Annons:
Etikettandlighet
Läst 836 ggr
Jane-Lyzell
2012-03-10 15:26

Ängla tro !?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror du på Änglar !? Om ja varför? om nej varför inte ?

Har du haft egna upplevelser??  BerättaGlad

fotot har Hellas tagit hemma på Ramsbergsgården

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2012-03-10 16:40
#1

Vist tror jag på änglar eller jag vet de finns då jag haft egna möten med dem ett antal gångerSkrattande och de jobbar alltid i det tysta - sällan man får se dem - så detta nya med Ärkeänglar blir verkligen konstigt för mig och inget som jag tar till mig!

Däremot äkta änglar är fantastiskt att få uppleva!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-03-10 16:51
#2

Jag tror på änglar men har aldrig haft egna upplevelser.
Däremot så tror jag inte på den Änglahysteri som idag råder där människor tar hutlöst betalt i Änglarnas namn.

Fint foto Jane Kyss!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
2012-03-10 17:43
#3

Enligt Swedenborg så är änglar f.d människor och himlen består av änglar.

Min uppfattning är att änglar är ett eget väsen. Men Swedenborg kanske menar att när vi har blivit fullkomliga, efter att ha gått igenom alla liv och reinkarnationer, så blir vi till änglar…..det köper jag faktiskt!!Glad

Få se om det står skrivet i min bok……har bara läst halva än så längeSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[skymningsaga]
2012-03-10 17:48
#4

Jag trodde inte på änglar men ar nyfiken och kan ibland släppa murar. Det var då en gång då jag var riktigt deprimerad hade gått och gråtit och mått dåligt i depressivt tillstånd som börjat och sedan stigit i 3 månader. Till slut när jag inte orkade mer så satt jag och jag knep mina händer till en bön. Och jag bad för allt i världen till ärkeängel mikael att han skulle hjälpa miig. Jag bad om ljus healing och att han skulle lösa blokeringar. Och förklarade att jag inte orkade mer.

På 1 sekund så började järtat dunka och kroppen vibrera och jag måste gå och lägga mig. Jag omsveps av värme och efter 5 minuter somnar jag. Tur så var jag ledig dagen efter. Jag vaknade och sedan satte jag mig vid datorn och så kände jag att det var något som inte stämde. Vad var annorlunda? Varför är solen där ute så inbjjudande……Allt var som vanligt igen… Jag mådde bra. Efter en lång 3 månaders pina så var det som om den aldrig ägt rum ens.

Det var då jag upptäckte deras existens. Sen så har jag upptäkt att de inte hjälper för var endaste litet problem utan de kommer att hjälpa när du verkligen behöver det. Och de går efter ditt hjärtas starka önskan. Då jag har fått hjälp för andra problem med. Men hört dem. Deras kraft och kärlek är enorm. Går inte att beskriva hur stor.

Jane-Lyzell
2012-03-10 18:21
#5

3 ska ta ett snack med den där SwedenborgFlört- Njae - tror inte vi människor kan bli Änglar faktisk - det är en annan hirarki!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-03-10 18:22
#6

4 vad härligt och det är precis så dom arbetar våra änglar i de tystaGlad

Tack för du delar med digKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ghosthunter
2012-03-10 18:27
#7

Jane - du har nog trots allt rätt. Så har jag alltid trott och jag har inte sett honom nämna det heller.

Men vad händer egentligen efter alla liv och reinkarnation? Jag har hört att man lever i total frid, kärlek och i det vackraste av de vackraste ljusen…etcGlad

På tal om Swedenborg……du håller säkert med om vad han säger i min signatur här nedan? jag tycker det är klockrent och kaxigtSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2012-03-10 18:34
#8

7 ha ha ha klart jag har rättSkrattande ödmjuk som jag är!

Ja du den som det viste - den som lever få se - som jag brukar siga- men om man nu ska lita på våra andevänner - så lever du för evigt - så sorry du får nog vara männsklig själ förevigt!

Swedenborg har mycket och många bra citat - jag bara älskar den karlnTungan ute

vist är det så sant som det står i din signatur- love itKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2012-03-10 18:36
#9

hehe…den som lever får se jaSkrattande

På tal om alla dessa ärkeänglar. Värst vad dom har blivit populära på senaste tiden…stackars dom…..dom måste ju ha väldigt mycket att göraSkrattande

Jag tror på änglar….men just dessa ärkeänglar…nja, är lite tveksam!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Geru
2012-03-10 19:36
#10

Jo. Fast främst stenänglarna i dr who. Vilket skrämmer skiten ur mig.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Jane-Lyzell
2012-03-11 15:59
#11

Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Soffe
2012-03-11 16:25
#12

Tycker det är mkt intressant med änglar. Skulle någon gång vilja gå kurs i ex. änglahealing.

Jag har inte sett en ängel så, men det närmsta jag kommit som jag tror är väl den gången när jag skulle sova och jag ser inom mig en vit änglavinge! Det var fint.

Jane-Lyzell
2012-03-11 18:56
#13

12 Nu tror jag inte man kan göra Änglahealing som en form - men….. många tror detFlört

Änglarna kommer i healingen om de behövs - annars duger de hjälpare som ska vara i healing gott!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kerstina-61
2012-03-11 23:06
#14

Jag är övertygad om änglarnas existens! Såg en såå vacker ängel då mina barnbarns pappa dog för ett år sedan. Jag sa högt att hur ska mina barnbarn klara detta och hur ska min dotter orka!! Då gestaltade sig en såå vacker ängel och det konstiga var att i ängelsn ansikte så visade sig även barnbarnens pappa. Det var helt enormt och tårarna rann i floder.

Jag fick en sådan styrka efter denna upplevelse. Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2012-03-11 23:43
#15

14 Ja vist är det fantastiskt då de visar sig - glad för du fick den upplevelsen KerstinaKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-03-12 00:29
#16

#15 Ja, det är jag också. Har berättat för mina barnbarn …de är så kloka. Min dotterdotter berättar att hon pratar med sin pappa i drömmen. Visst är det härligt:-)
Hon säger att hon å mormor (de vill säga jag) ser sånt inte alla ser…å hon är så trygg med detta  Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2012-03-12 00:42
#17

16 Vad skönt de kan ha möten i drömmen - Ja du vad månne komma ut av din dotter dotterFlört som mormor kanskeKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-03-12 00:48
#18

#17 Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Elpida
2012-03-12 10:46
#19

Visst tror jag på änglar, dessa fanatastiska varelser som finns runt oss och vill hjälpa oss - bara vi lyssnar.

Skymningssaga och Kerstina - vilka fantastiska upplevelser ni har haft!!!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
2012-03-12 22:11
#20

Jodå, både då jag levde som kristen och nu som… ja vad man nu kallar den här tron för, har jag upplevt änglars närvaro i mitt liv.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Soffe
2012-03-13 01:23
#21

#13 Ja de som tror det håller kurs i det har jag sett. Men jag säger inte emot någon om den saken.

Jane-Lyzell
2012-03-13 11:04
#22

Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiania
2012-03-13 12:05
#23

Jag tror på Änglar och även på Änglar i människogestalt.

För mig finns det bara kärlek i denna tro! Jag har haft besök av en Ängel en gång och ljuset var så starkt så jag blev bländad.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Soffe
2012-03-13 17:25
#24

#22 Skrattande

<3

Upp till toppen
Annons: