Annons:
Etikettspiritualism
Läst 12771 ggr
[Charles B Rosma]
2012-07-02 12:02

Bästa mediumet

Hej

Vilket eller vilka är dom bästa mediumen i världen och i Sverige, tycker ni?

Jag uppfattar det som James Van Praagh ska vara den bästa och i Sverige är det Terry Evans.

Annons:
Jane-Lyzell
2012-07-02 13:05
#1

Oj det är nog en välldig olika smaksak! och jag anser man måste sett mediumen live för att veta - då helheten är så viktig hur mediumet är i sin personlighet!

Ett medium som är en skitstövel men får fram en del på en demonstration - ger jag inte mycket för…

Medans ett ödmjukt medium som kanske har en halvdan seans ger jag mer för…….

Det handlar inte så mycket om mediumet isig det handlar om helheten - mediumet är endast ett verktyg!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Charles B Rosma]
2012-07-04 17:29
#2

Jag tänker på t.ex John Edward, James Van Praagh och Sally Morgan med flera som drar fulla teatrar och konserthallar på sina storseanser.

Såg nyligen The Three Mediums på Youtube,  med Derek Acorah, Colin Fry och en till som är precis som rockstjärnor när dom kommer in på scenen och får kontakt med andarna. Det/dom är väl äkta?

Jag menar dom verkar aldrig ha problem att få kontakt med andarna och få rätt information.

Det finns väl inget liknande i Sverige vad jag sett. Där tänker jag på dom som är med i olika TV-program. Samma där alltid kontakt och mycket information. Det är väl också äkta?

Jane-Lyzell
2012-07-05 00:01
#3

The thre medium har ju några år på nacken nu - men vist var dom bra alla 3.

De amerikanska mediumen kan jag inte säga så mycket om - då jag inte känner dem personligen - tyvärr är ju Sally anklagad för att fuska - om det är sant eller inte vet jag inte!

I amerika arbetar  det anorlunda en i england och i sverige!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-07-05 08:57
#4

#1 Förstår inte riktigt vad du menar, tror du att bara för att det finns en massa lull lull och tingeltangel kring ett medium så är de värdsbäst?

Jag tror inte att det fungerar så, snarare tvärt om, ju mer pengar som blir involverade desto sämre soppa.
I Sverige har vi ingen som arbetar med den budget och de kommersiella krav som de Amerikanska mediumen gör vilket är bra.
Så snart ett medium får krav på sig att hela tiden behöva leverera blir det en uppenbarlig risk för fusk.
TV jättarna lägger ner enorma summor på ett program vilket gör att de kräver en 100% leverans vid varje programinspelning.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JoHo
2012-07-05 09:42
#5

#3 Sally Morgan är engelsman och inte amerikan.

Jane-Lyzell
2012-07-05 09:48
#6

5 Helt rätt John:-))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2012-07-05 09:50
#7

4 det beror mycket på mediumet med- vill jag säga - ett äkta medium vet att det inte går att beställa fram andar!

Man kan inte heller säga att bara för de är med i Tv är de dåliga - det fins både och!Tungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Charles B Rosma]
2012-07-05 10:23
#8

Jaha visste inte att The thre mediums var gammalt

#4 Jag menar lite att om dom är så "stora" och drar så mycket folk och alltid levererar så borde dom väl anses som bäst. Om man jämför med ett medium som bara har "mottagning hemma" typ.

Men intressant där att det såklart blir krav på dom osv. För jag är imponerad av att dom kan bara så gå ut på scen och få kontakt direkt.

Förstår jag dig rätt att du menar på att det kanske inte alltid är helt "äkta" vid sådana shower? Som du skriver så krävs det 100% av dom.

Hellas
2012-07-05 12:00
#9

#7 Jane, jag skrev fel siffra, mitt inlägg var mer riktat till trådskaparen Skäms

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-07-05 12:04
#10

#8 Jag har varken träffat eller sett de här människorna IRL.
Jag har sett James på TV vid något tillfälle och jag skulle inte ge mycket för en sådan seans. Han fiskade sämre än en Illusionist gör Tyst.

Men det är vad jag tycker, tusentals andra har annan åsikt så förmodligen har jag väl fel

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-07-05 12:05
#11

9 det förstod jag - jag svarade på ditt inlägg:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-07-05 12:06
#12

8 Nog är dom duktiga i the thre mediums  och jag vet det är 3 duktiga mediumGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Charles B Rosma]
2012-07-05 12:46
#13

#10 Intressant!

Menar du på att han "fuskar" och inte har kontakt med några andar?

Jag har sett en video  där han missar totalt

Annons:
JoHo
2012-07-05 13:53
#14

#10

Antar att du menar menatlist och inte illusionist. Men mentalister använder inte cold readingteknikerna på detta sättet alls.

Hellas
2012-07-05 14:33
#15

#14 Tack, visst är det mentalist jag menar Skäms.

Gör de inte, jag trodde absolut att de fiskade + att de endast pratar om sådant som är rent allmän information.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JoHo
2012-07-05 17:59
#16

#15

Njae, mentalister använder cold reading oftast på ett annat sätt än de påstådda medium som faktikst använder cold reading.
Mentalister har ett oerhört bättre sätt oftast att ta reda på information.

Skillnade är väl att mentalsiten VET att det de gör är metoder och att en del påstådda medieum kanske inte vet att de inte har "gåvan" och därför faller för cpld reading antingen medvetet eller omedvetet (det senare brukar mediet Elisabeth Lannge varna för på sina kurser).

JoHo
2012-07-05 18:09
#17

Lägger in ett klipp på min kompis mentalist Lars-Peter Loeld. Här får ni en inblick i vad jag menar. Det som KAN se ut som cold reading är oftast inte cold reading och cold reading används på helt annat sätt än en del påstådda medium gör det.

Hellas
2012-07-05 19:15
#18

Övningar för att undvika Coldreading ligger även inbäddade i de Spiritualistiska kurserna men utvecklar man omedvetet en teknik så är det ju väldigt svårt som medium att själv styra upp det :(

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Charles B Rosma]
2012-07-05 20:25
#19

#10 Jag blev jätteeintresserad av vad du skrev där

Menar du att tex James Van Praagh inte har kontakt med andarna och alltså fuskar?

Finns det isåfall fler "TV-medium" som du anser vara tveksamma? Som Jane Lyzell påpekade ovan har Sally Morgan anklagats ju.

Hellas
2012-07-05 22:02
#20

#19 Jag vet inte om han fuskar däremot så det lilla jag sett i form av ett program med James så tyckte jag inte att det var ett bra jobb.

Övriga som nämns i tråden har jag ingen uppfattning om då jag aldrig sett dem men som Jane skriver så arbetar Amerikanska Medium inte alls på samma sätt som svenska medium gör.

För min del är det alldeles för mycket lulllull och fluff för att det ska kännas genuint och jordnära men det är väl en smaksak kanske.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Charles B Rosma]
2012-07-06 09:48
#21

#20 Jag tyckte det var intressant att du är öppen för att det kan vara "fusk" Jag trodde att alla medium var äkta eftersom dom arbetar på exakt samma sätt alltid överallt.

Om jag fortsätter på ämnet fusk, är där några av "dom stora" som du/ni anser/vet fuskar?

Personligen är jag förvånad över att vissa alltid får kontatk med rätt andar vid rätt tillfälle alltid. Det verkar lite skumt i mina ögon.

Hellas
2012-07-06 10:06
#22

#21 Medium arbetar på extremt olika sätt världen över samt även i sverige.
Det här är ett Spiritualistiskt forum och det är framförallt den tonen som anges här även om vi är öppna för andra metoder med.

Jag kan inte svara på frågan om medium fuskar på seanser eftersom jag sällan/aldrig går på de tillställningarna.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Charles B Rosma]
2012-07-06 11:09
#23

#22 Helt OK

Jag blev bara så förvånad/intresserad när du tog upp att det kunde vara fusk inblandat.

Ians
2012-07-06 11:18
#24

Hoppar in här…och svarar på den ursprungliga frågan dvs TS.

Ibland undrar jag lite om medium och omvärlden förstår riktigt vad de sysslar med?

Förstå mig rätt….anledningen till att en som gått före oss vill kontakta dem som de lämnat efter sig är ju för att de har ett meddelande till dem de bryr sig om….fördet mesta.

Detta har gjorts till en cirkus o komersiell  marknad. I min värld visar de sig inte för att roa oss på något sätt…utan pga ett syfte.

Då blir denna komersiella cirkus ett näst intill hån.

Så mitt svar på TS är att den som kan göra gott o förmedla det som de på andra sidan vill ha förmedlat utan en massa krimskrams är i mitt tycke de bästa.

Att ett medium tar betalt för sin tid är däremot ok för mig så tro inte att jag menar att man skall behöva vara…. ljus o kärlek flumm o dum!

Det är dessa medium med stjärnstatus jag är Mycket skeptisk till…

Det som är gjort är gjort…och du är inte större än vad du kan leverera just nu!

Hellas
2012-07-06 12:44
#25

#17 Tja, han var ju "rätt" bra Tungan ute!

Jag har sett att du på några ställen skriver att man kan "köpa" rättigheterna till en viss typ av trix.
Skulle det kunna vara så att även ett Medium kan få tag på sådan information?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Charles B Rosma]
2012-07-06 15:53
#26

#24 Intressant att du också öppnar för att TV-mediumen inte skulle vara äkta (min tolkning)

Jag såg det liksom som att dom var dom bästa eftersom dom levererar alltid och därför är med i TV osv

Tycker ni samma också om typ dom svenska medium som är med i TV-program?

Ians
2012-07-06 16:01
#27

#26 det beror på vad du menar med …är med i TV-program….

Annons:
[Charles B Rosma]
2012-07-06 16:10
#28

#27 Ja jag menar Jörgen Gustavsson, Lena Ranehag, Terry Evans, Pierre Hesselbrandt och Vendela Cederholm i Det Okända t.ex.

Klass
2012-07-06 16:30
#29

Att vissa är med i TV och syns i andra publika sammanhang har nog inte så mycket med om de är äkta/duktiga eller inte, utan snarare vilka som genererar tittare.

Ians
2012-07-07 19:53
#30

#29 håller fullständigt med! Det bästa mediumet jag träffat har aldrig varit på TV…

Att någon är mediekåt…ursäkta uttrycket….säger mycket lite om vad de kan.Eller vad de levererar.

Men kommer de hit o sitter o levererar i mitt kök…..bland marsvins skit o katthår…så skall jag fundera på det Flört

Granntanten kan ha en större träffsäkerhet än flera av dem…i det läget!

Vi måste sluta glorifiera "brevbäraren" och se till det de levererar istället!

För mig som Tror på något efter detta så är det viktigaste i en seans de som vill förmedla något…dvs de som kommer med tröst och sparkar i ändan till dem som lever här och nu. Inte att brevbäraren är känd!

Och i många fall så uppfylld av sig själv så det överskuggar allt annat.

De på andra sidan bryr sig endast om att de får förmedla det de kom för…inte stjärnstatusen på dem som gör det.

Att bli Stor i branchen ställer till problem….och gör att trycket kan leda dem ut i diktet

Vem betalar flera hundra kronor för en människa som säger att idag har jag inte riktigt kontakt…..? Skulle tro att de där sittningarna inte blir så välbesökta framöver då….ingen vet ju om H'n levererar just idag.

Så då gör de lite hitte på istället….för att "The show must go on"

Ingen som lever enbart på sitt mediumskap tror jag går säker för granskning när det gäller det…..pressen är förstor att blidka publiken.

Ser därför sällan på den sortens program. Sedan jag såg en som jag läst många böcker av o H'n föll som en fura i mina ögon! MIN känsla var Show!

Men det är min känsla….behöver inte alls stämma med någon annans känsla. Däremot skulle jag inte Betala för att se H*n o böckerna…ja de åket långt bak i bokhyllan!

[kvasthilda 72]
2012-07-07 22:32
#31

För mig är inte det kända mediumet det bästa utan kan vara den okända som vill hjälpa folk.

Jag själv går på personkemi och jag har några riktigt duktiga vänner som jag vänder mig till när jag själv behöver hjälp och dom är inte kända i media…

Bara för att man är med i media betyder inte att man är bättre än andra…

[Charles B Rosma]
2012-07-07 23:29
#32

För mig är det svart eler vitt, antingen kan man kommunicera med döda eller så kan man inte. (om man påstår det)

Jag får det intrycket här att dom "stora" och TV-mediumen inte anses "äkta". I mina ögon är dom då bedragare.

För visst är det väl så, antingen kan man eller inte..?

JoHo
2012-07-08 01:19
#33

#25 Visst kan de det. Det är öppet för vem som helst att köpa vissa mentalistrekvisita, böcker, DVD:s etc. Att fler påstådda medium inte gör detta beror på att man måste träna och ibland vara ganska fräck. Dessutom behöver inte påstådda medium det heller. Med tanke på de seanser jag varit med på och de jag lyssnat på så krävs förvånansvärt lite feedback för att sittern ska tro/anse att det är en "hit". Folk på seanser verkar oftast vara så uppslukade av att konfirmera sin bias att nästan vad som helst duger. Detta i kombination med falska minnen, glömska och att de hjälper det påstådda mediet (t om jag har gjort det med ett medium) så räcker det. Varför anstränga sig alls? Tittat/lyssnar man på t ex Benny arosenqvist så försöker han inte ens och ändå drar han fulla hus. Terry Evans kör med samma snack som han gjort i tjugo års tid och det fungerar fortfarande. Varför bry sig?

sven-g
2012-07-08 16:21
#34

Om en sångare sjunger rent eller falskt har ingen större betydelse, det är förmågan att fånga en publik som är viktigast.
Som ett känt nu mera kränkt medium sa på en kurs, det är inte bevisen som är det som är viktigt, utan framförandet.

Annons:
[Norpan88]
2012-07-09 15:41
#35

Bästa jag träffat personligen är Pat Campbell. Hon fick fram så mycket klockrent från min pojkvän som gick bort 2007.

[Woozy]
2012-07-09 15:46
#36

#35

Patricia Campbell tyckte jag oxå var bra tills jag fick veta att hon sitter i styrelsen, och skyddade Mervyn Johnson Obestämd

[Norpan88]
2012-07-09 15:51
#37

#35 Ok, det visste jag inte. Men jag dömer inte Pat. Hon kanske inte visste vad hon "skyddade". Men hon hjälpte mig iallafallGlad

[Woozy]
2012-07-09 15:53
#38

#37

Jag har varit på storseans med henne och privat sittning med henne.

Men hon fick ge upp gällandes mig. Hon bara ruskade på huvudet Glad

(det var nog "han" som manipulerade Pat)

[Norpan88]
2012-07-09 15:57
#39

Ja just det, tror du berättade nåt om det förut. Ja dom kan nog störa, beroende på hur starka dom är och så.

Eller
2012-07-09 18:32
#40

Sveriges Radios P1 tycker jag är bäst.

Ghosthunter
2012-07-09 18:33
#41

Det engelska mediet Brian Shepherd är otroligt bra…..min absoluta favorit!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Norpan88]
2012-07-09 19:25
#42

GH, inte hört talas om, det måste jag kolla upp Skrattande

Ghosthunter
2012-07-09 19:28
#43

Norpan - Han brukar vara med i Most Haunted….helt suveränt duktig!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Woozy]
2012-07-09 19:54
#44

Jo han är duktig som tusan. Skrattande

[Charles B Rosma]
2012-07-09 23:12
#45

#35 "Bästa jag träffat personligen är Pat Campbell. Hon fick fram så mycket klockrent från min pojkvän som gick bort 2007."

Här är något jag undrar över. Som jag skriver i #32, antingen har mediumet kontakt och pratar med andarna eller har dom det inte, eller?

Du skriver här hon "fick fram mycket"

Det ska väl inte vara svårt att "få fram" saker, om hon pratar med anden?

Men vad jag sett massor av gånger, så kan inte medium "få fram" ens andens namn..?

Ghosthunter
2012-07-10 07:58
#46

#45 Fínns många som får fram namn. Brian Shepherd, som jag nämnde om i #41, får alltid både för och efternamn och det är alltid korrekt.Glad

Men jag vet av egen, och av många andras erfarenheter, att det är svårt att få namn av andarna och jag har faktiskt inget svar på detta?Obestämd

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Norpan88]
2012-07-10 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

#45 Jag tror inte att alla medium ALLTID får kontakt med den ande man vill, utan det kommer naturligt (egen erfarenhet)

Jo många medium får ofta fram om inte hela namn så bokstäver i namnet eller ibland tolkar medium namnet fel.

Jag minns själv en gång jag var i en väninnas hus och fick kontakt med tre andar. Jag fick inte fram namn på två, men däremot så kände jag direkt att en av dom var hennes morfar och vad hennes morfar heter vet jag inte, men hon visste ju vem det var.

Sen fick jag kontakt med en ung kille, tonåring, som vi senare fick reda på var en kille i området som dött som ung.

Sist fick jag kontakt med förre ägaren av huset. Där fick jag direkt till mig ett namn, men ibland hör man namnet vagt och måste tolka dit en massa själv. ERNST med betoning på RST på slutet fick jag till mig. Han hette inte Ernst men däremot HORST.

Apropå seansen där Pat Campbell fick kontakt med min pojkvän så kände jag direkt igen honom, när hon började beskriva hur han såg ut. Sedan berättade hon saker som hon inte kunnat veta.

Hon sade att han visade upp som ett skärp där det går små läderremmar runt runt runt, sade hon…konstigt, svårt att förklara…

Men Jag visste vad det var Glad Det var ett skärp som jag hade gjort åt honom på en läderkurs. Ett skärp av läder med tunna läderremmar som går runt hela skärpet. Minns inte vad det heter. Det är en speciell teknik. Det är som läderstygn runt hela skärpet (bifogar bild)

Han hade på sig en skinnväst berättade Pat. Det var en skinnväst han hade fått av en gemensam vän innan han dog. Hon berättade att han sade att jag skulle ha så kul på födelsdagsfesten = En gemensam vän till oss fyllde 50 år och jag skulle dit.

Hon sade att han visade en förlovningsring och sade: -Jag har den här.

Vid minnesgudstjänsten hade jag lagt min förlovsningsring på hans bröst och behållt hans som minne. Men en sjuk person hade tagit bort ringen från hans bröst och kastat bort min förlovningsring..

Och så en massa annat. Det är bevis nog för mig Skrattande

Ghosthunter
2012-07-10 10:17
#48

Ibland får jag både förnamn och efternamn direkt, men för det mesta kan det var lite knepigtGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Norpan88]
2012-07-10 10:25
#49

#48 Ja ibland vill inte anden säga sitt namn, eller så hör man det väldigt vagt. Ibland hör man anden säga sitt namn, och ibland ser man bara inre bilder utan ord.  Ibland kan man bara höra anden, men se bara vagt hur anden såg ut när hen levde.  Dom kan även visa sig som unga eller gamla. Det beror på hur dom känner sig på andra sidan.

Det är så olika!

Ghosthunter
2012-07-10 10:41
#50

Norpan - Aha….är det därför dom kan visa sig i i vilken ålder som helst?Förvånad Det visste jag faktiskt inte. Jag har märkt ibland att ålder och utseende inte tycks stämma överens med när dom är födda…etc..etc!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Hellas
2012-07-10 11:05
#51

De visar sig på ett sådant sätt så att mottageren (sittern) känner igen dem.
Det finns ingen anledning att de visar sig som små barn om sittern aldrig sett dem i den situationen.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Norpan88]
2012-07-10 11:24
#52

Ja håller med Hellas där, dom visar sig nog så att mottagaren ska känna igen sig.

Men jag minns när min gamle vän Ove gick bort och när han visade sig för mig några dagar efter döden, så var han lite yngre och fräschare i min inre bild han visade. På slutet såg han rätt trött, gammal och sliten ut.

Ghosthunter
2012-07-10 15:34
#53

Hellas - men om man inte känner anden då? Jag menar om man inte har sett denne när han eller hon levde?

Jag får ju t.ex bara okända andar till mig (okända för mig alltså) Har aldrig stött på nån som jag känner igen!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Hellas
2012-07-10 17:23
#54

#53 Bra fråga, då får man ta med sig den information man fått och prata med sina nära ch kära, förhoppningsvis blir det då ett igenkännande.

Men…. här ska man även vara lite kritisk tycker jag.
Jag tycker inte att man ska betala för en sådan sittning, ja helst ska ju mediumet själv erbjuda pengarna tillbaka så att man själv inte ens behöver ta upp frågan.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Norpan88]
2012-07-10 17:30
#55

#53 Jag har träffat din farmor iallafall Tungan uteSkrattande

Annons:
Ghosthunter
2012-07-10 18:29
#56

Hellas - Okay…..men samtidigt så finns det absolut inget som säger att alla andar hör till nån man känner eller som man känner själv. Hos mig strömmar det ständigt genom en massa andar….rena rama vandrarhemmet….och dom är okända för mig!

Av egen erfarenhet så vet jag det mycket väl…..jag kan nog snarare vara glad om jag råkar träffa en ande som jag eller nån annan känner igenFlört

Norpan - Har du?….ja, det är inget ovanligt, det brukar nästan alla göra eller annars är det min mormor!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Hellas
2012-07-10 18:39
#57

#56 Det är skillnad, då är det du som accepterar oinbjudna gäster, men om du är till ett medium så ska denne kunna ta in nära och kära till dig. Det ska inte dimpa in kleti och pleti under en sittning, då är man snurrigt ute.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Norpan88]
2012-07-10 18:39
#58

GH, ja kommer du inte ihåg när jag fick kontakt med henne?  Det var några månader sedan. Ja det kanske var din mormor, minns inte riktigt.

Ghosthunter
2012-07-10 18:45
#59

Hellas - Ja, det är jag som accepterar att ta emot alla…..annars hade jag minsann inte fått mycket besökFlört

Norpan - har nästan glömt det…har ett litet svagt minne. Mitt minne är bra men kort!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2012-07-10 21:35
#60

Vem är Pat Campbell och Brian Shepherd????

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
2012-07-10 21:40
#61

#60

Patricia Campbell.

Har för mig hon var från Irland.

Jag har video från storseans som du kan få se vid nåt tillfälle?

Hon är väl runt 70 år kanske.

Brian Shepard är ett Engelskt/skottländskt/Irländsk medium som är med ganska mkt på Hemsökta hus.

Gissar på att han är runt 60 år kanske.

Jag har varit på privat sittning med "Pat" + storseansen.

Jane-Lyzell
2012-07-10 22:06
#62

61 Aha - vart då någon stans?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Charles B Rosma]
2012-07-10 22:40
#63

#47  "… men däremot så kände jag direkt att en av dom var hennes morfar…"

HUR känner man att det är "en morfar"? "Sa" morfar något?

"Jo många medium får ofta fram om inte hela namn så bokstäver i namnet eller ibland tolkar medium namnet fel"

"Där fick jag direkt till mig ett namn, men ibland hör man namnet vagt och måste tolka dit en massa själv. ERNST med betoning på RST på slutet fick jag till mig. Han hette inte Ernst men däremot HORST."

Ja här är exakt vad jag menar. Man hör ALDRIG något medium säga likadant om något annat att anden säger det "vagt" eller bara får bokstäver av det/något. Tex som du skriver, "Jag har den här" DET, är alltid glasklart..! 

Det är alltid bara andens eget namn dom inte kan säga, andras namn brukar dom klara..?

Varför kan inte anden säga, hej det är jag ***?

Nu ser jag för det mesta bara medium som är på TV och jag tror, precis som dom flesta här tydligen, att det är MYCKET redigerat och klippt för att vara "bra"

Men då är vi där, antingen har dom kontakt eller inte. Har dom inte kontakt så är det "bedrägeri", väl?

Kanske en dum fråga, men är du (#47) medium?

stina63
2012-07-10 22:45
#64

Ett medium som jag tycker är mycket duktig finns i Malmö och hon heter Monica Crawford

[Woozy]
2012-07-10 23:45
#65

#62

Trollsländan (före Mervyn-historian kom ut)

Jane-Lyzell
2012-07-10 23:48
#66

65 aha då förstår jagFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2012-07-11 07:54
#67

Brian Shepard stavas det ja….blev visst fel därSkrattande Ja , han är engelsman. Runt 60 år, skallig och liten. Han brukar måla av andarna när dom är på plats.

Historiken Lesley Smith blir överflödig när hon ska bekräfta Brian´s påstående….han tar fram allt medialtSkrattande

Det är en sida som jag gillar också. Jag är ju historikerintresserad och gillar att besöka fornminnesplatser…etc…och då är det härligt när man får inre bilder till sig och att man sen kanske även kan bekräfta det genom att läsa om platsenGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2012-07-11 08:15
#68

Tänk vad mycket medium det finns som man aldrig hört talas om!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Norpan88]
2012-07-11 10:36
#69

#63 Jag vet inte, man får bara till sig känslan att det är en morfar, men hur jag vet det, det beror nog på hur jag tolkar allt jag får till mig. Ibland har jag varit osäker på t ex om det är morfar eller farfar.. men på nåt sätt hänvisas man till mor eller farsidan.

Jag vet inte varför andar rakt ut inte alltid kan säga sitt namn. Kanske det inte är så viktigt på den sidan? Viktigast är det dom vill förmedla så att mottagaren känner igen personen, för det är ju väldigt personligt.

Vissa andar har stark energi, andra har svag. Ibland är man själv väldigt öppen och kan lätta läsa av och ibland är man trött, inte mottagligt osv.. det är nog en kombination av båda två skulle jag tro.

Annons:
Hellas
2012-07-11 10:47
#70

Jag själv lägger inte så stor vikt vid att ett namn nämns, det är betydligt mer intressant om det framkommer specifika detaljer som jag själv måste kontrollera i efterhand.
Då vet jag att mediumet inte kunnat använda Cold reading.
Ett namn är också enkelt för ett Medium att ta reda på i förväg om denne vet vem sittern är som ska komma.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Charles B Rosma]
2012-07-11 11:56
#71

#69 "Kanske det inte är så viktigt på den sidan? Viktigast är det dom vill förmedla så att mottagaren känner igen personen, för det är ju väldigt personligt"

Blir det inte en rak motsägelse detta Att det inte är viktigt med namn Men viktigt att anden känns igen..?

Kan det bli enklare då än om anden säger vem den är bara?

Andarna kan alltid säga massor av annat, men inte just det

Bara för anden att säga sitt namn, farmor, mormor och/eller personnummer tex, så vet man säkert vem det är, inga problem..! För kan dom säga andra saker måste dom kunna säga det också, eller?

Skulle det gå att "känna av" en morfars farmor? Fast det är sällan det är längre bak än far- och mormor, jallafall på TV och storseanser jag hört. Finns det någon gräns bakåt i tid, eller kan man kontakta hur långt bak som helt i släkten liksom?

AnnikaIII
2012-07-11 12:37
#72

Skulle vara intressant att höra hur ni alla aktiva i den här tråden tycker att ett medium ska kunna, hur indentifierar ni ett medium…..?

Det går kankse inte att få fram det, då åsikterna är så olika.

Mitt personliga intryck är att de som kallas "skeptiker" har en väldigt bestämd åsikt att medium är något som inte bör finnas, då hela verksakamheten anses vara en bluff och att andevärlden inte finns.

Men ändå så har många "skeptiker" en väldigt bestämd åsikt om vad ett medium ska kunna leverera, hur en seans ska gå till, vad de förväntar sig av ett medium. Det är lite motsägelsefullt så som jag upplever det i alla fall när jag läser de olika inslagen i t.ex den här tråden.

Carpe momento

[Norpan88]
2012-07-11 13:56
#73

#71  Varför skulle det vara motsägelsefullt tycker du?

Dom säger inte till mig med ord eller ljud att dom är morfar eller mormor, utan jag får mer en inre bild och en känsla och hänvisas till mor eller farsidan. Mycket hänger på att jag tolkar rätt. Man ser också mkt genom hur klädseln är. Om det är mormors mor t ex så kan jag se på olika sätt.. först en mormor och ovanför henne en inre bild av ett svartvitt "foto" av mormors mor.

Men man lär sig med tiden och ju fler gånger man har kontakt med andra sidan.

[Woozy]
2012-07-11 14:13
#74

Varför tror skeptiker att "andeprat" är samma sak som att prata mellan två levande människor?

Det finns många olika sätt att dela informationen mellan ande och medial, men det är nog ytterst få som är lottade genom att prata "levande".

Många får information liknandes en diabildsprojektor (bilder i hjärnan). Då är det upp till den mediala att göra sina tolkningar rätt.

Andra kan se andar IRL, men kanske inte kan prata "levande".

Vissa kan tex bara höra andarna.

Vissa förnimmer etc.

Tänk om man kunde ha alla dessa informationskällor samtidigt Tungan ute

[Charles B Rosma]
2012-07-11 18:54
#75

#72 Ja jag får väl gå under "skeptiker" då och för mig är ett medium en som har/får kontakt med döda människor och kan kommunicera med dom.

Har för mig jag undrat över just det i en annan tråd här, för jag tror också att det varierar med vad man anser ett medium vara. Men det finns väl inga medium som inte pratar med döda?

Och då är det för mig just med det, som jag skrev ovan innan.

För mig är det svart eller vitt, antingen kan man kommunicera med döda eller så kan man inte.

"Mitt personliga intryck är att de som kallas "skeptiker" har en väldigt bestämd åsikt att medium är något som inte bör finnas, då hela verksakamheten anses vara en bluff och att andevärlden inte finns."

Det tror jag inte, utan det handlar om folk som är bedragare. Dvs säga folk som inte kan/gör vad dom påstår men tar betalt för det, vilket är bedrägeri, eller?

Och det är trots allt inget medium i hela världen som "bevisat" att dom  kan vad dom säger sig kunna! (och då menar jag just kommunicera med döda)

Jag kan inte tänka mig att det skulle vara något som helst problem med ett medium som kan visa på att dom kan vad dom påstår..!

[Charles B Rosma]
2012-07-11 18:59
#76

#73 "Mycket hänger på att jag tolkar rätt. Man ser också mkt genom hur klädseln är."

Vilka kläder har man på sig efter man dött?

#74 "Varför tror skeptiker att "andeprat" är samma sak som att prata mellan två levande människor?"

Nej, jag tror inte det. Men, jag förstår inte varför anden aldrig kan säga/förmedla sitt eget namn, men alltid massor av annat.

Annons:
[Woozy]
2012-07-11 19:23
#77

#76

Nej, jag tror inte det. Men, jag förstår inte varför anden aldrig kan säga/förmedla sitt eget namn, men alltid massor av annat.

Vem säger att anden ALDRIG gör det?

Brian Shepard är grym på namn.

Dock så kan jag hålla med om att man skulle vilja få fram informationen snabbare.

[Norpan88]
2012-07-11 20:49
#78

#76 Ja du Skrattande Man ser väl om det är moderna kläder eller uråldrig stil på dom. Andar visar sig oftast såsom dom klädde sig när dom levde.

Vad det något mer? Tungan ute

[Charles B Rosma]
2012-07-11 21:05
#79

#78 Jepp vi kan fortsätta med kläderna om du vill och orkar ;-]

Är det arbetskläder eller "finkläder" jag tänker på att många andar väl är från "förr i tiden"?

F.ex en miltär, visar hen sig i uniform eller civil, en nudist visar hen sig naken?

#77 Ska kolla Brian Shepard, har inte hört något om honom innan

Hellas
2012-07-11 21:33
#80

#75 Har för mig jag undrat över just det i en annan tråd här, för jag tror också att det varierar med vad man anser ett medium vara. Men det finns väl inga medium som inte pratar med döda?

Sv Jo, helt rätt, jag tror att jag svarade dig på den frågan i en annan tråd och enligt spiritualismens sätt att s det så finns det inga "Medium" som inte kan kommunicera med döda.
Dvs. Den viktigaste faktorn är att  man har kontakten med andra sidan.
Sedan krävs det utöver det en hel del annat.
Här handlar det om att verkligen ha koll på vad man gör och vilka energier man har att göra med så det inte handlar om psychic.

Man ska som medium kunna använda blindfolder och inte veta vem sittern är överhuvudtaget och ändå kunna plocka fram relevant information.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
2012-07-11 21:37
#81

Knastervarning för #79 utfärdasTungan ute

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: