Annons:
Etikettmeditation
Läst 3019 ggr
Jane-Lyzell
2012-03-11 15:46

Meditation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är dina bästa erfarenheter/utveckling som du uppnått, med Mediataion?

  Om du Mediterar- Beskriv gärna vad för slags meditation du utövar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Fjäril
2012-03-11 15:55
#1

Oj, all min utveckling kommer via meditation - det var så allt började.

Jag har fått otroliga insikter och min utveckling tog en rejäl fart första gången jag mötte min ena vägledare.

En av de starkaste upplevelserna var när jag jag fick följa med min vägledare till den plats där jag "hör hemma på" Jag kom in i en stor sal med flera vackra änglar och leddes mot en vacker matta. Vid mattans slut fanns en gigantisk port och på dörren satt märket för treenigheten. Jag öppnade porten och bakom den fanns enbart en himmel - jag gick ut bland moln och jag minns hur jag grät och att det kändes som hemma. Den resan var så stark, så verklig och den glömmer jag aldrig.

Sajtvärd på Övernaturligt

Jane-Lyzell
2012-03-11 15:56
#2

Jag mediterar ofta och har lite olika varianter jag jobbar med- jag varvar med Kontemplationer där jag har inre möten med min andliga ledare! Ibland är det mer tm meditation där jag endast "är" i kosmos kärlek - Ibland har jag mantra meditation för ljus påfyllning -

Meditation för mig gör mig mer centrerad och i balans- skapar ett inre lugn och välbefinnande! Gör tankarna klarare och intutionen.

Min starkaste upplevelse i en kontemplation - var med min andliga Ledare- då jag hadde ett starkt och vivitt möte, det var så fantastisk så det går inte beskriva i ord!Kyss

För mig är meditation livsviktigt! för den andliga och personliga utvecklingen som måste gå hand i hand med den mediala!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2012-03-11 16:18
#3

Jag håller på att lära mig att meditera….så jag valde alternativet sällan.

För jag har inte kommit så långt än i den svängen…..men övning ger färdighet som man säger!

liawilson
2012-03-11 17:50
#4

mediterar mindre än vad jag skulle. Blir tyvärr inte ofta. Nångång i månaden..=/

*Kärlek & lycka*

Jane-Lyzell
2012-03-11 18:53
#5

3  & 4 Japp övning ger färdighet _och man behöver inte sitta så länge 20 minuter räcker bra:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

liawilson
2012-03-11 19:23
#6

ja om jag faktist skulle ta 20 min till mig själv varje dag =) Det kanske skulle vara bra för mig ;)

*Kärlek & lycka*

Annons:
Jane-Lyzell
2012-03-11 19:31
#7

6 Ja det skadar inte att prova - vad e 20 minuter per dag - när många sitter flera timmar framför TV eller datornFlört

Lycka till - kram Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2012-03-11 20:53
#8

Meditationen har gett mig allt i min mediala utveckling. Från att gått från ingenting till att kunna kanalisera, känna energier, läsa av föremål och foton…etc!!Flört

Det finns knappt ord som räcker till vad meditationen har gjort för mig!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2012-03-11 21:28
#9

8 HärligtGlad vist är det härligt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-03-11 23:13
#10

Vad är ofta å vad är sällan?
jag svarade ofta då jag mediterar i ciklarna 2 dagar en vecka och en dag andra veckan. Jag har mycket dålig självdicilpin med att meditera då jag sällan tycker jag har tid..(svepskäl) Jag har inte riktigt den ro i kroppen för att sätta mig och meditera därför är jag tacksam för cirklarna då jag "tvingas" meditera och efteråt mår jag sååå bra!

Jane, du lärde mig både kontemplation och meditation då jag (med flera) hade förmånden att få gå en distanscirkel. Den cirkeln gav mig såå mycket på fötterna att stå på!Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2012-03-11 23:41
#11

10 Jo disiplin är ju ett måste i meditaitonFlört

Kul att cirkeln hjälpte dig!Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-03-12 00:32
#12

#11 Jane, jag har berättat för flera om den cirkeln. Jag lärde mig mycket…om hur jag möter min guid och verkligen har ett MÖTE med guiden!! Det är häftigt! Skrattande

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Elpida
2012-03-12 11:19
#13

Jag älskar mina meditationsstunder - men de är dock alldeles för få. Har svårt att hitta både plats och en stund för mig själv, låter väl fånigt när det gäller 20 minuter men jag är så trött på kvällarna att då bara somnar jagObestämd.

Det blir lättare när jag snart kan ge mig ut i skogen och tystnaden.Glad

Den finaste meditationene jag haft var nog när jag var i mitt inre rum och mina "urföräldrar" kom och bara var med mig i en tyst omfamning. Så mycket kärlek och styrka!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
[skymningsaga]
2012-03-12 11:51
#14

Jag mediterar ofta. Och då flyger jag iväg och fyller mig med ljus och kärlek och möter underbara varelser.

Den mest speciella meditationen hmmm? Var nog då ja fick se mig själv som ett barn samtidigt som jag mötte något otroligt stort och läskigt fast varmt och kärleksfullt. Men jag hade otroligt mycket respekt och lite rädsla för detta enorma huvud som såg ut som blåa linjer som dragits mellan stjärnor och bildat ett ansikte. "här är jag" Så visade han mig min själs sanna natur och jag såg en blond flicka på 5 år som verkade vara flera tusen år gammal. Det var en mäktig upplevelse.

Och har många ggr grubblat över vad det var som mötte mig.

[skymningsaga]
2012-03-12 11:52
#15

glömde skriva att mina meditationer brukar ta minst 1 timme ibland 1, 5

Skogshumblan
2012-03-12 22:16
#16

Jag mediterar i perioder ….

Kör helst guidade meditationer och tycker youtube har mkt bra att erbjuda. Det har varit en utveckling för min del, först klarade jag knappt ett par minuter utan att tappa fokus och flippa ur meditationen. Nu kör jag gärna halvtimmar.

Bland det häftigaste jag fått uppleva var nog när min pappa kom igenom, alltså jag fattade att han funnits här sedan han gick bort 2002, mina Drömmar jag då hade var hans sätt att tala om att han valt att finns kvar. Och inte minst det som hände för ett par månader sedan, jag lyckades få öppnat mitt tredje öga och såg massor av härliga färger!

För mig är meditationer jätteviktig för allt i från att jorda mig, ladda om och inte minst förbereda mig för saker som kräver sin tid och ork, ex tarotläggningar eller jobb.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
2012-03-13 00:03
#17

Tack alla för ni delar med er - vilka häftiga meditations upplevelser ni harSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-C
2012-03-13 00:14
#18

Borde verkligen meditera oftare… men som många andra så har jag svårt att få ro nuförtiden. För ett år sedan kunde jag lätt sätta mig en gång om dagen, men nu går det inte lika bra.

En av mina första meditationer var en av de starkaste faktiskt. Det var en guidad meditation i grupp och avsikten var att träffa någon anhörig. Helt plötsligt fylls hela min näsa av min farmors parfym och det var så otroligt intensivt. Sen ser jag henne och hon tar sina händer runt mitt ansikte och är så lycklig att hon äntligen har fått kontakt med mig. Behöver jag nämna att jag började storgråta efteråt…? Flört

Nä, jag måste faktiskt ta tag i det här känner jag nu, om det så bara är fem minuter per dag!

Jane-Lyzell
2012-03-13 00:21
#19

18 tack för fin berättelse och vist ska du ta tag i det:-)))

Lycka tillGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2012-03-13 14:17
#20

Ja, det är härligt……man väcker upp sig själv genom meditation….inte kroppenGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Pensson
2012-03-13 15:03
#21

Jag har aldrig mediterat FörvånadSkäms

Men att uppnå total harmoni och själa läkning gör jag när jag själv (med hundarna) vandrar runt i skogen och uppylls av den vackra naturen. Det kanske är en form av meditation ?! Eller att vandra runt i ett stilla sommar regn, det tycker jag är otroligt lugnande för själen !

Börjar en Andlig utvecklingskurs nästa vecka (behöver jag säga att jag snart spricker av förväntan och spänning SkrattandeFlört). Och då kommer jag få lära mig att meditera, det ska bli så roligt !!

Soliga hälsningar // Pensson

// Pensson // 

www.bergskristallens.se

Jane-Lyzell
2012-03-13 16:23
#22

21 aha vad skoj för dig Pensson- lycka till på kursen!

att gå med hundar o i regn som du beskriver är ju en slags själslig meditation- som hinduisterna gör - de är i fulständig mediataion dygnet runt- kallas i moderna ordalag - mindfullnessSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-03-27 21:36
#23

Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Norpan88]
2012-03-28 08:42
#24

Jag mediterar, men inte lika ofta som jag skulle vilja. Istället småmediterar jag under dagarna när jag diskar, dammsuger, badar osv. Det funkar minst lika bra. Får då bra kontakt med min huvudguide.

Bybo
2012-03-28 09:08
#25

Skrev sällan. Somnar oftast :// Kom en bit med meditiationen, och började kunna koppla bort min hjärna samt började se bilder. Meeeh, nu har jag inte mediterat på 6 månader *skäms*

Typiskt att jag la av, då jag började få framsteg

Jane-Lyzell
2012-03-28 12:41
#26

Bara börja igen byboGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2012-03-28 13:15
#27

Skulle göra det ofta om jag kunde! Tyvärr har jag jämt folk inpå mig som också vill mig nåt.. jag behöver få vara ensam, veta att jag får vara ostörd under meditationen, vilket jag sällan får.

När jag får vara själv, då har jag oftast en massa annat.. och hinner bara komma ner i varv innan jag blir avbruten igen.. Önskar för allt jag förmår att få vara i ensamhet ibland, då skulle jag meditera ofta,. ett par ggr varje dag!

Annons:
Elpida
2012-03-28 13:40
#28

#27 Känner igen mig så himla väl Millam. Samma sak hemma vare sig det gäller meditation eller när jag skickar healing. Jag ber att få vara ostörd i en halvtimme, att det inte sätts på hög musik under tiden - ändå är det nästan alltid någon som glömmer bort sig. Eller knackar på dörren.. "ja men jag skulle ju bara fråga det här…"

Inte så mycket att göra åt, vi får hitta en plats ute i naturen och hoppas på fint väder i sommarFlört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
2012-03-28 14:30
#29

Stubbsittning! ett bra alternativ Flört Eller skogsterapi som det eg heter!

Man går ut i skogen…..sätter sig o bara är….låter skogen susa o vardagen försvinna en stund…undvik att ta familjen med Skrattande

Jane-Lyzell
2012-03-28 16:52
#30

sitta i skogen och blunda höra fåglar och vindens sus- är så mäktigt - att vaggas i naturen är bästa meditationenSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: