Annons:
Etikettoff-topic
Läst 19007 ggr
Klass
7/27/12, 12:36 AM

Demon, vad är det egentligen?

I tråden Skeptiska medium hamnade vi OT med frågan om vad demoner egentligen är, och om sådana verkligen finns. Därför startar jag denna tråd med förhoppning att detta kan redas ut på något sätt.

Så frågan är: Vad är en demon?

Annons:
Jane-Lyzell
7/27/12, 12:45 AM
#1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Geru
7/27/12, 12:48 AM
#2

Trevligt att dom har en demon för uppfinningar och upptäckter… Antar att det inte finns en ängel för det:p?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Woozy]
7/27/12, 5:39 AM
#3

Jag har läst länkarna Jane-Lyzell la in, men jag berättar hur min tolkning på en demon är.

Om de är fallna änglar eller inte vet jag inte.

1. Den "äkta" demonen. En varelse som ej varit människa.

Denna varelse kommer från de lägre dimensionerna. Det finns teorier att demoner inte kan komma in i våran dimension utan hjälp av förslavade andrar. Demonen gömmer sig i dessa andar. Dessa demoner är experter på att manipulera.

De kan klä sig i vilken roll som helst. Dvs de kan göra så att de ser ut som en vanlig ande för medier/mediala.

Vissa påstår att medier ej kan ta bort dessa, utan det är shamaner eller speciella demonutdrivare. Katolska kyrkan sägs kunna ta bort dessa, men det har inte hänt på 40 år i Sverige (om jag minns rätt).

Enligt min erfarenhet så är det ytterst få medier som ens kan känna av demoner. I mitt fall så hade denna demon klätt sig rollen som min morbror. Antagligen för att medier skulle lugna mig genom att säga att det "bara" var en mrorbror till mig.

Demonen visade sig som (min levande morbror) för medierna.

När flera medier fick in min "morbror" så började jag smått släktforska. Jag pratade med min mor om detta och hon lovade mig dyrt och heligt att hon ej hade nån för mig okänd morbror.

Demoner är mkt tolleranta. De kan ligga latent i flera år innan de skrider till verket. Demoner är mkt manipulerande och planerande.

Demoner får sin energi från skrämda människor, djur och förslavade  andar och även el.

Demoner har endast fyra fingrar per hand. Demonen som var ute efter mig hade tre horn på pannan, fyra fingrar och nåt slemmigt kryp på huvudet. Vissa fick in att den oxå hade slemmiga trådar på huvudet, men de syns inte på det fotorafi jag har.

Vad en demon är kapabel till orkar jag inte berätta om, då jag inte vill få flashback.

2. Ande med demoniskt beteende.

En ande som mår mkt dåligt och fastnat, börjar tappa frekvens hela tiden. Exakt hur lång tid vet jag ej, men troligtvis massor med år. Men tids nog så befinner sig denna ande i demonernas dimension/frekvens. Där blir denna ande förslavad av demonerna. Egenskapen hos anden ändras och den intar demoniskt beteende.

Jag vet inte vad denna "ande" är kapabel till.

Det enda jag vet med säkerhet är att demoner är onda, mkt onda.

psykiskt våldtäkt är inte ovanligt. Ej heller fysisk misshandel. Demoner verkar börja i liten skala för att inge förtroeende. Tids nog så eskalerar det och det blir mkt otrevligt och skrämmande.

Exakt vad en demons syfte är, vet jag inte. Och varför.

En demon får filmen "paranormal activity" att framstå som barnprogram.

Nu är det ca 1.5-2 år sen demonen besegrades och lämnade min kropp. Jag börjar så sakteliga få förtroende och kan lita på andevärlden.

Usch jag har massor att berätta om detta ämne, men jag tror jag nöjer mig med detta.

yamher
7/27/12, 7:53 AM
#4

en demon är en förvriden och väldigt ond varelse. En del blir det genom ex antal år andra är ett sådant väsen från början. Egentligen finns bilden av demoner redan på jorden och den stämmer relativt bra med verkligenheten. Om o om ser eller möter vi bilden. Till o med i biblen.

Se tex dem i programserierna av Discovery och Animal planet (The Haunted och A Haunting).

Olika delar av världen visar de sig på olika sätt på beroende på hur vi väljer att se dem. I USA är det mer accepterat många gånger med Demoner vilket de får ett helt annat spelrum i regel än här i Sverige där det inte är acceptabelt att prata om dem eller tro på dem (förneka).

Och deras främsta uppgifter som jag skrev innan är att utnyttja allt till sin egen fördel, missbruka och förstöra. De manipulerar dem som är utsatta, svaga eller villiga. Kaos och förstöra driver dem.

Alis volat propriis Oskyldig

[Woozy]
7/27/12, 9:07 AM
#5

#4

Jag tycker du har förklarat detta ganska bra.

Det är även accepterat i England just det där med demonerns existens.

Ja en massa länder antar jag.

[Charles B Rosma]
7/27/12, 11:17 AM
#6

Finns det bara onda demoner?

Varför är dom onda och vad får dom ut av det?

Vad för ont gör dom?

Annons:
Geru
7/27/12, 12:12 PM
#7

Enligt länken finns det demoner som inte är onda, men undrar hur den bilden kommit till i så fall.

Personligen är jag fortfarande mest kränkt att det ska vara en demon som uppfinner och gör upptäckter. Det visar ju rätt tydligt vilken syn dom som tror på demoner har för teknik/upptäckter.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Woozy]
7/27/12, 12:25 PM
#8

#6

Finns det bara onda demoner?

Enligt mig svar ja

Varför är dom onda och vad får dom ut av det?

Jag vet tyvärr inte varför de är onda.

Vad får en pyroman ut av att sätta eld på en massa kåkar?

Vad för ont gör dom?

Vill egentligen inte svara på det då jag bara får en massa flaschback.

#7

Enligt länken finns det demoner som inte är onda, men undrar hur den bilden kommit till i så fall.

Ja det sägs finnas goda demoner, men jag är skeptisk till det. Kanske beror på mina erfarenheter av ond demon.

Nån får gärna överbevisa mig.

[Charles B Rosma]
7/27/12, 1:01 PM
#9

#8 "Vad får en pyroman ut av att sätta eld på en massa kåkar?"

Tja, en pyroman är väl "sjuk"/har en impulskontrollstörning som gör att dom sätter eld på grejer osv..?

"Ja det sägs finnas goda demoner, men jag är skeptisk till det. Kanske beror på mina erfarenheter av ond demon."

Du skriver/undrar i din tråd "Skeptiska medium"

"varför vissa medium inte tror på demoner/onda energier. (för de har aldrig upplevt en)."

Är det inte exakt samma som du själv här, med att du inte "upplevt" någon "snäll" demon?

Är demoner "från" religionen, alltså har dom med gud och änglar att göra liksom? (ja du/ni greppar hur jag menar va?)

[Woozy]
7/27/12, 3:25 PM
#10

#9

Tja, en pyroman är väl "sjuk"/har en impulskontrollstörning som gör att dom sätter eld på grejer osv..?

Och vad är det då som sker hos pyromanen?

"varför vissa medium inte tror på demoner/onda energier. (för de har aldrig upplevt en)."

Ja, därav skeptiska. Precis som du när det gällar vanliga andar.

Är det inte exakt samma som du själv här, med att du inte "upplevt" någon "snäll" demon?

Kan du definiera en snäll demon, så skall jag svara på den frågan.

Är demoner "från" religionen, alltså har dom med gud och änglar att göra liksom? (ja du/ni greppar hur jag menar va?)

Jag slutade vara kristen samma år som demonen intog min kropp. Så det där med religion mm får du fråga nån som är insatt i.

[Charles B Rosma]
7/27/12, 3:54 PM
#11

#10 "Kan du definiera en snäll demon, så skall jag svara på den frågan."

Well, det borde väl vara motsatsen till dom demoner som du säger är onda. Men du definierar inte dom, vad dom gör åcksåvidare… Så det blir svårt för mig, men tänk, motsats.

"samma år som demonen intog min kropp."

Oj, det har du inte nämnt innan, att du blev "besatt"(?) Hur gick det till och vad hände med det?

(jag ser nu att jag blandade ihop trådarna ang religionen)

[Woozy]
7/27/12, 4:45 PM
#12

#11

Well, det borde väl vara motsatsen till dom demoner som du säger är onda. Men du definierar inte dom, vad dom gör åcksåvidare… Så det blir svårt för mig, men tänk, motsats.

Inte göra sig lätt för sig nu.

Tänk på att mina erfarenheter är mina och ingen annas.

"samma år som demonen intog min kropp."

Oj, det har du inte nämnt innan, att du blev "besatt"(?) Hur gick det till och vad hände med det?

Menar du när jag blev icke kristen?

Nä jag har ej sagt varför jag blev det. har inte tyckt att det haft med saken å göra. Jag har inte ens berättat det för medier.

Jag kunde inte se "guds kärlek" (eller va det nu heter) i det demonen förde med sig.

[Woozy]
7/27/12, 4:53 PM
#13

Hmmm

Med respekt för era nyfikna frågor så tär det att försöka förklara allt.

Det handlar ju inte om mys-pys direkt.

Jag har skrivit lite granna hur demonen började.

På slutet så var demonen ganska svag. Han orkade inte ens skaka dubbelsängen, utan den mest vibrerade.

Sen hux flux så var han väck.

Men det tog ca två år för alla som hjälpt med att ta bort han (totalt 40-50 pers uppskattat).

Kommer aldrig att glömma mediet som trotsade sin tro och lära genom att konfrontera demonen.

Sista rensningsförsöket slutade med fysiskt våld. Demonen tog strupgrepp på mediumet och på mig. Jag såg hur mediumets hals blev illrött. Sen så blev mediumets vänsterfot alldeles svart och uppsvälld. mediumet kunde inte gå på en vecka typ.

Men nu är demonen puts väck. Glad

Annons:
[Charles B Rosma]
7/27/12, 5:15 PM
#14

#12 "Inte göra sig lätt för sig nu."

Gillar hur du hela tiden (my ofta) lyckas med att "svara" B, när man frågar vad 1 + 1 =

"samma år som demonen intog min kropp."

Oj, det har du inte nämnt innan, att du blev "besatt"(?) Hur gick det till och vad hände med det?

Menar du när jag blev icke kristen?

Här skojar du med mig va, jag menar såklart det jag "citerar" och det jag skriver. Alltså, att demonen intog din kropp och du blev "besatt".

Var den liksom i din kropp alltid eller bara "dåådå"..?

[Woozy]
7/27/12, 6:04 PM
#15

#14

Gillar hur du hela tiden (my ofta) lyckas med att "svara" B, när man frågar vad 1 + 1 =

Lär dig ställa frågorna rätt då Flört

Här skojar du med mig va, jag menar såklart det jag "citerar" och det jag skriver. Alltså, att demonen intog din kropp och du blev "besatt".

Jag blev icke kristen samma år som demonen klistrade sig på mig. Vad är det du inte förstår av det?

Enligt shaman så hade jag hål i min aura i magtrakten där den kunde söka sig till.

Jag blev inte besatt så som du tror. Du har sett på för mkt spökfilmer.

Var den liksom i din kropp alltid eller bara "dåådå"..?

En demon kan liksom vara på flera ställen samtidigt "dåådå"

[Charles B Rosma]
7/27/12, 6:52 PM
#16

#15 "Jag blev inte besatt så som du tror. Du har sett på för mkt spökfilmer."

Ja du är ju ingen världsmästare på att förklara direkt, så…

"samma år som demonen intog min kropp."

Du skriver att demonen INTOG din kropp, är det inte att bli "besatt"?

"demonen klistrade sig på mig"

Men nu är det istället klistrad på dig… Hur var det egentligen.

"Vad är det du inte förstår av det?"

Det är inget jag "inte förstår" jag UNDRADE "Hur gick det till och vad hände med det?" Det jag citerar och frågar! Jag har ALDRIG undrat något om "när du blev icke kristen"

Jaha då var vi där igen.

Jag undrar: Var den liksom i din kropp alltid eller bara "dåådå"..?

Du svarar: "En demon kan liksom vara på flera ställen samtidigt "dåådå""

Ehhh, ja men frågan är, var den i din kropp alltid eller inte alltid? Jag frågar inte om demonen kan vara på flera ställen samtidigt, som du tydligen svara på!

Fast nu var den tydligen inte i din kropp, fast den INTOG den.

Så frågan kan vara, var den alltid påklistrad på din kropp eller INTE alltid påklistrad på din kropp?

[Woozy]
7/27/12, 7:22 PM
#17

#16

Ja du är ju ingen världsmästare på att förklara direkt, så…

Det har inte slagit dig att det är ganska så tröttsamt att rabla allt om och om igen?

Jag skriver inte mer än nödvändigt. Förstår du inte sammanhanget så kan jag inte hjälpa dig.

Du skriver att demonen INTOG din kropp, är det inte att bli "besatt"?

"demonen klistrade sig på mig"

Men nu är det istället klistrad på dig… Hur var det egentligen.

Intog och klistrad är exakt samma sak. Same shit………….

Ehhh, ja men frågan är, var den i din kropp alltid eller inte alltid? Jag frågar inte om demonen kan vara på flera ställen samtidigt, som du tydligen svara på!

Ok du förstod inte det enkla svaret.

han följde mig oavsett vart jag än var.

Spelar det nån roll för dig om han var i min kropp eller med den?

Så frågan kan vara, var den alltid påklistrad på din kropp eller INTE alltid påklistrad på din kropp?

Jag måste ha otroligt starkt tålamod.

Läs svaret före denna fråga.

Gahella
7/27/12, 7:47 PM
#18

Du är styrkan själv Woozy, tror många ligger i lä där….Obestämd Kram på dig!

[Woozy]
7/27/12, 7:50 PM
#19

#18

Tack. Kyss

Har man haft med en demon, jordbunden ande och poltergeists å göra så är skeptiker nemas problemas *ironi*

Gahella
7/27/12, 7:52 PM
#20

Hehe, tänkte i de banorna också….Man får liksom andra perspektiv när man har lite mer krut att jämföra med…:)

Annons:
[Woozy]
7/27/12, 7:53 PM
#21

#20

Så sant, så sant Cool

[Charles B Rosma]
7/27/12, 7:59 PM
#22

#17 "Jag skriver inte mer än nödvändigt."

Nej det kan nog vem som helst som har lite innanför pannbenet se i dina trådar…

Det är nästa bara fakta och nykter information hela tiden.

Du skrev att du kontatkat katolska kyrkan. Har du provat att kontakta dom igen, eller gjorde du det bara en gång?

[Woozy]
7/27/12, 8:07 PM
#23

#22

Nej det kan nog vem som helst som har lite innanför pannbenet se i dina trådar…

Tydligen så har vissa mer svårt än andra att hänga med???.

Börja inte med groblads-snacket du oxå. Det kan du lägga ned på stört om du önskar nå mer svar från mig.

Du skrev att du kontatkat katolska kyrkan. Har du provat att kontakta dom igen, eller gjorde du det bara en gång?

Du verkar inte läsa alla inlägg, men jag kan säga det igen: Demonen finns inte kvar!

trots att din fråga är inaktuell så kan jag svara på den ändå.

Nej jag kontaktade de inte igen eftersom jag fick via research veta att de inte gjort utdrivning på 40 år.

[Charles B Rosma]
7/27/12, 8:12 PM
#24

Läste precis reglerna på sajten här:

"Inlägg där någon säger sig veta att en person är besatt, att främmande energier kommit in i personen eller prat om demoner och liknande är inte tillåtet."

Jag vill inte bryta mot reglerna…

Gahella
7/27/12, 8:15 PM
#25

Det ingår inte i deras agenda att förstå, endast härska och söndra….kom ihåg det Woozy ;)

[Woozy]
7/27/12, 8:25 PM
#26

#25

Ja så va det ja Flört

Gahella
7/27/12, 8:26 PM
#27

Jag glömmer också det ibland, så vi får påminna varandra ;)

Annons:
[Woozy]
7/27/12, 8:27 PM
#28

=)

Jane-Lyzell
7/27/12, 8:34 PM
#29

Demoner är sagor och egna rädslor - jag st'änger detta nu - vi här inne förespråkar inte detta alls!

Det är sägen ifrån dåtiden och just nu blir det lite förmycket okunskap runt vad demoner är!

vill ni diskutera ämnet hitta andra forum!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: