Annons:
Etikettvägledning
Läst 1070 ggr
[Northbridge]
2012-04-09 14:54

Är det någon som vet?

Jag vet inte om detta är i rätt forum/flik, men hoppas någon kanske kan känna efter..

Jag är en 15 årig tjej, som är tillsammans med en 13 årig äldre kille. Trivs som fisken i vattnet med honom och kan, ärligt talat, inte tänka mig någon kille än honom. Jag har länge funderat på om detta kan vara "den rätta", trots tidigt - väldigt tidigt att kanske tänka det.
Vi har inte varit tillsammans sålänge, blev tillsammans den 26/2 - 2012. Visst har jag varit kär förut och "älskat" en kille, men inte på detta viset.

Någon som kan känna efter, eller vet hur man 'tar reda' på om detta är "den rätta"? Eller lever jag lite mer i det blå? :P Vill inte ställa för höga förhoppningar för mig själv, men vore kul att få veta lite grann. :}
/Moa.

Annons:
lizaohman
2012-04-09 18:23
#1

Ditt inlägg tar mig tillbaka till min egen tidiga ungdom då en flicka i min klass var ihop med en betydligt äldre kille, trots att han var gift. Hon var tvärsäker på deras kärlek och betydelse för varandra, men jag kände mig rätt illa till mods. En vuxen man har inget med en så ung flicka att göra. Det är fortfarande min åsikt och känsla. Jag är själv nästan 13 år äldre än min make, men vi är vuxna, medelålders till och med så vi möts på ett helt annat plan. Min förhoppning är att du inte blir ledsen av mina ord men jag känner att du har så mycket växande framför dig, särskilt andligt, och inte ska binda upp dig känslomässigt. Sen må han vara hur fin som helst! Och detta gäller faktiskt oavsett ålder.

Ha ett härligt liv, jag önskar dig allt gott!

[Northbridge]
2012-04-09 18:25
#2

Tusen tack för svaret :)

ellen1960
2012-04-09 18:48
#3

Så her tenker jeg, dette kan være en sjel du har kjent i tidligere liv og som finnes i din sjelegruppe, men akkurat nu er du en ungdom og han en voksen. Du trenger å utvikle deg til en mogen kvinne og ikke støtte deg på en nesten farsfigur, og jeg tror ikke dere skal være i sammen

Om du hadde vært 30 og han 43 så hadde saken vært anderledes, men just nu er ikke dette noe bra for din utvikling, tror jeg

Jane-Lyzell
2012-04-09 22:08
#4

Tycker du fått bra svar här och jag instämmer med dom andra!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2012-04-09 22:47
#5

Precis så går mina tankar också!

Detta har du säkert hört förut, men…

Du är så ung, vad som helst kan hända ännu, du kommer säkert att träffa många människor och ha olika starka känslor till dem, men du behöver tid för att kunna bena ur vilka känslor är vad, vilka är äkta, och vilka händer dig under rätt tid i ditt liv, då du inte är så sårbar som man är i din ålder.

Upp till toppen
Annons: