Annons:
Etikettövningar
Läst 2966 ggr
Jane-Lyzell
5/10/12, 1:04 AM

Övnigs kluring!

Skrattande

Här kommer en lite anorlunda Kluring - Lycka tillTungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
5/10/12, 12:29 PM
#1

Ha ha ha ingen rusning precisGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mindless
5/10/12, 1:21 PM
#2

För mig är detta en helt ny värld, så ursäkta en möjligen naiv fråga: Vad exakt är det man ska försöka läsa av här? Det finns ju ingenting i själva bildpixlarna som påverkats av vad som döljs av pappret, så där finns ju inga vibrationer att tolka. Är det vibrationer från dig som vet svaret som ska läsas av? Eller är det vibrationer från den textfil som innehåller svaren?

Frågan är seriöst menad.

dragonstar
5/10/12, 1:25 PM
#3

Oj ja typ 8 rätt men den första vart min tanke svart man så då svarade jag svart och så var det man man skulel svar… Mutter dåligt av mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

millam
5/10/12, 2:28 PM
#4

8 rätt- och då hade jag inte tid att känna efter vid varje fråga, så jag är nöjd!

Jane-Lyzell
5/10/12, 2:49 PM
#5

2 du ska läsa av bilden - den är endast täckt med en neutralt kort(blankt) kortet under är en bild på - och då du har svars alternativ ska du försöka känna vilket stämmer överens med det som är på bilden!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mindless
5/10/12, 2:55 PM
#6

# 5

Jag förstår att när du tog fotot var bilden täckt med ett neutralt kort, men själva fotot föreställer inte en bild som är täckt utan bara det neutrala kortet som täcker. Är du med på denna avgörande skillnad?

Eller menar du att vibrationerna från det underliggande kortet på något sätt fastnar i fotografiet och kan läsas av när man tittar på enbart fotot?

Annons:
Jane-Lyzell
5/10/12, 2:58 PM
#7

6 Det är inget foto det är inskannat- och vist ska du kunna känna in det undre kortet som är täkt med ett neutralt kortFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Nattuggla
5/10/12, 3:43 PM
#8

Vad svårt det va.. :-)

Fick 9/21

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Jane-Lyzell
5/10/12, 3:54 PM
#9

8 Ja lite svårt är det - Flört bra jobbat!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
5/10/12, 4:51 PM
#10

Slarvade mig igenom övningen men fick till 12 rätt:) Hihi.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
5/10/12, 4:53 PM
#11

10 det var väll braGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mindless
5/10/12, 7:09 PM
#12

# 7

Eftersom en skanner arbetar efter samma princip som en kamera, förstår jag inte varför detta var en distinktion du tyckte var värd att göras. 

Skannern registrerar bara det ljus som faller på den. Bilden som genereras med något bakom täckkortet är därmed identisk med en bild som genererats utan något bakom. Pixel för pixel kommer dessa två bilder att vara identiska.

Det är detta enkla faktum som gör att jag blir så fundersam. Om det alltså inte finns något i bilden som kan skapa de vibrationer jag förväntas läsa av, vad är det då jag ska fokusera min medialitet på? Du har i en tidigare tråd sagt att det handlar om att läsa av energin i vår värld, och även om jag antar att du inte menar energi i den vedertagna betydelsen, ser jag inte på vilket sätt denna energi skulle kunna fastna på en bild (som alltså pixel för pixel är exakt likadan som en bild utan något alls bakom täckkortet).

Så återigen, vad är det jag ska läsa av? Var finns informationen jag genom att öppna mina sinnen har möjlighet att ta del av?

Skogshumblan
5/10/12, 7:26 PM
#13

Jane ja jag är förvånad över hur pass många rätt det blev trots att jag inte hade bästa ron runt mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Jane-Lyzell
5/10/12, 9:20 PM
#14

12 du får fokucera som du behagar - det är en bild under det täkta kortet - hur du själv plockar upp det medialt får du räkna ut självFlört Kan inte ge mer råd en det jag redan Jett- lycka till eller hoppa över övnings kluringen - valet är ditt!"Tungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mindless
5/10/12, 10:35 PM
#15

#20

Det var ju snällt av dig att låta mig fokusera som jag vill, men det är inte till någon större hjälp. Grejen är att jag utgår från vad du skrev i en annan tråd, om hur du kände av spelkortens färg. Då handlade det om att man läste av energier i världen, och att man kände in vibrationer.

Du skriver att det ÄR en bild under det täckta kortet, men problemet är att det VAR en bild under det täckta kortet när du skannade in det. NU är det inget bild där och eftersom bilden inte på något sätt påverkade inskanningen så känner jag mig vilse. Jämförelsen med spelkortet faller. Spelkortet fanns ju ändå på en specifik plats vid en specifik tid, men nu ska jag försöka läsa av ett objekt som jag inte fått någon som helst ledtråd vilket det är eller var det befiner sig.

Rent krasst är ju uppgiften att jag ska känna in viss bild, och den enda ledtråden jag får är en bild på ett annat objekt och informationen att bilden vidrörde detta objekt på en viss plats och en viss tid, men utan att jag får någon information om när och var. Bilden ger ju INGEN ledning.

Jag kan givetvis gissa hej vilt, men jag fick för mig att det handlade om något annat. Jag tycker mina funderingar är fullt rimliga, men på dig låter det som att jag resonerar heltokigt.

För övrigt undrar jag om dina smileys ska tolkas på något sätt eller om de bara kommer helt slumplässigt.

mindless
5/10/12, 10:37 PM
#16

Uppenbarligen replikerar jag på ett inlägg som inte ännu har gjorts. Kanske har mina mediala krafter äntligen börjat ge sig till känna. Alternativt var det ett svar på #14.

[Aestus]
5/10/12, 10:39 PM
#17

Stön. Varför bara inte låta bli att göra övningen?

Skogshumblan
5/10/12, 10:42 PM
#18

Mindless, ursäkta om jag gör ett försök att förklara hur det är för mig. Kanske kan det hjälpa ? Då jag ska göra sådana här övningar eller som med spelkorten bara vet jag svar. Ganska ofta både när det är rätt och fel. Det är som att rätt svar bara känns eller finns där. Ex spelkort, då ser jag kortets förg eller får upp ordet svart/rött, klöver/ ruter etc i huvudet. Kan inte förklara mer än att jag tror man har fallenhet för detta och måste jobba och utveckla det. Har man inte den grundläggande förmågan så har man inte. Lika lite som med ex sport, musik etc. Antingen så har man förmågan eller inte.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
5/10/12, 11:23 PM
#19

15 du har 7 svars alternativ - vilket tror du hör ihop med bilden bakom det dolda kortet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mindless
5/10/12, 11:38 PM
#20

#17 Varför skulle jag inte göra övingen? Och på vilket sätt skulle det hjläpa mig förstå hur denna övning förväntas fungera?

# 18 Tack för svaret. Jo, jag kan också få upp bilder i huvudet. Problemet var att även om ett spelkort på något mystiskt sätt kan avge någonting som går att läsa av, så gäller inte det för ett foto som inte visar det som ska läsas av. Ingenting av det som tidigare förklarats vara det jag förväntas läsa av fastnar ju på kortet. Den tidigare förklaringsmodellen faller därmed, varför jag undrade hur det fungerade i detta fall. Tydligen fanns det inget svar på denna fundering.

#19 Jag förstår inte varför du förklarar hur en flervalsfråga fungerar, men jag tackar ändå för omtanken. Hade du resonerat lite kring min frågeställning hade jag så klart uppskattat det, men man givetvis inte få allt här i världen.

Annons:
Jane-Lyzell
5/11/12, 12:03 AM
#21

20 vet inte vad som är med dig antingen vill du endast röra till det eller så förstår du verkligen inte - jag säger så här låt övningen vara om du inte förstår!

finns andra trådar !Tungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
5/11/12, 1:03 AM
#22

Detta är inte min grej, som jag sagt tidigare Cool Men jag blev förvånad då jag hade rätt på Zenerkorten FörvånadFlört Däremot på de frågorna jag trodde jag visste (dina personliga) så blev det en del fel hehe

10 rätt blev slutresultatet Glad Ok för mig Glad
Kul övning!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annisangel
5/11/12, 7:12 AM
#23

Uschiamej vilken klurig övning!!! Jag hade en del rätt dock! Målningen på Ramsberg älskar jag!

Men vad symboliserar solrosen????

Tack Jane!!!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
5/11/12, 10:52 AM
#24

22 men då Kerstina - vad skoj med kortenGlad Ja jag är nog lite hemligSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
5/11/12, 10:54 AM
#25

23 Det står i svaret! shhhh… inte avslöja svarenTungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mindless
5/11/12, 11:00 AM
#26

# 21

Jag tycker ändå jag formulerat mitt problem väldigt tydlig. När det gäller ett spelkort som ligger framför mig, tolkade jag dig som att jag skulle läsa av färgens energi och dess vibration. Var inte detta korrekt uppfattat?

Men här stirrar jag istället på ett gäng elektroniska bildpunkter som inte har någonting med bilden jag försöker läsa av att göra. Hur ska denna bild hjälpa mig att läsa av energin hos kortet i fråga? Den energi och de vibrationer som finns hos bilden jag ska läsa av, kan ju knappast vidarebefordras i en bild som föreställer något helt annat. Tycker du inte själv att det låter som en högst rimlig invändning.

Jag undrar, och detta är en tydlig och konkret fråga, hur du menar att den inskannade bilden hjälper mig att läsa av den dolda bilden. Menar du att en elektronisk bild kan vidarebefordra energin och vibrationerna hos ett objekt, och det även om objektet inte syns i bilden? Detta är en enkel ja- och nejfråga som skulle vara till stor hjälp för mig när det gäller att förstå hur man läser av energier.

Jane-Lyzell
5/11/12, 11:03 AM
#27

JA

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
mindless
5/11/12, 11:18 AM
#28

# 27

Okej, då tackar jag så mycket för det svaret. Jag förstår inte riktigt hur det går till, men nu vet jag i alla fall på vad jag ska fokusera min förmåga.

Morphogenesis
5/11/12, 11:53 AM
#29

Finns det någon förklaringsmodell för hur det ska fungera, eller är det bara så att det ska fungera utan att man vet varför? Fick 8 rätt. För någon som mig som inte kan terminologin så blir det svårt att hänga med i förklaringarna.

Elpida
5/11/12, 1:01 PM
#30

Nämen fy vad dåligt det gick, sitter visserligen på jobbet med fullt ös .. men ändå. Visste ju att en av hundarna heter Rocky men trodde att ni hade en till…Förutom Orina *RIP* förstås.

Jaja, 7/21

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

metemarit
5/11/12, 1:20 PM
#31

28 jag tycker du är väldigt omogen som håller på som du gör. Varför inte spara den energin du lägger ner på det här och fokusera på nåt annat som du är Intresserad av!!

En vän är någon som vet hjärtats sång och kan
sjunga den när du har glömt orden

metemarit
5/11/12, 1:22 PM
#32

Hmmm…jag minns inte om jag hade 13 eller 1o rätt när jag gjorde övningen igår..haha

En vän är någon som vet hjärtats sång och kan
sjunga den när du har glömt orden

mindless
5/11/12, 2:12 PM
#33

# 31

Jag måste säga att jag inte var helt beredd på den respektlöshet och otrevliga ton som vissa debattörer väljer att uppvisa på detta forum. Jag förstod inte hur övningen skulle genomföras, eftersom jag inte var bekant med att energier och vibrationer på något för mig helt okänt sätt kan distribueras genom datafiler. Var det konstigt att jag inte kände till detta på förhand, utan behövde lite ledning? Nu har jag fått svar på min fråga, och jag är tacksam för hjälpen.

Varför ska jag behöva stå ut med tillmälen bara för att jag är intresserad av hur avläsning av bilder fungerar? Är det inte okej med lite nyfikenhet på detta forum? Skriv det i reglerna i så fall, för nu blev jag helt tagen på sängen.

Jane-Lyzell
5/11/12, 4:32 PM
Annons:
Jane-Lyzell
5/11/12, 11:06 PM
#35

Härligt Mette och elpidia även 29.Glad

29 Komplisera det inte läs i inlägg 34 - gå på intuitionen och kän vilket svarsalternativ som verkar stämma bäst - svårare en så är det inteSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Morphogenesis
5/11/12, 11:13 PM
#36

#35 Jag är mest nyfiken på om det finns någon förklaring =) Jag körde på som vanligt helt enkelt, en blandning av logik och magkänsla typ.

Jane-Lyzell
5/11/12, 11:15 PM
#37

36 alla har sitt eget sett och medialitet-att känna in!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Morphogenesis
5/11/12, 11:38 PM
#38

#37 Det finns alltså olika sätt att "göra rätt på"?

Jane-Lyzell
5/12/12, 12:19 AM
#39

38 Ja alla sätt är bra utom de dåliga:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnnikaIII
5/20/12, 4:23 PM
#40

16 rätt….bravo mej…Flört får jag väl lov att säja…

Carpe momento

Jane-Lyzell
5/20/12, 7:45 PM
#41

40 KanonFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
6/5/12, 1:30 PM
#42

Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiania
6/5/12, 3:13 PM
#43

Kul Kluring men det blev bara 12 rätt!Cool

" Var nära naturen - var när dig själv "

Jane-Lyzell
6/22/12, 12:08 AM
#44

Helt okay IndianaGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: