Annons:
Etikettandlighet
Läst 1767 ggr
Jane-Lyzell
2012-03-10 16:10

Sorg o Medium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur nära efter någon dött, tycker du en sörjande ska vänta innan de/ eller om besöker ett medium!?

finns det någon regel?

Och vad är ett mediums uppgift ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
2012-03-10 16:49
#1

Det är mycket individuellt så det går inte att säga en exakt tid.

Det som jag tycker är viktigt är att man gått ur den starkaste sorgen.
Man behöver sörja färdigt innan man går till ett medium eller på en Seans.

Jag vilja säga minst 3-6 månader för troende som arbetar med andevärlden.
Men annars brukar man säga att det tar 1 år innan en sörjande människa börjar kunna komma upp till ytan igen och se frammåt utan att fly undan smärtsamma minnen.

Sedan beror det även på hur nära den bortgångne står den sörjande + hur personen gick bort.

Men som sagt 3-6 månader för oss som själva är Spiritualister men annars minst 1 år.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

sven-g
2012-03-10 16:50
#2

Ett mediums uppgift är alltid att bevisa ande värdens exsistens, sen bör dom väl ha lite empati och vara tacktfulla.

Bara Anna
2012-03-10 16:54
#3

Det där måste väl ändå vara individuellt eftersom varje sorg är unik? Ett minimum borde kanske vara att det rent världsliga är ordnat? Eller? Jämför jag med mig själv som tarotista så är inte ett mediums uppgift ganska lika: att verkligen lyssna med hjärtat så att vi kan förstå klientens behov? Att lämna egot hemma och vara närvarande i deras sorg?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Jane-Lyzell
2012-03-10 18:38
#4

1 Håller med dig helt full för utom då det gäller oss meium själva - där räcker några timmar - ibland- då vi har en annan helhetKyss

2. så sant sveng - men också påvisa att den avlidne lever ett aktivt liv i andevärlden och även ser och följer sina nära o kära i detta livet!

3. så santGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

jenniiieee
2012-10-10 11:09
#5

Jag väntade en vecka med att besöka ett medium när min dotters pappa gick bort under tragiska omständigheter. Som också var mitt livs kärlek. Jag hade ett behov av det för att veta att han finns i andevärlden och inte  bara är "död". Något jag alltid trott på är andevärlden och jag behövde bevis. Och det har hjälpt mig lite grann trots att vi inte hunnit begrava honom än. Så det är mycket inviduellt.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Jane-Lyzell
2012-10-10 13:58
#6

5 Håller med dig det 'är individuellt och beror helt på som i ditt fall din egen utveckling och förståelse - skönt du fick hjälp!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
zzzoder
2012-10-10 17:13
#7

Min mamma gick bort efter en kort tids sjukdom. Jag uppsökte medium efter 2 veckor.

Jag gick dit med förhoppningen att få kontakt med henne. Men tänkte att förmodligen så får jag inte kontakt, men då kanske jag får kontakt med morfar istället.

Jag fick kontakt med både min mamma och min morfar. De är information som ingen annan känner till. så jag är helt 100% på kontakten!

För mig så var det här det absolut bästa som hänt efter min mors bortgång och jag behövde det verkligen.

Men som sagt.. om man går inom det första året så får man vara beredd på att ev. inte få kontakt. Så det är ju en stor chansning. Om man lyckas så mår man väldigt bra, misslyckas så blir det nog värre..

AnnikaIII
2012-10-10 20:29
#8

Ja, det är väl väldigt olika för person till person. Men jag tror inte att man ska gå för snabbt till ett medium utan man behöver nog gråta och sörja.

Carpe momento

Upp till toppen
Annons: