Annons:
Etikettinspiration
Läst 1000 ggr
Tuva-Lena
2012-03-19 15:44

Starta spiritualistisk förening

Frågor till Jane i fösta hand, men alla tips och råd mottages tacksamt!OskyldigGlad

  • Fortfarande är det lite hysch hysch kring spiritualism, så hur går man ut med ev annons eller skriver anslag utan att det väcker ont blod hos allmänheten?
  • Syftet bör man ange i stadgarna, fast det kanske man kan komma på själv utifrån vilka människor som ingår..?
  • Stadgar som sagt, vad bör dom ta upp..?
  •  Vilka grupper av "troende" bör man undvika tycker du? Jag skulle vilja att alla som tror på en andevärld skall kunna bli medlemmar, oavsett om man har ett medialt intresse, shamanskt, paganskt/häxigt eller dyl.. Går dom att kombinera tror du?
  • Hur undviker man "bråkstakar" eller dom som bara vill ifrågasätta oss?
  • Medlemsavgifter. Var bör man lägga sig tycker du?
  • Aktiviteter. Vilka brukar du bjuda på..? Healing, kan det också ingå?
  • Hur ofta träffas ni..? Kanske inte för ofta så att nyfikenheten stagnerar, eller ..?

Tack för mig? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Jane-Lyzell
2012-03-19 17:33
#1

Oj det var lite annat en at gå till en spiritualistisk förening - svarar lite senare:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-03-22 22:00
#2
  • Fortfarande är det lite hysch hysch kring spiritualism, så hur går man ut med ev annons eller skriver anslag utan att det väcker ont blod hos allmänheten?

Tror det är lättare nuförtiden- men vad jag förstår vill du starta en spiiritualistik förening? - Har du kollat om det finns någon i din närhet först?- du kanske kan gå med i den då! annars får du sammla folk som har intresse och fixa en styrelse till föreningen- man brukar ha som det så fint heter en interimstyrelse som tar tag i alla bitar med förenings termerna och styrelse och planerar. regler, stadgar osv..

  • Syftet bör man ange i stadgarna, fast det kanske man kan komma på själv utifrån vilka människor som ingår..?

Exakt  man jobbar ihopsig gemensamt!

  • Stadgar som sagt, vad bör dom ta upp..?

Etik o moral är ju viktigt och syftet med eran förening- om ni ska sammarbeta med andra spiritualistiska föreningar etc..- Du kan kålla på våra etiska regler om du vill på Ramsbergsgårdens hemsida:

  •  Vilka grupper av "troende" bör man undvika tycker du? Jag skulle vilja att alla som tror på en andevärld skall kunna bli medlemmar, oavsett om man har ett medialt intresse, shamanskt, paganskt/häxigt eller dyl.. Går dom att kombinera tror du?

Beror ju på om den ska vara rent spiritualistisk eller inte!? - Alla är ju välkomna inom spiritualismen- så det borde ju fungera , men……..Ni bestämmer ju själva vilka som ska få tillträde! Man kan ju ha vilken inriktning som helst i det personliga troendet - men det får ju hålla sig inom era ramar då!

  • Hur undviker man "bråkstakar" eller dom som bara vill ifrågasätta oss?

Lämna dem utanför- enklast :-) de har ju inget där att göra!

  • Medlemsavgifter. Var bör man lägga sig tycker du?

Det är väldigt individuellt men det brukar ligga mellan 200-500 kr på ett år!

  • Aktiviteter. Vilka brukar du bjuda på..? Healing, kan det också ingå?

självklart ska healing vara med och mediumskap - ni bestämmer ju själva- föreslår ni läser mer om vad som ingår i spiritualismen:-)

  • Hur ofta träffas ni..? Kanske inte för ofta så att nyfikenheten stagnerar, eller ..?

Oj- också väldigt individuellt som förening - har ju många veckoaktiviteter , som t ex, Healing kväll(kliniker), mediala cirklar och Medium cirklar i olika former av mediumskap, föreläsnningar - Meditations cirklar , healing cirklar - ja det finns ingen ände vad man kan göra - beror på er själva hur mycket tid ni vill lägga i föreningen!

Hoppad du blivit lite klokare och stort Lycka till!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: