Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 920 ggr
[Northbridge]
2012-04-29 15:08

Jag känner igen vissa saker..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det bara jag som är allmänt dum eller kan man faktiskt känna såhär?

Jag har visat denna bilden förr i flera inlägg, men huset är fantastiskt. Det ligger någon mil bort ifrån där jag bor, men jag har alltid sagt att detta är mitt drömhus.
Många säger att det spökar där. Min kompis har en far som känner de som skulle renovera, men som bara kunde göra i ordning lite utanför för att de tyckte att det spökade så enormt.
Nu när jag åker förbi det någon gång ibland (denna veckan blev det var dag) så kunde jag känna någon speciell känsla av att huset säger mig någonting. Det lockar mig. När jag tog fotot på detta huset, och skulle åka hem, fick jag ont i övre bröstet. Är det bara jag som är dum och har en så vild fantasi?

Det känns som om jag kommer ifrån äldre tider. Som om huset vill mig någonting.

(Vet inte var denna tråden ska ligga, men lägger den här!)

Annons:
[Northbridge]
2012-04-29 16:15
#1

Putt!

[Northbridge]
2012-04-30 11:53
#2

Putt igen (A)

Jane-Lyzell
2012-04-30 12:15
#3

Vist kan man känna som du gör för husFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Northbridge]
2012-04-30 12:37
#4

#3: Men vad är det då huset vill mig…? Eller är det rent av bara fantasi? Det är något speciellt med det, som drar mig dit.

Jane-Lyzell
2012-04-30 13:34
#5

Det är just din uppgift att ta reda påFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2012-04-30 13:54
#6

Hade inte tänkt skriva något inspirerades av Janes svar ovan.

Hus vill inget, hus kallar inte på nån…hus är ett "dött ting" och vill inget.

I hus har det hänt saker, av olika karaktär, vissa trevliga och andra mindre trevliga, känsliga ´personer kan uppfatta detta och det betyder inte att huset vill nåt utan att det andas ett förflutet.

Om man vill veta vad som pågått i det där huset så kollar man fakta, genom t.ex mäklare, stadsarkiv, frågar runt i byggden mm mm för att så till sig den histora huset bär på.

Det är ju också möjligt att det just du känner kan komma från omgivningen, tomten osv så kolla även upp vad som har hänt där innan huset byggdes.

Om man ska få en rättvis bild av huset så bör man vara där och kolla in, förmedla vad man känner och undersöka dess historia.

så, det var min åsikt och uppfattning hoppas det hjälper dig något.

Annons:
Jane-Lyzell
2012-04-30 15:04
#7

Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Northbridge]
2012-04-30 17:05
#8

#6: Tack Lady-Oona för det bra svaret! Nu är problemet det att jag måste börja leta någon gång.. Obestämd Kostar sådant..?

[Lady-Oona]
2012-04-30 17:36
#9

#8 väldigt mycket är nästan gratis….så det är nog ingen fara, kostar mest tid och en massa bök…

[Northbridge]
2012-04-30 18:11
#10

#9: Nu måste jag bara klura ut vad det huset kan heta.. Obestämd

Upp till toppen
Annons: