Annons:
Etikettoff-topic
Läst 673 ggr
[MikeW]
7/28/12, 5:49 PM

Vart vill du vara?

Tänkte nyss på vart på jorden jag helst skulle vara, antingen påhittat eller något ställe som faktigst finns och vad skulle jag göra där?

vart skulle du vara? och vad skulle du göra?

Själv skulle jag vilja vara på ett ställe där allt man kan se är jätte grönt gräs som når över till horisonten av jorden och man kan se klippor med träd och ingen runt omkring mig, ett ställe där det alltid är soluppgång. Aldrig riktigt dag eller natt. Där det finns en massa djur som inte är rädd för mig och jag är inte rädd för dom. Frukter som växer i träd som smakar som inget man någonsin kunnat föreställa sig.

Jag skulle vara där och springa runt, bli vänner med djur och meditera mycket och växa spirituellt och leva bra, inga beskymmer, inga problem. Bara leva där och må bra :)

Annons:
[SweetP]
7/28/12, 7:34 PM
#1

Vilken fin tråd!

Vet precis var jag vill vara…

Jag vill vara i ett runt rum - ett tornrum tror jag- med vitkalkade väggar. Inga hörn och ganska få saker. Mycket lugnt och vitt.  I rummet ska finnas ett litet skrivbord där jag kan sitta och skriva saker med rött eller grönt  bläck i reservoirpenna, på tjockt fint papper.

I rummet finns också en öppen spis med två vita korgstolar framför.  Om kvällarna sitter jag där och pratar med vem som nu har vägarna förbi - människor, andar, djur, alla sorters varelser är välkomna. Det blir roliga, långa, tillåtande  samtal som rör sig helt fritt mellan högt och lågt, stort och smått, frågor och påståenden,  allvar och humor

Ingen rädsla finns i rummet. Jag och alla som kommer dit ska känna sig helt trygga och fria att tänka och uttrycka vad de vill.

Genom fönstret kan man se ett hav som ibland är lugnt,  ibland stormigt.

Upp till toppen
Annons: