Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 1542 ggr
Jane-Lyzell
7/1/12, 10:52 PM

DET OSKAPADE LJUSET

Robert Carleson är idéhistoriker som forskar i den spiritistiska historien. Han berättar om sin egen personliga erfarenhet av ljuset, det särskilda, mystiska ljuset som många andra också vittnar om att ha upplevt. Ett - oskapat ljus.

Samma typ av ljus anser han finns beskriven i kung Karl XIIIs (1748-1818) hemliga målningar och teckningar, som ligger inlåsta i det privata arkivet i Svenska Frimurare Ordens lokaler i Stockholm.

 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4268&artikel=5171730

Lyssna gärna på intervjuven- intresantSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
millam
7/2/12, 11:24 PM
#1

Intressant.. ska läsa så fort jag hinner! Han har varit gästföreläsare på en kurs jag gått, och oj vad han kan! Blev personligen mycket imponerad!

Jane-Lyzell
7/2/12, 11:55 PM
#2

1 det är en radio intevjuv och en mycket intresant manFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
7/3/12, 2:21 PM
#3

Originell är ordet, bryr sig om alla utan skillnad, tar sig tid, gillar honom skarpt. Men har ännu inte hunnit med texten, måste kunna ha tid och kunna koncentrera sig, för han kan säga mycket med få ord!

Jane-Lyzell
7/3/12, 2:25 PM
#4

3 texten????

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
7/3/12, 3:24 PM
#5

Menar programmet såklart, sorry!

Hade faktiskt en bok i tankarna också, för då han var och föreläste, det var väl ca 3 år sen nu, så höll han på att skriva en bok om jag minns rätt. Kom på det när jag såg detta. Tänkte forska lite om det kommit ut nåt.Skrattande

Jane-Lyzell
7/3/12, 6:54 PM
#6

5 Njee - den är nog inte ute en, tyvärrTungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
millam
7/3/12, 10:38 PM
#7

Vilken karl! Nu har jag hört den, och mycket riktigt, han talade om en bok han höll på. Men nånstans i bakhuvudet vill jag minnas att han gav ifrån sig den ännu inte färdiga boken så att någon annan skulle göra den färdig, men där är jag lite osäker.

Han gav oss till och med sin mailadress så att vi kunde skriva till honom och fråga om saker och ting, men den vet jag inte om jag har kvar. Kanske nån av mina kurskamrater har den.

Helt klart en härlig människa och härligt budskap!

Jane-Lyzell
7/3/12, 10:39 PM
#8

7 Kan bara hålla med - han har skrivit många articklar i våran Tidning LyztranGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: