Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 3672 ggr
Elpida
2012-03-15 08:21

Runor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Användandet av runor kanske inte är det första man tänker på i samband med spiritualism, men det är ju ett redskap likväl som att använda tarotkort. Den nordiska motsvarigheten till tarot helt enkelt.

Hur många av er är det som använder runor? Har ni köpt dem eller gjort dem själva? Berättta, berätta!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Elpida
2012-03-15 10:25
#1

Kanske någon vill visa upp sina runor på forumträffen?Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[NeferNefer]
2012-03-15 11:36
#2

Jag använder runor. Jag har gjort dem själv. Funderar på att göra en till omgång i annat material.

Elpida
2012-03-15 11:38
#3

Jag skulle gärna vilja ha egengjorda runor men jag har verkligen tummen mitt i handen. Skulle möjligtvis kunna tänka mig att köpa färdiga trä"brickor" och måla tecknen på. . Hur gjorde du dina NeferNefer? Vilket material?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[NeferNefer]
2012-03-15 11:43
#4

Jag har målat på akvarellpapper. De nya har jag tänkt mig i trä. Jag har dels varit i en byggaffär och köpt runda träpluggar, som blir perfekt, och dessutom har jag samlat glasspinnar. Jag tänker att om jag borrar hål i ena änden på glasspinnen kunde jag trä upp dem på en metallring när jag inte använder dem.

Jane-Lyzell
2012-03-15 11:52
#5

Oj vilka roliga tipps - härSkrattande Jag har nog avänt runor ibland- men mest som fokuc punkt - Kan inte alla runors betydelse!

Man kan även måla dem på fina stenarGlad

Jag tror Lady Oona kan ställa upp på runmålning på träffen!Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2012-03-15 11:53
#6

Jag kan inte heller alla runors betydelse, så jag har en handbok när jag använder dem.

Annons:
Jane-Lyzell
2012-03-15 11:56
#7

6 Ja det kan man ju ha förståssFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2012-03-15 15:32
#8

#4 Smart!

Som jag förstått det så har Runor sina motsvarigheter i stora Arkanan. Det vore jätteroligt om Oona vill dra lite om runor på träffen!Glad

Någon som oxå är väldigt duktig på runor är Pagan.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
2012-03-15 16:31
#9

en liten run workshop i  mini format under träffen? Hade varit kul Glad

Upp till toppen
Annons: