Annons:
Etikettandlighet
Läst 4823 ggr
JoHo
2012-05-10 08:35

Inspelad storseans med Benny Rosenqvist

I senaste avsnittet av Kvack får lyssnarna höra på en i hemlighet inspelad storseans med Benny Rosenqvist. http://kvackyou.se/?p=514 Ska också bli intressant att se hur Börje Peratt och Torbjörn Sassersson i "humanismens" namn kommer att förfölja skeptikerna som gör Kvack. Kommer Peratt/Sassersson kontakta deras arbetsgivare? Kommer de hänga ut dessa skeptiker på nätet och kalla dem "anti-humanister"? Kommer de att försöka svartmåla och smutskasta dessa skeptiker på alla dess sätt Peratt/Sassersson kan? Givetvis i "humanismens" namn… Det ska bli intressant att se hur de kommer agera nu.

Annons:
[Aestus]
2012-05-10 09:49
#1

Jag svarar på samma sätt i den här tråden som jag gjorde i den liknande, numera borttagna tråden, på Ön.

Fy sjutton vad dålig stil att spela in en seans i hemlighet. Om något är förbjudet, varför inte följa det då?!

Vad är du ute efter John Houdi?

Varför inte skaffa dig ett eget liv och sluta upp med att förfölja andra?

Av vilken anledning hänger du på en troendesajt?

Tror du att du ska omvända någon?

Låt var och en ha sin egen tro ifred. Tids nog kommer du också att få veta hur det förhåller sig där "bortom".

Till dess; Raka dig, väx upp, skaffa ett jobb och försök utveckla dina sinnen och tollerans för andra människor.

JoHo
2012-05-10 10:26
#2

#1

Aestus skrev:

> Fy sjutton vad dålig stil att spela in en seans i
> hemlighet. Om något är förbjudet, varför inte följa det då?!

Det är faktiskt inte förbjudet att t ex spela in en storseans. Enligt lag fullständigt tillåtet.

> Vad är du ute efter John Houdi?

Jag vill också att du ska notera att JAG har inte spelat in något. Jag länkar bara till en podcast vid namn Kvack som spelat in Bennys seans. Varför då bli så upprörd över MIG?

Jag ville bara att alla troende skulle notera detta, precis som andra länkar som läggs om något som ligger utanför denna sajt.

> Varför inte skaffa dig ett eget liv och sluta upp med att
> förfölja andra?

Oj, hårda ord. På vilket sätt "förföljer" jag någon genom att ge en länk till en podcast?

> Av vilken anledning hänger du på en troendesajt?

Av den enkla anledningen att jag vill veta mer. Ni troende brukar ju alltid säga att vi skeptiker inte är öppna. Nu "hänger" jag på troendesajter för att få lära mig mer, få veta vad ni upplever för att kunna förstå. Vet inte hur DET kan vara att "förfölja någon"?

> Tror du att du ska omvända någon?

Inte alls. Alla har rätt till att tro vad de vill. Däremot är det alltid intressant att höra två sidor av en berättelse.

> Låt var och en ha sin egen tro ifred. Tids nog kommer du
> också att få veta hur det förhåller sig där "bortom".

Jag låter alltid folk få tro vad de vill vare sig det är tron på en helig ande eller på spöken eller vad det nu må vara.

> Till dess; Raka dig, väx upp, skaffa ett jobb och försök utveckla
> dina sinnen och tollerans för andra människor.

Jag har ett bra jobb och jag har fullt utvecklat sinne och tolerans för andra människor. Har du?

Jane-Lyzell
2012-05-10 12:18
#3

Oj då John - vilken är din agenda att lägga in inspelningen - för att visa "kvack" finns eller att provosera  Börje Peratt och Torbjörn Sassersson!?

Läser mycket ilska emot dessa två herrar - var snäll att inte använda vår sajt för provokation!

Har lysnat på podden och det var ju riktigt skoj - skrattade flera gånger!

Däremot tycker jag det fortfarande är trist att ni skeptiker ska smyginspela - vore det inte ärligare att säga vilka ni är och öppet spela in och intervjuva dem som fått medleanden - hur de uppfattar informationen som kommer!?

för inte kan ni skeptiker vara överförmyndare för alla de personer som går på  seanser!?

Ni skulle få en mer ärlig sida att intervjuva dem som får medelanden!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JoHo
2012-05-10 12:37
#4

#3 Min "agenda" var att upplysa om inspelningen som Kvack gjort och en stilla undran hur detta skulle tas emot av herrar Sassersson/Peratt då dessa herrars agitation mot skeptiker har applåderats och höjts till skyarna på bland annat detta forum. Intresset ansåg jag då vara stort. Det var varken ilska eller provocerande utan detta ligger i betraktarens egna ögon. Jag ville, återigen, nämna inspelningen och höra era kmmentar då jag anser att det är viktigt att båda sidor kommer till tals. Jodå, Jane, när jag var på Skeptikerpodden frågade vi flera gånger olika påstådda medium. Bl à frågade vi dig ett flertal gånger och du sa bara nej. Jag är helt övertygad att både Skeptikerpodden och Kvack är intressade av att höra andligt troendes åsikter. Jag vet inte. Jag gör Radio Houdi i dag som har en annan inriktning. Notera återigen att jag personligen aldrig spelat in någon seans eller jar något att göra med Kvack.

Jane-Lyzell
2012-05-10 12:52
#5

4 Om ni på skeptiker podden hade varit ärliga från början - hadde jag gjort en intervjuv med er- Men ni gick fel väg och försökte tvinga fram svar ifrån mig! emot mitt ytryckliga nekande - lade du /ni ut inspelningen iallafall!

Det är inte intervjuven av medium jag menar utan intevjuva dem som fått emota medelanden under en seans - det är nämligen endast dem som kan avgöra värdet i den information som kommer fram!

Ingen annan kan bedömma dess innehåll - en mottagaren av ande medelandet !

Så dessa inspelningar blir envägskommunikation och endast ur åskådares som i ert fall skeptiker som tycker hur det ska vara- hur fasen vet ni det!??

Även som nu i Bennys fall - där han ber att få relation och namn innan - så blir en smyginspelning endast envägstolkad - varför i herrans namn går ni inte fram och frågar dem som fått medelande vad dom tycker!?

Sen personligen tycker jag arbetsättet Benny har är skandalöst som storseans - men det är en annan sak. Som spiritualistiskt medium blir det ju inte så mycket bevis och man kan inte beställa vem som kommer - min tolkning av att lyssnat på han är att han läser av psychic- vilket kan vara ok - om man då talar om att det är det man gör. Men att kalla det storseans är skämmigt för oss spiritualister!

Har även sett han live  en gång - var inte inmponerad då och inte nu heller! Men säkerligen passar han en del människor - vi är alla olika!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JamesRandig
2012-05-10 13:16
#6

"Sen personligen tycker jag arbetsättet Benny har är skandalöst som storseans - men det är en annan sak."

Berätta mer Jane! Själv tycker jag det är VEDERVÄRDIGT sagt av Benny, när han säger till en kvinna att hon aldrig kommer få cancer. Skulle du säga så till en vilt främmande person på en seans? OAVSETT om man tror på andar, OAVSETT om man hör röster som säger vissa saker så har man ett ansvar över de människor man pratar med.

Annons:
Jane-Lyzell
2012-05-10 14:55
#7

6 som sagt så gillar jag inte Bennys upplägg - tycker det svarar på din fråga! Nej jag tycker inte det är ok- på en storseans.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JamesRandig
2012-05-10 15:02
#8

Jane: Men det kan väl aldrig vara okej att uttala sig om människors framtida hälsotillstånd? Ser du inga etiska problem med det?

Nu vet inte jag hur det här fungerar, men enligt Bennys logik så har alla en livsplan som man skriver före födseln. Den är som den är och inget man kan ändra. Förutom att man faktiskt kan ändra den då (han är väldigt motsägelsefull) med de val man gör. Säg att den här kvinnan som aaaaldrig skulle få cancer tänker: gud vad skönt, då behöver jag inte sluta röka. Kanske röker hon t o m lite extra, för hon kommer ju inte få cancer.

Förstår du hur jag menar? Det är ett sluttande plan som är väldigt obehagligt.

Jane-Lyzell
2012-05-10 15:21
#9

8 Kan bara hålla med, Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JoHo
2012-05-10 15:35
#10

Du ser, Jane: Du och andra hade lite att säga om detta som tillför till debatten. Du tillför din erfarenhet av storseanser.

Upp till toppen
Annons: