Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1493 ggr
[Woozy]
7/27/12, 8:44 PM

Mediala mer känsliga för placebo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg ett program igår när jag zappade. Tyvärr så såg jag bara slutet på det, och det handlade om att mediala påverkas lättare av placebo än icke mediala.

Vad tror ni om detta?

Själv så har jag aldrig funderat i dessa banor.

Annons:
Jane-Lyzell
7/27/12, 9:02 PM
#1

Det tror jag inte!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
7/27/12, 9:10 PM
#2

Nu har jag funderat lite och jag tror faktiskt det stämmer på mig. Glad

Jag vill så gärna att mina smärtmediciner skall funka, så jag övertalar mig själv Tungan ute

mayolica
9/3/12, 12:06 AM
#3

Har ingen aning? men nej, det är nog olika?jag tror inte att det har med medialitet att göra hur man påverkas av placebo. För min del misstänker jag att det troligtvis är stor chans att det kan vara tvärtom? Risken är mycket stor att jag skulle känna så fort jag håller i en tablett att det fel?

#2 Det du beskriver skulle nog jag vilja ha till "självsuggesion" än placebo?

~ mayolica ~

jaerven
9/3/12, 12:47 AM
#4

#3

Är inte placebo självsuggesion? Man tillför kroppen ett ämne som man tror skall ha en viss effekt,men trots att ämnet inte kan ge den effekten så reagerar kroppen som om den hade fått det preparat man trodde.

Jag tror det var i boken "Fatuhiva" som en dog efter att av misstag ha ätit banan. Något som var förklarat tabu för honom.

mayolica
9/3/12, 11:22 AM
#5

#4 inte riktigt, självsuggesion är tekniker där man arbetar mera medvetet och aktivt med sin egna tankekraft och programerar in sina förväntningar…. Placebo handlar mer om tro och förväntningar, men till viss del kan säkert lite självsuggesion vara med ibland?omedvetet eller medvetet?

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: