Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2705 ggr
Dreamer
2012-06-28 22:40

Lösa upp blockering som hindrar kärlek

Jag visste inte riktigt vart jag skulle posta det här, men jag provar väl här.

Jag har länge träffat en man som jag blivit förälskad i. Han tycker om mig, men har ett minst sagt traumatiskt förhållande i ryggsäcken, och det var mindre än ett år sedan som han lyckades ta sig ur förhållandet.

Sen dess har han dejtat någon tjej men han säger att han inte kan bli förälskad längre. Sen träffade han mig och vi kom rätt långt - men han kände sig tillslut pressad, och han känner sig blockerad. Han kan inte bli förälskad, kär längre - han tror att det har med det fruktansvärda förhållandet att göra. Att det låst sig.

Jag tror verkligen på det han säger - jag "vet" att det är så. Han är blockad..

Jag tycker om han så fruktansvärt mycket.. :( jag vill ju naturligtvis inte "Påverka" tvinga, han på något magiskt vis så att han blir kär i mig -

Men jag undrar om det finns något jag kan göra som kan lösa upp hans blockering.. Sen om han blir förälskad i mig eller inte - det är en sak. Men kan jag på något vis lösa upp blockeringen om det finns någon sådan?

Jag påtalar än en gång att jag inte är ute för att "förhäxa" honom att bli kär i mig. Jag vill bara veta om jag kan lösa upp hans blockering..Så att om det finns några djupare känslor för mig därinne kan komma ut..

Någon som vet? antar att det är "hjärtchakrat" som är blockerad..

Annons:
Jane-Lyzell
2012-06-28 22:54
#1

Oj knepigt låt det få ta sin tid och finns där för han att vänj sig - rekomendera han posetivt tänkande- och psykoterapi eller annan profetionell hjälp som kan hjälpa han med bllockeringarna!

Lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2012-06-29 08:42
#2

För det första måste han själv vilja bli av med blockeringen och aktivt jobba för det. Det finns olika sätt att göra det på, ett av dem kan vara att gå i samtalsterapi, en annan kan vara att göra Resanterapin.

Jag hoppas, även för hans egen skull, att han vill få hjälp. Att gå genom livet med kärleksblockering låter inte så kul.

Lycka till!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

millam
2012-06-29 10:08
#3

Samtidigt bör man nog ta en titt på sig själv och ens eget beteende i sammahanget, det är så mycket som påverkar. Kanske är det ens egna blockeringar som också har en del i det hela, inte illa ment!

Sen ta reda på vad är kärlek för honom? För dig själv? Det kanske inte alls är samma sak för er båda det ni behöver just nu. Vi människor kategoriserar även kärleken. Vilken sorts kärlek är viktig för honom just nu? Och för dig?

Elpida
2012-06-29 15:29
#4

Bra fundering Millam!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

millam
2012-06-29 18:15
#5

Tack! Samspel är ju så komplicerat, man kan gärna lyssna på en sida, men bör även höra vad den andra sidan har att säga. Ta gärna hjälp av en oberoende tredje person, beror på naturligtvis hur allvarligt ert förhållande är, om ni båda vill göra en djupdykning i det..Ibland kan det vara av godo, ibland inte.

Kanske vill ni tala var för sig först med den tredje personen, sen tillsammans. Kanske kan ni på så vis komma fram till vartåt det är på väg med ert förhållande? Men välj då helst en person/terapeut som vet vad h#n gör, är yrkeskunnig.

Alternativtet är att själv försöka prata, kommunicera med varandra.. eller se tiden an och inte pressa fram några beslut.. ibland kan sånt uppfattas som press och skapar bara stress.

Som du ser, det finns inga enkla lösningar, enligt min mening. Men jag önskar av hela mitt hjärta att allt går väl och att ni båda blir nöjda, vad ni än beslutar er för!

z12
2012-07-02 22:57
#6

Om jag hade suttit där du är hade jag tagit mig ur. Mina erfarenheter tycker så, man kan förlora mycket. Varaförsiktig om det lilla man har.

Annons:
Upp till toppen
Annons: