Annons:
Etikettmedialitet
Läst 3270 ggr
Kerstina-61
2012-05-30 00:29

Är vi mediala känsligare än andra människor?

Jag har en fundering om vi som jobbar medialt är mer känsliga, sensitivt är väl nästan givet,,,eller?  men är vi även känsligare med att reagera..på t.ex. orättvisor eller samhällsproblem mm.

Jag har funderat på detta då det verkar finnas mycket konflikter i den mediala världen….Innan jag blev bekant med det mediala så trodde jag att de männisorna jobbade verkligen i ljus och lärlek. Vad underbart att få vara med där Skrattande Men ack så jag bedrog mig…har nog inte upplevt så mycket konflikter någon annan stans innan Rynkar på näsan Eller…är det så att mina förväntningar var högre på mediala människor…fast vi är som folk är mest??

Vad tror ni andra?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Elpida
2012-05-30 09:57
#1

Rätt lustigt, det där har jag oxå funderat på.

Jag har förstått att jag själv har ett litet tunnare skikt än andra. Att jag lättare tar in folks sinnesstämningar, även när de försöker dölja dem. Highly Sensitive Person. Jag tror oxå att överlag är "vi" mer känsliga för hur djur och natur sköts. Där har vi inget eget ego.  Man kunde ju tänka sig att när man arbetar med det mediala arbetar man ju även så mycket med sin personliga utveckling att de flesta skulle kunna vara "ljus och kärlek".

Kan det vara så att de som fått gåvan väl utvecklad från början inte behöver jobba så mycket med sig själva?

Ödmjukhet vore väl ett bra ledord annars….

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

AnnikaIII
2012-05-30 10:50
#2

Visst blir man mer känslig, absolut, det är något som jag själv märkt och ofta talat med vänner med liknande intresse om den här känsligheten.

Jag tror att det beror på att värderingarna ändras, man får nya insikter, läser fler böcker och artiklar som visar på t.ex orättvisor och missbruk av resurser och människor, jorden och atmosfären.

Jag kan tänka mig att denna känslighet är ett tecken på att livet får ett annat perspektiv än tidigare och då känns det som om man blivit känsligare (uppmärksam).

Ofta så träffar man ju nya människor också som har andra värderingar som man själv tycker verkar vettiga och kanske tar efter eller i alla fall undersöker.

Sedan tror jag att människan är varken god eller ond i sig, utan har endast möjlighet att välja antigen eller, mitt i livets vimmel, och vad som är ok ena dagen kan vara helt fel en annan dag och seda beror det väl också på vilket land man bor i, vilken tro, vilken kultur man är påverkad av.

Ja man är som folk är mest, den inre balansen i att vara människa ändras inte med en gång bara för att man tar till sig en viss tro, fiosofiskt tänkande, andliga intressen, allt har sin tid och även hos den mest heliga hoppar det grodor ur munnen då och då Glad

Carpe momento

Elpida
2012-05-30 11:46
#3

Ja, allt har sin tid är ju helt rätt.

Sedan tycker jag det är vettigt att ta in andras sätt att tänka på, att inte fyrkantigt och statiskt stanna vid att" mitt sätt" jag lärde på är det enda rätta. Det kallas ju utveckling.  Och sen är vi ju bara människor, människor gör misstag. Punkt! Det kluriga är ju att lära sig något av demFlört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2012-05-30 23:45
#4

Vist är vi mer känsliga överlag med alltGlad- tyvärr får man väll säga!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-05-31 21:31
#5

Jättekul att läsa era inlägg Kyss

För egen personliga del så har detta varit en resa i personlig utveckling som heter duga Tungan uteGlad Jag har ju inte tidigare förstått varför jag regaerat som jag gjort..varför jag känt som jag gör…

Oona, jag håller med om att detta med att möta andra människor är väldigt utvecklande!! Och Elpida, Visst, man lär sig av misstagen och bättre att lära sig av andras misstag FlörtFlört
Jane, det är på gott och ont, ja! Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
2012-05-31 22:19
#6

Jag skulle vilja påstå att mediala människor är Överkänsliga på gott och ont.

Man glömmer bort att det enda tillfället den överkänsliga sidan bör ta överhand är då vi arbetar mediumistiskt.

Gör man inte det blir man tillslut ganska fyrkantig och tar även åt sig av allt som skrivs och sägs..

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: