Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1162 ggr
Skogshumblan
3/22/12, 11:27 PM

Vad hände? Fråga om upplevelse vid meditation.

För ett tag sen gjorde jag som jag brukar, satte på en guidad meditation på youtube och njöt. När jag kommit en bra bit in i meditationen och var sådär lagom borta rent fysiskt fick jag en upplevelse som jag vill be er om hjälp kring.

Jag satt och skulle fokuser på min andning och gjorde så. Då helt plötsligt kändes det som om jag andades in någon lite tjockare vätska igenom min näsa, alltså inte helt som när man andas in vatten utan mer som en lös gele eller liknande.

Känslan jag hade/ kände då det skedde var att det var helt ok, inget skrämmande alls, men jag undrar vad sjutton det var, och om det är något någon annan upplevt. Finns det en förklaring eller djupare betydelse i det rent av kanske?

Tacksam ifall det finns någon som kan hjälpa mig få klarhet i det här.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Jane-Lyzell
3/23/12, 12:03 AM
#1

Låter märkligt - Jag vet inte om jag har något bra svar - kanske någon annan harGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
3/23/12, 8:45 PM
#2

Märkligt är ordet Jane…

JO jag har fått lite svar inne på healing om ectoplasma (ursäkta ev felstavning) men jag vet inte om jag blev så mycket klokare för det…Obestämd

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Kerstina-61
3/23/12, 10:26 PM
#3

#2 Min första tanke var just ectoplasma när du beskrev din upplevelse 
i ditt inlägg. Men så blir jag fundersam då jag själv sitter i en fysisk cirkel och har på Ramsbergsgården suttit med som "gäst" och det jag fått lära mig är att ectoplasma är ljusskygg…och  om jag fattat rätt så ska inte ectoplasma kunna uppstå i ljus…eller i alla fall inte starkare ljus än et svagt rött ljus.

Men..jag är ödmjuk och öppen inför andra  situationer eller upplevelser.
Glad

Tack fina skogshumlan för att du berättade Glad
Jag tog din berättelse in i mitt hjärta Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
3/23/12, 10:45 PM
#4

Nä ectoplassma tror jag inte -då hadde jag svarat det - nnää låter mer som en …. Ja vad då?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
3/24/12, 5:28 AM
#5

Ja Jane vaddå? ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
3/24/12, 10:59 AM
#6

Jag har inte heller något svar och jag tror inte det är ectoplasma, har aldrig hört att det känns som en gele man andas in.
Ectoplasma andas man inte in, det är ju någonting som kommer ut från ett medium.

Men ibland kan man ju i en meditation känna…dvs. händer blir tjockare, fötterna "försvinner", det kliar i halsen osv. Så det kanske inte är så märkligt att man kan uppleva det du beskriver.

Nästa gång det sker, fråga vad det är och varför du får den känslan!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Skogshumblan
3/24/12, 7:57 PM
#7

Smart Hellas! Hoppas jag kommer ihåg det tills dess… Din förklaring lät rimlig och kanske är det så enkelt att allt inte kan förklaras utan bara få vara….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
3/24/12, 9:45 PM
#8

Ibland kan man stöta på denna energi- på vissa platser - så energi helt enkelt!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: