Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 2878 ggr
Ians
4/20/12, 9:49 AM

Pendling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tittade in på en annan sajt o läste lite om pendling.

Är det någon här som använder sig av detta? Troligen!

Men jag vill veta hur ni gör o När ni använder pendeln. Tycker det verkar intressant.

Min syster gjorde pendling på mig när jag skulle få mitt första barn, en flicka svarade pendeln…..och det blev en flicka.

Så frågade hon hur många barn jag skulle få, och pendeln gick igång stannade o gick igång…tillslut sa min syster:

- Det funkar nog inte så bra detta för enligt pendeln kommer du att få en 6-7 barn…så det är nog något galet.

Hur många barn fick jag då? Jo 6 st!

Och jag tror tom att jag fick exakt de barn som pendeln siade om…1 flicka, 4 pojkar och 1 en flicka till.

Det ni!

Finns det någon tanke bakom vilken sorts material man skall ha i sin pendel?

Annons:
Elpida
4/20/12, 10:01 AM
#1

Det finns säker massor av tankar runt vilken pendel man ska välja och i vilket material. Om du ska använda den vid healing kanske man ska använda bergskristal.. eller en med chakrastenar.

Personligen säger jag så här, hitta en pendel som verkigen "connectar" med dig. Jag köpte en med bergskristall först, bar den i bh:n ett par dagar för att verkligen köra ihop våra energier… den svarade mig inte alls. På Ramsberg lånade jag en pendel, helt vanlig i lite svart/brunt tråkig.. Den svarar mig varje gång!!!

Jag är periodare när det gäller pendeln och har försökt hitta saker med den, det har väl fungerat med varierat resultat. I övriga frågor har jag inte riktigt kunnat verifiera svaren, men de jag ställt där jag vetat svaren har det alltid varit rätt.. så jag borde nog lita mer på den än vad jag gör.

Nu blev jag sugen på att ta fram den ikvällGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Fjäril
4/20/12, 10:59 AM
#2

Jag använde en pendel (eller snarare ett ärvt halsband) för några år sedan (innan jag kom in på min andliga väg)

Det som hände efteråt var att jag började drömma urknepiga saker, mycket sanndrömmar och kände mig helt enkel rädd. Eftersom jag inte visste bättre då, så slängde jag det.

Nu i efterhand så förstår jag att jag antagligen var stark i min "mottaglighet" redan då, men trodde att det var något som ville skrämma mig - därför slängdes halsbandet.

Jag använder ingenting idag, enbart mig själv. Men pendel, tarot och så vidare är som vilket "verktyg" som helst för en kontakt med andra sidan. Inget är sämre än det andra (enligt mig)

Det jag kan tänka mig med en pendel är att man kan få "konkreta" JA och NEJ svar - men man bör ju be om rätt energi/kontakt först.

Sajtvärd på Övernaturligt

Jane-Lyzell
4/20/12, 11:17 AM
#3

Pendeln är ju ett bra hjälpmedel ibland - särskilt när man ska söka människor och djur via karta!

Jag använder den iblandGlad pendeln är ju en förlägning av din egna medialaförmåga - som styrs av dig själv - så fjäril - du behöver inte be om rätt energi/kontakt - det är ju du självSkrattande däremot ställa in sig på vad man ska söka med pendeln.

Ians så fantastiskt med din pendling om barnen - de säger ju man i desa fall ska pendla med vigselringen och ett hårstrå från modern.Kul det stämde(går säker bra med en vanlig pendel med)

Jag tror du kan pendla med vad som helst och vilket material som helst! det måste dock vara en tyngd i ena änden!

Elpidia - Ja man måste få den arbeta med en rent energimässigt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fjäril
4/20/12, 11:19 AM
#4

#3

Fast min erfarenhet (jag gör så) är att man alltid, oavsett hur man "arbetar" medialt bör be om "rätt" hjälp gällande frågor man vill ha svar på. Men man har olika erfarenheter och inget är fel Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Jane-Lyzell
4/20/12, 11:21 AM
#5

4 Jo det är santGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
4/20/12, 11:28 AM
#6

Hur renar man då en sak som man vill använda som pendel?

Annons:
Jane-Lyzell
4/20/12, 11:30 AM
#7

6 Om det behövs ja eller nej?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
4/20/12, 11:34 AM
#8

#7 ? Nu förstår jag nog inte riktigt.

Fjäril
4/20/12, 11:34 AM
#9

Jag renar mina saker via tanken, ljuset, att jag högt ber om beskydd och samtidigt "ser" hur mina händer arbetar för renhet.

En del sköljer sina saker i vatten - ungefär som en dusch kan spola av oss dagens intryck.

Sajtvärd på Övernaturligt

Jane-Lyzell
4/20/12, 11:36 AM
#10

8 Varför skulle den behövas renas och ifrån vad menar jagFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
4/20/12, 4:32 PM
#11

#10 Då förstår jag bättre Flört

Hellas
4/20/12, 5:55 PM
#12

Jag pendlar alldeles för sällan…det är säker 7-8 år sedan men det är jätteroligt och ett väldigt bra sätt att närma sig sin inneboende intuition och högre jag.

Jag har ofta tänkt att det skulle vara skojigt att öva på en karta och se om man kan lyckas pricka rätt efter någonting som är gömt men det blir liksom aldrig av.

Egentligen skulle det ju kunna vara en toppen övning man skulle kunna ha i en tråd Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
4/20/12, 11:51 PM
#13

12 Man kan finna saker med pendeln medFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Isa56
4/22/12, 9:05 PM
#14

!3 Hur gör man då?

Jag har försökt pendla efter makens guldklocka och mer eller mindre vänt upp och ner på hela huset utan att finna klockan. Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
4/22/12, 9:40 PM
#15

Har du en karta över ditt hem Isa? Skissa på en ritning och be pendeln visa dig vilket rum du ska leta i

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/22/12, 9:43 PM
#16

Då får jag ju jobba, Pagan då.Förvånad Tack vännen det har jag inte gjort, jag har mer frågat finns den i sovrummet, finns den i köket osv. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
4/22/12, 9:45 PM
#17

Ja ibland får man skissa lite på alternativa lösningarFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/22/12, 9:47 PM
#18

Ska testa hade varit jätteroligt och kunna glädja maken. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Kerstina-61
4/22/12, 10:26 PM
#19

Jag är som du, Elpida, periodare med pendeln.
Vad intressant, Jane & Pagan med att söka efter  saker med pendeln Förvånad Det måste jag verkoigen testa Glad
Jag själv har mest använt pendeln till att leta efter currykors och andra energifält.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Upp till toppen
Annons: