Annons:
Etikettandlighet
Läst 3945 ggr
Jane-Lyzell
2012-03-27 13:39

Tro och medialitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur öppen är du med dina mediala gåvor och tro? till vänner bekanta , arbetet etc… Kan du öppet tala om det eller är det svårt!? Många måste dölja sin tro på andevärlden hemma - hur är det för dig själv?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2012-03-27 13:41
#1

själv är jag altid öppen med det jag är oavsett vart - om jag så går till läkarn .Flört

Fast vad jag förstår har många svårt vara det - och det fans en tid när jag själv hadde dessa problem och gjorde allt för att dölja min medialiet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2012-03-27 13:45
#2

Det beror på. Jag är hjärtligt trött på att förklara och försvara, och framför allt på att diskutera, så jag säger bara något om jag ser att personen jag talar med själv är öppen. Jag vill inte slösa mer tid på meningslösa samtal.

Jane-Lyzell
2012-03-27 14:03
#3

2 Ja där kan jag verkligen hålla medFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2012-03-27 14:07
#4

Håller med nr #2 till punkt o pricka

jaerven
2012-03-27 16:06
#5

Om ämnet kommer upp, eller om någon frågar något med anknytning till ämnet så svarar jag, men jag går inte med någon "nål för troende".

[Woozy]
2012-03-27 16:39
#6

Valde alltid öppen. jag har inget att dölja Cool

Annons:
Fjäril
2012-03-27 16:48
#7

Jag är alltid öppen med vad jag tror och tycker. Jag tror också att jag pratar om "det" när andan faller på och när någon frågar (som jag inte känner - alla andra vet) Jag går inte in och försvarar då det inte är lönt. Jag respekterar att alla inte tror som jag och förväntar mig detsamma tillbaka. :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Ians
2012-03-28 13:48
#8

En orsak till att jag inte alltid talar öppet om min tro är för att jag har respekt för dem som kan bli rädda…

Det finns människor som är skräckslagna när man talar om det "okända", mörkrädda och lätt skrämda då behöver man inte jaga upp dem i deras fantsier om vad detta okända kan göra dem!

Respekt mao

[Norpan88]
2012-03-28 13:52
#9

Jag är öppen med dom som är öppna och halvöppna, men inte med dom som bara vill göra min tro till åtlöje.

Jane-Lyzell
2012-03-28 16:55
#10

Det fins ju ett bra tale sätt " man ska inte kasta pärlor åt svin"

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2012-03-28 17:23
#11

#10: Exakt. Nu gillar jag visserligen svin (alltså, de fyrbenta), men de uppskattar och förstår helt enkelt inte pärlor. Man bör anpassa det man ger ut åt var och en efter deras inställningar och förutsättningar, annars blir det bara besvärligt för alla. Och det är ingen betjänt av.

Jane-Lyzell
2012-03-28 17:53
#12

11 så santGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Ians
2012-03-28 21:14
#22

#21 ja visst kan man det! …kommentaren syftade på ditt inlägg i nr #19

som avslutades med

De har ju sin egen uppfattning som de förmodligen är väldigt säkra på också, trots att den helt saknar vetenskapliga belägg.

och för att inte harva vidare i träsket av evinnerliga diskussioner ang Vetenskap VS icke vetenskap så satte jag punkten där Flört Denna tråden belyser vi hurvida vi talar om det vi tror på öppet eller inte…inte hurvida det finns belägg vetenskapligt för det var o en tror på. Så håll sig strikt till TS

mvh

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2012-03-28 21:55
#24

23 Denna tråden handlar om mediala gåvor och andlig tro- och vad jag vet är du varken intreserad av varken eller - så hur du som sajtvärd  ifrån ett skeptiskt forum kan gå in på ett troende forum och idka troll blir för mig jättekonstigt!

så jag ser att du slutar upp med det! - SKÄRPNING!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

hmlg
2012-03-28 22:07
#25

BRA FRÅGA…Själv vågar jag bara prata med min sambo om dessa grejer. Jag är inte redo att bli ifrågasatt Skäms

Kerstina-61
2012-03-28 23:20
#26

Jag är helt öppen och pratar om mitt mediumskap. Ifall någon ser obekväm ut så tar jag självklart hänsyn och går inte in mer på ämnet.
Men de flesta blir nyfikna och tycker det är intressant.Glad

Min svärmor tycker nog det är rätt så konstigt så vi pratar inte om detta.
Hon är väldigt kyrklig med kyrkliga syföreningen med präst och allt hemma hos tanterna Skrattande

Min pappa är superskeptiker, men han respekterar det jag gör och vi skojar ofta med varandra. Han frågar ibland hur jag har det med mina andar osv. Men jag bjuder på det Flört

Sist jag var hos frissan så kom vi in på detta ämnet och då berättade jag att jag jobbar med seanser mm. Hon berättade då att hennes dotter nyligen hade köpt ett hus som de har aktivitet i. Men de var inte rädda alls..men tyckte det var konstigt då dörrar låses upp, lampor tänds och att de också sett mannen som bott där, men är avliden.
Hon ville jag skulle komma och ha en liten hemseans med hennes vänner Glad Jag har inte haft några problem med att berätta om vad jag gör…har inte behövt försvara mig….och det skulle jag inte heller göra…Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
2012-03-29 00:04
#28

27 du får en varning till nu piotrr - om du inte skärper dig får du skrvförbud här inne - det gäller i alla trådar du nu attakerar!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2012-03-29 08:38
#29

Det här är alltså en tråd som gäller om man är öppen med sin tro på andevärlden och medialitet, varför i hela friden går man ens in på en sådan om man nu inte ens HAR en tro på andevärlden? Obestämd

Jag är öppen med min tro men jag bankar heller aldrig den i huvudet på folk. Kommer frågan upp är jag öppen med hur jag uppfattar saker och ting.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Hellas
2012-03-29 09:01
#30

Det blir sidospår som i sig kan vara intressant för medlemmar men i den här tråden är OT.

Var vänliga att starta nya trådar i de fall den här börjar avvika och finna nya inriktningar.

Kommande OT inlägg kommer direkt modereras bort utan förvarning eller förklaring.

Det här är en UNDERSÖKNING frågan är:
Du som är TROENDE, vågar du prata öppet om din övertygelse om ett liv efter detta.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-03-29 11:13
#31

***Jag har modererat bort några inlägg som varit svar på andra bortbodererade inlägg eftersom det blir konsig diskusion när någon svarar på det som inte längre finns :).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Starman]
2012-03-29 12:27
#32

Jag är alltid öppen med min tro gällande hur världen är beskaffad, och jag möter gärna människor i samtal, om de talar om något som intresserar mig.

Men så har ju jag alltid varit filosofiskt lagd som person också. En del känner förmodligen att de måste vara profesionella och enbart profesionella på en arbetsplats exempelvis. Eller att de inte kan dela sin inre värld med sina nära. Beklagligt att en del känner så.

Upp till toppen
Annons: