Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 9713 ggr
sia1348
7/14/12, 11:46 PM

Medium på Ramsbergsgården.

Jag träffade någta bra medium  där uppe i Bergslagen,

måste varit på 70-80talet.

Inga Ask lämnade  oförglömliga spår hos mej, hon berättade mycket om mej, och hon fick mej att  börja söka efter vem jag egentligen är Otroligt värdefullt.

Maryanne Zembron( stavning?) förmedlade budskap från mina föräldrar, som var så viktiga för mej vid den tidpunkten.

Per-Erik Rågfelt var där någon gång.

Ma Stjärnliden.

Vilka   duktiga medium har ni träffat på Ramsbergsgården och vilket intryck har dom gjort på Er?

Annons:
Annisangel
7/15/12, 6:28 AM
#1

Jag glömmer aldrig Iris Hall och Julia Griffiths… Engelska medium som besökte Ramsberg när jag var där på mediumkurs… Varmhjärtade och berättade så mycket för mig som har stämt hela vägen! Men nu har båda vandrat över….

R.I.P. Iris och Julia!!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

AnnikaIII
7/15/12, 2:17 PM
#2

Lennart Bendix

Sonja Heidenborn

Gustaf Norberg

Carl Gustaf Lönn,

Birgit Johansson,

Eira Olausson,

Kerstin Öhman,

Kurt Svensson,

Marianne Nygren,

Kerstin Lännström

Margareta Nordenberg,

Anniiki Lövgren,

Torsten Holmkvist,

Anne Fahlkrantz

Clare-Anne Säterbö

Här är några som jag träffat bl.a på Ramsbergsgården, har säkert glömt någon, ja då får de förlåta mig. Detta är en del av den svenska mediumkåren som arbete för Andevärlden under 60-70 talet. Det var fulla av ödmjukhet, andlig visdom och kärlek till sitt arbete att förmedla både budskap och filosofi. De hade alla sitt eget sätt att arbeta och en del utav dem höll hårt på sina principer men undervisningen var aldrig undermålig. De klädde om till varje seans och inledde alltid med antingen bön eller andlig betraktelse innan seansen började. Sång förekom också hos vissa meidum.

Jag själv kände mig alltid upplyft och glad när seansen var över.

Carpe momento

lizaohman
7/15/12, 5:13 PM
#3

Colin Fry

Jane Lyzell

Jane-Lyzell
7/15/12, 9:13 PM
#4

http://www.ramsbergsgarden.se/gardenshistoria.html

Här kan ni läsa mer om gården och dess medium:-))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sia1348
7/16/12, 2:31 AM
#5

#1

Det blev förändringar när  engelsktalande medium Iris Hall, Julia Griffithhs, Terry Evens, Colin Fry började komma dit. Det blev ett stort lyft för hela gården, tror jag. Lite tråkigt för oss som inte behärskade engelska så bra, men så är ju utvecklingen.

Jag har också hört mycket gott om Julia och Iris.

sia1348
7/16/12, 2:33 AM
#6

#2

Många av de namnen känner jag igen från att ha läst tidskriften Utan Gräns många år.

Annons:
sia1348
7/16/12, 2:59 AM
#7

#4 Jane, riktigt roligt att läasa om gårdens historia. Jag har missat mycket av det som hänt  dom senaste åren.

Annisangel
7/16/12, 10:14 AM
#8

#5 Ja, det är nog inte lätt när man inte behärskar engelska och hänga med… Tolken hinner ju inte med allt heller och man missar mycket av innebörden… Det är synd! Dom skulle ha en sån där röstöversättare, där dom pratar in på sitt språk och den översätter korrekt till svenska (på en gång), det vore nåt för vetenskapen att bita i!! Men undrar om det finns en sån??!?Tungan ute

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
7/16/12, 11:55 AM
#9

7 Ja det finns en gedigen historia där och jag hoppas att fler vill bevara den än bara vi- då vi vill det ska förbli ett andligt hus för alla spiritualistiska medium i sverige.

8. Förstår det är problem för många - och inte så lätt översätta allt t ex vid storseanser - då mediumen går in i sin energi - svårt följa…….

röstövevrängare ack för dyrt men vore bra:-)))

Jag vet de jobbar på det i ande världen - så vi får se vad framtidens medium har att bjuda påGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
7/16/12, 11:26 PM
#10

#9 Låter bra det Jane!!Cool

KramKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
8/20/13, 1:20 PM
#11

🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
8/20/13, 8:58 PM
#12

Jane Lysell! En god människa och ett duktigt medium, med etik och moral helt i min smak.

När jag i somras tillbringade 11 dagar på Ramsbergsgården först sommarveckan i healing och sedan sommar veckan för medium, vilket jag själv verkligen inte är. Men jag är intresserad.

Mellan de två sommarkurserna hade jag en sittning för Jane, där hon berättade något för mig som hon inte riktigt begrep. Men jag begrep det! För mig var det ett glasklart bevis från min mamma på andra sidan.

Jane gjorde starkt intryck på mig! Framförallt hennes syn på alla levande varelser och generositet. Alla generösa icke giriga människor som vill sina medmänniskor väl. Gillar jag och Jane är en sådan människa.

Jag åkte upp för mediumkursen, men kom hem igen och visste att det är healer jag vill bli, när jag blir "stor".

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
8/20/13, 11:08 PM
#13

12 tack fina Kyllan56 - det var glädje lära känna dig- du gjorde starkt intryck på mig med ❤️Hoppas vi ses igen någon gång , eller det vet jag vi gör🌺

pst så bra du hittat vad du ska bli när du blir" stor"😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kyllan56
8/20/13, 11:23 PM
#14

Det vet jag också! 🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
8/20/13, 11:24 PM
#15

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
10/30/13, 8:07 PM
#16

Mycket intressant tråd.

Fdtr
10/31/13, 9:04 AM
#17

Jag säger som #1, Iris och Julia. Speciellt Julia som var den som gjorde mig totalt övertygad och tog kål på den sista biten skeptiker hos mig.

Även Colin Fry som visade ytterligare egenskaper som man tidigare inte haft någon erfarenhet av.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Jane-Lyzell
10/31/13, 8:43 PM
#18

Vad roligt denna gamla tråden fått liv igen 😃

Ja Ramsbergsgården har en gedigen historia av medium och healers om verkat här - dess energier lever kvar och banar vägen för dagens nya medium och healers 🙂

En fantastisk plats att få bo och verka på 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
11/1/13, 9:31 AM
#19

#2

Kurt Svensson

Annikki Löfgren

o några till, har jag fått personligen träffa.

Med Inga Ask anser jag dem presenterade det mest trovärdiga mediumskapet. Av mitt erfarenhet.

Jag blev glag hamna på denna Sajt

Mvh

Jane-Lyzell
11/1/13, 11:32 AM
#20

19. Vad skoj du blev glad eggebanroth - välkommen in 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
1/20/14, 7:39 PM
#21

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[VSK]
1/21/14, 6:57 AM
#22

Har ju bara träffat ett enda medium på R-gården och det är ju Jane.

Har aldrig varit på kurs där utan åkt dit för att hälsa på samt labba lite, så det är ju inte så konstigt att jag ej träffat mera medier där.

Måste få säga att jag tycker Jane är en mkt fin människa IRL. -ja nu menar jag ju inte att hon är en bov på forum ha ha, men det vart sån enorm positiv överraskning. Vissa människor måste bara träffas IRL ☝️

❤️

Jane-Lyzell
1/21/14, 2:17 PM
#23

22. ha ha ha tack - du får en kram på kramens dag - som det lär vara idag !🤗

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[VSK]
1/21/14, 7:23 PM
#24

😃🤗

Upp till toppen
Annons: