Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2058 ggr
[Woozy]
2012-07-29 15:51

Stenlabyrinten vid Tibble

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag förbi stenlabyrinten vid Tibble (nära Anundshög).

Jag åkte dit för jag ville se om jag fortfarande besitter förmågan att känna energierna med händerna.

För första gången i mitt liv så försökte jag öppna upp. Jag vet inte hur det gick, men jag kände FÖR mkt energier i händerna nu än normalt.

Jag fick ingen information alls från andevärlden (bortsett från energierna). Men antagligen så är det nog bara restenergier.

Nu äger jag inga "pekpinnar" så jag kunde inte få bekräftelse på mina feelings. Jag fick inga feelings heller i magchakrat.

Däremot så fick jag samma sorgsna mående, och tittade in i mitten på labyrinten, som jag fick förra gången där.

Då så kände jag en mans sorgsna blick. Han stirrade på hans förälskelse som stod i mitten på labyrinten. Men hon var inte intresserad av han.

Så jag stod alltså och stirrade på samma sätt och hade samma sorgsna känsla. (samma å samma, det kan jag ju inte veta).

Bidrar med några bilder.

Annons:
[Woozy]
2012-07-29 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

[Woozy]
2012-07-29 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

[Woozy]
2012-07-29 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

Lynxx
2012-07-29 16:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

/L

Jane-Lyzell
2012-07-29 16:02
#5

Har varit där - fin plats - gillar anundshög mer- där är energier:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
2012-07-29 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4

Tack för bilden. Som ni ser så har jag bara ~5km till Anundshög.

#5

Jag får åka till Anundshög och känna in. Förut har jag bara fotat där.

Annons:
lizaohman
2012-07-29 21:49
#7

Det kallas för Trojaborg och en av de mer trovärdiga teorierna är att den används för en del ceremonier (och senare lekar) sedan forntiden. Finns över nästan hela världen (inte Japan t ex). Forskare har fört fram - antagligen med ledning av kvarlevande riter - att kvinnan stod i mitten, precis som W kände, och mannen skulle ta sig till henne. Det finns många mycket modernare, så de har varit populära under lång tid. De riktigt gamla återfinns vid forntida kultcentra. Jag älskar en Trojaborg på Gotland där jag varit några gånger och alltid vandrar jag runt labyrinten och försöker känna in och förstå.

[Woozy]
2012-07-29 22:03
#8

#7

Jag har ju varit vid labyrinten tidigare i år, men jag läste skylten först idag.

Jag hade exakt samma feelings då som nu.

lizaohman
2012-07-30 05:12
#9

Troligtvis använts vid fruktsamhetsriter, ska tilläggas.

[Woozy]
2012-07-30 08:30
#10

Okej.

Upp till toppen
Annons: