Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1201 ggr
[Northbridge]
6/1/12, 4:04 PM

Vem har jag varit?

Hur får man reda på det? Har en bekant, som jag än sålänge inte vågar fråga, som vet att hon i sitt tidigare liv varit en indian. Kommer ifrån en indianstam..

Skulle så jätte gärna få veta om vem jag varit, men jag vet inte hur man bär sig åt… Kan någon hjälpa?

Annons:
[Miss Atlantis]
6/2/12, 4:14 PM
#1

Hej Northbridge!

Visst är det spännande att fundera kring vem man kan ha
varit i tidigare liv!  Jag har inga särskilda tips på hur man kan gå till väga för att få svar, mer än det gamla vanliga: Meditera?  Gå till en bra regressionsterapeut? Ville ändå svara dig eftersom din fråga väckte massa minnen till liv.

Så här var det för mig: När jag var ganska ung  (och ganska olycklig) var jag helt besatt av att få reda på vem jag ”egentligen var”.  Hela tiden letade jag utanför mig själv : i ett tidigare liv, i andra solsystem… För min inre syn kunde jag se mig själv i de mest fantastiska skepnader: jag hade varit prästinna i ett skimrande tempel på den försvunna  kontinenten Lemuria,  en skön jungfru med strut på huvudet  som satt i mitt tornrum och väntade på riddaren,  en häxa bränd på bål  osv… Men också en stjärnmänniska med fantastiska förmågor, född på andra planteter.  (Aldrig att jag var en svältande bonde eller en ledsen tjänsteman med eksem och dåliga tänder.)Glad

Alla de här bilderna var på ett sätt fina och tröstande.
Samtidigt fanns det något frustrerande med alltihop; jag blev liksom aldrig
nöjd.  Idag jag se att mitt intresse för reinkarnation på den tiden handlade om helt fel saker: att känna mig utvald och speciell, att kasta lite skimmer över ett liv som jag inte var nöjd med.   Vad jag inte fattade då var att den  jag ”egentligen är” är den jag är just här och nu.

Intressant nog är det först när jag accepterat att min främsta uppgift är att  vara människa, som  lever här och nu  tillsammans med andra  som min andliga utveckling har tagit fart. Det är som om jag har varit tvungen att se min roll i hela systemet innan jag på allvar kunnat ta in andra nivåer.  Jag
tror fortfarande på reinkarnation och  utesluter inte att det finns stjärnfödda ,  men det är inte där jag vill lägga mitt fokus: just nu har jag verkligen fullt upp med att vara  här på jorden.Glad

Men, men … Nu pratar jag alltså bara om min egen erfarenhet, har ju ingen aning om hur det är för dig ,  vill mest peka på att det ibland kan vara bra att fråga sig varför man är intresserad av gamla liv.Har du förresten läst Brian Weiss böcker om reinkarnation? "Många liv, många mästare"  "Kärlek liv efter liv"  De är bra tycker jag.

Sorry om jag for iväg och blev lite OT. Din tråd väckte många minnen som sagt.

Love!

Upp till toppen
Annons: