Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1302 ggr
Ians
4/12/12, 9:30 AM

Hm....

Det sägs ju att barn har en förmåga att se o höra det som inte är uppenbart…men att man förlorar den kunskapen ju äldre man blir om man inte uppmuntras eller tas på allvar.

Flera kända o okända mediala människor har vittnat om att de blev tillsagda att inte fantisera som små….och först som vuxna förstått att detta är mediala gåvor som de hållt tillbaka för att det inte har varit ok att tala om det.

Detta av föräldrar som inte förstått sig på sina barns gåvor.

Men hur är det med dem som tro på spiritualism hur möter ni era barn? När de pratar om eller undrar om det "okända"?

Själv tillhör jag gruppen som inte skulle fantisera …plus lite mer nedsättande epitet om mina "hösserier".

Detta gjorde att jag fick ett otroligt dåligt självförtroende för vad jag "kände" vågade knappt lita på min "magkänsla" …trots att jag ifs blev tillsagd att …det borde du känt på dig….

När saker gick rätt åt skogen!…..Men det var ju det jag inte skulle göra! "känna på mig" hm…hur skall ni ha det egentligen?

Trots att jag hade en mormor som tom folk kom o frågade om ditt o datt…för hon kände på sig o bara visste många saker…..

Så handen på hjärtat hur "öppna" är ni för Era barns gåvor?

Eller hur blev ni själv behandlade under barndomen….kände ni på er då också? Dövade ni detta pga oacceptans? Eller fick ni blomma ut redan då?

Annons:
Jane-Lyzell
4/12/12, 11:46 AM
#1

Ja du Ians - inte lät vara barn o medial- om man inte har förstående föräldrar för just det mediala- som tyvärr är fåtalet i det stora hela av befolkningen! - så kanske inte så konstigt!Flört

Jag kan bara se till mig själv - Mina föräldrar "var" ateister - det har blivit mer troende i dagGlad på grund av mig!

Jag har ju alltid varit anorlunda i familjen och blivit betraktat som Häxan i den. minstingen av 5 syskon - som nog retade gallfeber på dem - när de skulle försöka dölja saker för mig - det gick ju inte - jag genomskådade dem varige gång!Flört

Igentligen borde min Mamma ha förstått det mediala, sin egen, men hon blundade för det - då medialteten går i det ledet(Mamma är uppvuxen på blåkulla med) Jag tror det blandade ihop det med Kristendommen och kyrkor - för det gillade de inte!De satte inte sin fot i kyrkor om det inte absolut måste!

Min äldsta syster är Sanndrömmare - och min andra syster är väldigt medial (men utvecklade det aldrig). Så det blev Jag som tog tag i det tillslut- fans liksom ingen återvändo!Flört 

Jag fick klara den biten själv , med andevärldens hjälp gick det ju bra - de har skolat mig sen liten, så länge jag mins. Sen var det ett tag i livet Tonåren som jag inte ville ha gåvan och försökte vara som alla andra- men men det gick ju inte- försökte döva det med alla möjliga sorters stimmulia.Rynkar på näsan

Kände mig ensam på jorden- den männskliga delen- där fanns ingen som igentligen förstod! Oj vad jag hadde önskat det fanns någon vuxen - däär som såg mig och mina gåvor!

Nu till mina egna barn då 5 st har jag med och alla har ärvt gåvan mer eller mindre - Jag stöttar dem tar deras upplevelser på allvar - men purshar inte dem - då jag vet ande vännerna är deras bästa lärare - Jag kan bara som vuxen finnas som stöd för dem och hjälpa dem förstå deras upplevelser!

Ibland kan jag tycka synd om dem- För allt de jag vet de måste gå igenom i deras utveckling - för det är ju inte alltid så lätt- en annan sak med just medium biten att baksidan på myntet är ökat sensitivitet - som gör att man "vet" saker före kanske personerna själva vet händelser o dyligt - tänker då i förhållanden , vänner etc…

Men som Mamma tycker jag det är jätte spännande att se hur de kommer hantera deras gåvor och utvecklas med det- och än så länge går det ju braTungan ute

Vi har alltid talat öppet om allt medialt här hemma och det kommer vi fortsätta med - viktigt också ansvaret som medial - till vänner och bekanta - att använda etik o moral är något som jag poängterar mycket för dom! Bara för man ser får man inte alltid berätta det man ser!

Oj så långt det blev hoppas ni orkat läsaFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
4/12/12, 12:11 PM
#2

Har ingen aning….men om det hade varit nåt speciellt när jagväxte upp så var det jag som var den speciella, satt å väntade på Jesus på julafton (detta händeinnan jag var 10 år) i stället för på Jultomten.

Det talades aldrig om något mystiskt i min familj. Min pappa var ateist och min mamma hade en "barnatro" (morfar och farmor var troende och aktiva,morfar i EFS och farmor i Maranata/pingströrelsen).

Som barn om jag sa något som andades mystik så togs det inte på allvar, ingen lyssnade och det lärde jag mig nog snabbt därför inget särskillt minne, höll det för mig själv.

Mina barnbarn däremot är det mycket öppenhet i dylika frågor, det är inget mystiskt i mina barns familjer som är för farligt att tala om, tvärtom, två av mina barnbarn är absolut mediala, utan tvekan.

Kerstina-61
4/12/12, 7:49 PM
#3

Vad spännande att läsa Glad

Jag har alltid kännt mig annorlunda, men har inte vetat vad det varit riktigt. Som barn var jag mycket känslig och kände in dålig enegi i de vuxnas värld (gör nog de flesta barn)men ingen förstod varör jag reagerade som jag gjorde.

När jag var tonåring var jag väldigt sökande och ville öppna locket till andevärlden. Träffade mina barns pappa så ung som 12 år och blev ett barn i mina svärföräldrars hem. Mina svärföräldrar var pingstvänner men tjatade inte deras tro på någon, men däremot var de väldigt tydliga med att jag inte skulle ha med andra sidan att göra då det står i bibeln att man inte ska med spådomar att göra ej heller prata med de döda. Det var djävulens verk och skulle skada mig mycket och jag skulle hamna på psyket eller dårhuset om jag tog denna kontakt.

Som sagt, jag har alltid känt saker, men inte kunnat förstå riktigt vad det har varit. När min mamma gick bort endast 63 år gammal 2005 då var känslan så otroligt stark att andevärlden var närvarande och min mamma som legat i koma ett dygn utan minsta kontakt satte sig upp i sängen och tittade på oss, sedan la hon sig och somnade in.

Min dotter var med och vi har efer detta ofta pratat om andevärlden och övernaturliga ting. Hon har varit rädd då hon "spådde" i tarotkort när hon var tonåring och fick upp en otäckt kort och jag blev felopererad strax efter. Hon trodde under många år det var hennes fel Rynkar på näsan

Men efter min mammas död så vågade hon pratade om det här och när hennes barns pappa dog förra året så blev det en nödvändighet för att vi skulle orka. Mina barnbarn (dotters barn) är väldigt öppna för att prata om andra sidan och flickan som är 8 är väldigt medial. Hon känner av sin pappa och jag svarar på frågor, men låter det få komma i deras takt. Jag bejakar det de säger att pappa hör när de pratar med honom osv. men jag själv berättar inte så mycket för dem om de inte själva frågar.

ja du Jane…jag skrev nog längre text än din Oskyldig
Din text var intressant att läsa Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
4/12/12, 11:32 PM
#4

3 Tack Goa Kerstina - din text var inte så dum den hellerFlört tänk vad mycket vi kan dela med varandra - så många olika öden! - Fantastiskt!Oskyldig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
4/13/12, 10:17 AM
#5

Vilka fantastiska kvinnor ni är ….Tack för ni delar med er!

Kerstina-61
4/14/12, 7:44 AM
#6

#4 #5 Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
ellen1960
4/14/12, 10:35 PM
#7

Jeg hadde lite tur på dette feltet. Da jeg var 10 år var jeg på semester uten mine foreldre. Da hadde jeg en opplevelse, og da jeg kom hjem, sa jeg til mine foreldre: Dere trenger ikke berette, for jeg vet at morfar dog fredag kl.1930

Og det stemte jo, så de forsto at det jeg fanget opp var riktig

jaerven
4/16/12, 7:16 PM
#8

Jag har aldrig haft problem med detta. När jag var liten hade jag en osynlig vän, som ofta blev kvar på fel sida av gatan när vi gick över. Vad jag vet så tvekade mamma aldrig att gå tillbaka och hjälpa honom över. Sedan har jag hört mamma berätta om tilfällen då hon mött spöken på, ett helt naturligt sätt. "Var du inte rädd då mamma?" "Nej, varför skulle jag vara rädd? Jag kände honom ju då han levde, och då var han snäll."

Jag har också hört min syster berätta om att mamma såg spöken "àla Ghost whisper" Hon vågade aldrig tala med en nykomling i rummet innan någon annan visat att dom också såg den nyanlände.

Jag har aldrig själv haft några syner, men min vurm för sience fiction har gjort mig mig hemtam med många av fenomenen i seanser.

När sedan min fru och mina systrar hade fulkomliga orgier i healing på familjeträffarna så var det naturligt att stötta henne i hennes andliga utveckling.

Mina barn har aldrig haft någon dragning mot det andliga, men då och då ringer någon av dem och vill ha lite distans-healing vid akuta tillfällen. (Dottern är säker på att det var distans-healing som tillät henne att gå i mål springande på sitt första maratonlopp)

Jane-Lyzell
4/16/12, 7:54 PM
#9

spännadeFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
4/20/12, 1:00 AM
#10

5 det sammaKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
4/20/12, 7:34 AM
#11

Jag kommer nog vara väldigt öppen mot min dotter vad gäller det mediala. Jag ser på henne redan nu att hon känner av väldigt mycket och ser det som jag inte uppmärksammar alla gånger. Hon har ju inte språket ännu så hon kan inte förmedla sig som hon vill.

Men som redan sagts tänker jag inte skynda på något, utan vara där att besvara hennes frågor, vara hennes stöd i det övernaturliga som ju faktiskt är en naturlig del i livet…

Skumt det där, det övernaturliga är naturligt… Jaja, heheSkrattande

Det är väl så, för den som är född med gåvan, finns inget konstigt med!

Kram på er!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Ians
4/20/12, 9:20 AM
#12

#11 Nej man skall inte skynda på, bara bejaka det som kommer av sig själv.

Kram tillbaka till en vis mor!

Jane-Lyzell
4/20/12, 11:29 AM
#13

Apropå Född med gåvan - så var jag på föreläsning med Doktor Göran Grip- och detta med cellminnen i generationer kom upp - vilket just pekade på om man t ex är medial så finns det att ärva just med cellminnernaFlört intresant tyckte jag!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Annisangel
4/20/12, 5:58 PM
#14

#12

Kyss kram tillbaka =)

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: