande flöde? Men vad vet jag?Oskyldig

Någon enda helt sann sanning har vi ju inte,troligtvis är det inte heller meningen att vi ska veta?  Det viktiga tycker jag är att hitta sin egen sanning,sitt eget sätt att tro som funkar för en själv och som man känner sej tillfreds med. Flört

~ mayolica ~

AnnikaIII
2012-08-06 23:39
#5

Det är inte lätt det där med dimensioner….men första dimensionen är som ett snöre, en rak linje, inget djup och ingen bredd…vi kan inte existera där, då vi är tredimensionella väsen.

den andra dimensionen är som ett pappersark, bredd och längd men inget djup, en platt värld, där kan vi inte heller existera, vi skulle dö utplattade som av en ångvält.

den tredje dimensionen, vår värld, finns både djup, längd och bredd…perfekt för oss, vårt väsen behöver detta för att vara som vi är…

den fjärde dimensionern ja det kan ju vara tiden eller kanske vårt inre liv t.ex drömmens värld när vi sover,

den femte kan också vara något utav de exempel som finns om den fjärde dimensionen.

Detta är naturlagar som det inte går att ändra på…så väsen som finns i en annan dimensions…inte den tredje som våran , skulle se ut som antingen ett snöre, eller ett ark te.x eller också så skulle de ha en form som vi inte kan se…eftersom vi inte har något uppfattningsorgan som kan ta in någon som är byggt/skapat i en t.ex den sjätte dimensionen (om den nu finns) för det skulle endas uppfattas kanske som en prick som snabbt försvann….

Existensplan skulle kanske vara ett mer korrekt uttryck för att försöka förstå att det finns väsen/varelser på i andra "dimensioner" än just det tredje…
Så personligen så tror jag att mycket utav det vi läser oss till är inte tillförlitligt, vi vet helt enkelt inte…vi kan bara spekulera och fantisera.

om det finns andra tredimensionella väsen så måste de i så fall existera på ett annat vibrationsplan än vårt…eftersom vi inte ser dem…och inte uppfattar dem dagligen…kanske är det så att det finns någon sorts "portar" som gör att det går att färdas mellan de olika planen och kanske är det väsen som vi populärt kallar "spöken…

Carpe momento

Pynzo
2012-08-08 22:54
#6

#5 Intressant beskrivning.

Jag har alltid undrat vad man ska kalla allt för också. Dimention, olika vibrations utrymmen, portar, eller är allt här och nu på jorden i olika vibrationshastigheter av energier. Som vissa kan färdas mellan när de drömmer, astralvandrar, går i trans eller får information. Är det så att frågan är hur många sinnen vi har som avgör om vi har "hörsel" nog att uppfatta dessa "plan/zoner"?

Ju mer jag läser och ju mer jag funderar, ju mer blir jag vilsen i informationen. Kan det vara så att vi alla formar namnen olika och vi pratar om samma men uppfattar det olika pga. att vi saknar bestämda namn?

Var en fundering som startade….

Annons:
[samebutdifferent]
2012-08-16 18:30
#7

I så fall sker det kanske i medvetandet.

[skymningsaga]
2012-08-16 20:20
#8

är nog så att vissa saker kanske vi bara ska acceptera att vi aldrig kommer få veta hur det är sålänge vi lever…Det fins för många teorier. Och jag har min och du din. Men man kan aldrig säga att någon har rätt eller fel. För vi kan ej veta.

[samebutdifferent]
2012-08-16 20:49
#9

#8 Ja, men vad vet man om efter döden. Varför skulle den visa några frågetecken. Tänker att efter döden är som nu fast kanske lite annorlunda… :)

Upp till toppen
Annons: