Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1138 ggr
Ians
3/28/12, 2:00 PM

I tider...

Då det blåser snålt o man blir attackerad för att tro……på vad jag nu tror på.

Så är det extra viktigt att finna en egen källa till återhämtning….

En bara vara stund där man kan få krafter o tro tillbaka.

Det är lätt när man finner sig attackerad att sköljas med i ett missmod….få en känsla av modlöshet.

I meditation finner jag vila……där hittar jag hem….och där möter jag min tro på det goda igen….fyller mig med kärlek o laddar mina batterier!

Ofta lägger jag mig ner o talar med Gud, med andarna, med guiderna…o låter sinnet rensas….

Det är min meditation….min stund av total avstängdhet från det som pocka på utifrån…

Där finner jag mina råd, där ser jag klart o där får jag kärlek utan förbehåll…

kram till Er alla som kämpar på i vardagen….

Vill bara ödmjukt påminna er om att inte bara Ge utan hitta laddaren i ert liv så att inte själen dör i ren dränering av energi.

Annons:
Elpida
3/28/12, 3:52 PM
#1

Så fint du skriver IansKyss

Jag brukar oxå djupandas ett par gånger varje dag och ta mig ett snack med moder jord, universum, andevärlden och änglarna. Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
3/28/12, 4:50 PM
#2

Jätte fint skrivet Ians - så gör jag med för att hämta kraften och styrkan att orka stå emot belackare - eller bara orka vara !

För där vet manKyss finns liksom inga tvivel!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
3/28/12, 5:07 PM
Maian
3/28/12, 8:02 PM
#4

Har tur som har en familj, släkt och vänner som accepterar att jag är intresserad av det andliga, spiritualistiska och medialitet.

Skulle faktiskt kunna säga att många i min bekantskapskrets var lika oförsående när jag mitt i livet sadlade om från välbetald ekonom till att studera till socionom. Att sedan vilja arbeta med hemlösa, missbrukare, utsatta människor tyckte några var konstigt i början. Jiiises, det är inget man tjänar några pengar på. Men till slut så har de förstått att pengar inte alltid är en drivkraft. Att vilja göra gott och vara en skillnad för någon är för mig mycket mer berikande.

I dagsläget kan vi ha öppna diskussioner kring både det andliga och det sociala livet. Känns jätteskönt att de "andra" har öppnat/vidgat sina ögon för att det finns mer i livet än pengar.

Att hämta kraft är oerhört viktigt, står ofta i mörkret när  jag väntar på första bussen in till Gullmarsplan och ber om kraft och rening från moder jord och det högsta ljuset (har skrivit om det tidigare) MEN jag är sämre på att meditera. På något sätt ger jag mig inte den tiden, trots att jag vet att det stärker mig både pfykiskt och mentalt…. har lättare för att tala om för andra hur de ska "sköta om sig"….

Kram till er alla

Ians
3/28/12, 8:42 PM
#5

#4 att be är en form av meditation….icke att förakta…även om det inses vara en aktiv meditationsform….

Vi hittar alla våra sätt att få en stunds lugn i en stressig tillvaro!

Upp till toppen
Annons: