Annons:
Etikettandlighet
Läst 1319 ggr
Jane-Lyzell
3/13/12, 12:38 PM

Sara Duppils - religonsvetare!

http://saraduppils.blogspot.com/2012/03/allman-forvirring-tycks-rada-i-kritiken.html

Allmän förvirring tycks råda i kritiken mot medium - en liten historielektion för s.k. skeptiker

Jag har under lång tid undersökt människors tro på andar och väsen samt människors mystika upplevelser av nämnda. När jag började behandla ämnet för ca 10 år sedan, var det inte många som pratade om denna tro, även om medium kritiserades på sina håll.

På sista tiden har det varit många diskussioner kring medium och de som tror på andar. Ju mer jag aktivt har deltagit i diskussioner med s.k. skeptiker, desto mer har deras retorik skrämt mig som religionsvetare.

 desto mer har deras retorik skrämt mig som religionsvetare. Inte skrämt mig på det sättet att jag är rädd för dem som personer, utan rädd för hur deras diskussioner utvecklas och vad det kan leda till. Det finns flera exempel i historien där människor har visat intolerans mot andra människors tro och förföljt dem för deras livssyn. Förföljelsen har oftast baserats på allmän okunskap och rädsla för det som är annorlunda, vilket har spätts på av fördomar. Exempel i vad liknande "historiska" åsiktsförföljelser har utmynnat i, kan man se på utrotningen av judar under andra världskriget samt häxprocesserna.

skriver Sara i sin blogg . läs hela i länken!

Har även kikat vad hon skriver i svar till skeptikerna inne på deras sid - vilket har inponerat stort på mig dessa svar! - skulle gärna se dessa även här inne att diskutera vidare på - så om du har lust Sara- lägg gärna in här med!?

Vad säger ni andra om det Sara skriver??

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
3/15/12, 11:55 AM
#1

Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: