Annons:
Etikettevenemang
Läst 1987 ggr
Jane-Lyzell
2012-03-23 11:09

Medvetandet och paranormala fenomen

http://www.folkuniversitetet.se/Kurser--Utbildningar/Halsa-Friskvard/Stockholm/Medvetandet-och-paranormala-fenomen/

Adrian Parker - föreläser

Kanske känner vi någon eller så har vi själva någon gång upplevt något som vi i dagligt tal kallar övernaturligt. Men är det övernaturligt eller är det bara så att vetenskapen ännu inte kommit tillräckligt långt? Vad vet man egentligen i dag om paranormala fenomen? (Föreläsningen kommer att hållas förutsatt att vi får in minst 30 anmälningar).

Föreläsare
Adrian Parker har avlagt psykologexamen vid Edinburgh University och disputerade 1977 på en avhandling om försöksledareffekten i parapsykologi och förändrade medvetandetillstånd. Han har publicerat en bok "States of Mind" i detta ämne. Adrian Parker har också arbetat som samordnande psykolog vid Barnpsyk i Göteborg. I dag är han professor i psykologi vid Göteborgs universitet med forskningsfältet medvetandekunskap och parapsykologi.

Ur innehållet

Äkta vetenskap - att hitta en väg genom övertro och doktriner
Parapsykologi som stridsfältet för olika teorier om relationen mellan kropp och själ.
Betydelsen av förändrade tillstånd som hypnos, Drömmar, nära-döden-upplevelser, psykedeliska och mystiska tillstånd.

missa inte denna föreläsning - måste förbokas!- läs mer i länken!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
2012-03-23 11:16
#1

Mehn va sjutton!…varför skall han dit o föreläsa när han är professor här!

Blir dyrt o åka till S-holm för o lyssna på en Gbgare Flört håller utkik om han tar en vända här också!

Jane-Lyzell
2012-03-23 11:46
#2

1 ha ha ha Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-03-29 22:34
#3

Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2012-03-30 11:36
#4

Låter väldigt intressant!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2012-03-30 11:48
#5

Ja det kommer de bliFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2012-03-30 13:12
#6

Blir säkert jättespännande, har träffat denna man ett flertal ggr och då var han en intressant "pratare" hoppas inte åren förändrat honom men ämnet är kanonintressant….!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: