Annons:
Etiketthealing
Läst 6158 ggr
Jane-Lyzell
2012-03-05 23:15

HEALING - John of God Documentary on Oprah HD

Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Gurky
2012-03-05 23:19
#1

Min mamma var o hälsade på hos honom för lite över ett år sen hehe

Jane-Lyzell
2012-03-05 23:19
#2

Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jonas K
2012-09-22 13:24
#3

*Försöker blåsa liv i en halvårsgammal tråd*

Jag har på min blogg granskat den svenska affärsverksamheten kring transmediet John of God som huserar i Brasilien och påstås bota bland annat Cancer och AIDS. Det rör sig om att sälja resor och olika former av distanshealing. Oavsett hur man tror att världen är beskaffad och hur andligt lagd man är så borde man rimligen anse att det rör sig om ett cyniskt utnyttjande av sjuka och desperata.

Del 1 (Om en introduktion på Studieförbundet Vuxenskolan), Del 2 (Om några av de svenska researrangörerna) & Del 3 (Mera svenska researrangörer)

Del 4 kommer så småningom.

Det skulle vara spännande att höra berättelser från folk som besökt Casan, andra berättelser än de som publiceras på researrangörernas hemsidor. Även anhöriga till personer som besökt John of God men inte längre är i livet skulle vara intressanta att lyssna på. Finns det några sådana därute?

Jane-Lyzell
2012-09-23 00:30
#4

Nu har du ju gjort en skeptisk inblik i det hela vilket jag kan förstå - men dem jag talat med skilljer sig mycket i från det du belyser!

Vi får hoppas fler kommer in och skriver sina erfarenheter av just John of God

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2012-09-23 07:30
#5

Jag var nyligen på en föreläsning av Jan Oleby, läkare OCH healer (den förste i Sverige som fick behålla sin läkarlegitimation samtidigt som han utför healing privat).

Jan fick åka in akut till lasarettet med hjärtproblem, där fick han veta att han var tvungen att sätta in peacemaker. Eftersom Jan är healer på sin fritid så ville han inte ha in detta i sin kropp så att det på något sätt skulle störa energierna - han begav sig till John of God för att få hjälp.

När man kommer till Casan går alla klädd i vitt för att höja energierna, man blir i väntrum 1 uppdelad i 4 köer beroende på vilken hjälp man behöver. Jan kom i operationskön. I andra rummet väntar man bland människor som sitter och mediterar och sänder kärleksfulla energier. I det tredje rummet får man träffa Joao, John of God som vi kallar honom. John opererade Jan, utan bedövning, med sin hand, och Jan kände ingen smärta alls. Efteråt fick han recept på örter, blev beodrad att ta en taxi hem och sen får man inte  röra sig på 24 timmar. Man ser till att man har folk som hjälper en att hämta mat, hjälper en till badrummet om man är svag osv.

Man får även andra föreskrifter: Man får inte äta peppar (det stör energierna), man får inte dricka alkohol eller ha sex och man måste ta sina örter dagligen. Allt detta gäller i 70 dagar.

Jan är betydligt bättre idag, näst intill återställd och processen pågår fortfarande i hans kropp eftersom det är rätt nyligen sedan han kom hem. Om hjärtat fick 10-15 attacker vid ett tillfälle får han kanske 1-2 nu, förhoppningsvis ska även dessa försvinna.

När John of God opererar så gör han det i med hjälp av transmediumskap. Man kan se hur han skiftar utseende beroende på vilken läkare på andra sidan han får hjälp av.

Jan berättade att man har gjort en två års utredning av Joao där han följdes varje dag under två års tid av vetenskapsmän och läkare. De fick böja sig, de hittade inget som tydde på bluff eller båg. Detta är inte den enda utredningen, John of God står ständigt under luppen. Jan Olebys fru befinner sig nu i Brasilien och han är helt övertygad om att han ska åka ner igen. Han berättade om de fantastiska energierna man möts av, som är helande i sig själva. Hela stället är uppbyggt på bergskristall.  De som inte blivit opererade utan kanske fått healing för andra åkommor kan bli ombedda att sätta sig i rum nummer två och meditera en dag och sprida läkande energier - och folk sitter där tills siste man går hem. Det kostar inget att gå in till Joao, utöver resan) allt drivs med hjälp av donationer.

Detta var lite av det Jan berättade om sin egen upplevelse av Casan och mötet med John of God. Gå gärna på en föreläsning av Jan Oleby och hör honom berätta själv, det är otroligt intressant! Han har dessutom ingen egen vinning på det här när det kommer till John of God, han är inte "hyrd" av någon resebyrå för att ragga folk till Brasilien. Han gör det för att tala om healingens fantastiska sätt att läka människor på olika plan och om sin egen upplevelse i Brasilien.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
2012-09-23 09:22
#6

Jag är också övertygad om att Healing fungerar…Men jag är emot kult status hos dem som utför healing.

Därför är jag skeptisk till John of God…..inte som healer.

Men hela apparaten runt.

Annons:
[Sanna3]
2012-09-23 15:32
#7

#5  "Jan berättade att man har gjort en två års utredning av Joao där han följdes varje dag under två års tid av vetenskapsmän och läkare. De fick böja sig, de hittade inget som tydde på bluff eller båg"

Denna utredning är jag mycket intresserad av att få ta del av. Vet du var den finns dokumenterad?

Elpida
2012-09-23 17:28
#8

Som jag förstod det var det Brasilien själva som ville göra den här utredningen. Du kanske kan googla och hitta mer info.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2012-09-23 19:37
#9

5 så intresant!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-09-24 16:38
#10

Intresant intevjuv!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-09-24 21:25
#11

Elpidia, tack, så intressant berättelse, får jag möjlighet ska jag gå på en av Jan Olebys föreläsninga.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Klass
2012-09-24 22:03
#12

Jag hoppas att ni verkligen läser PKJonas-bloggen, och att ni ser vilken bluffmarknad detta är!

Efter att man gjort detta är det mycket svårt att klaga på "skolmedicinen".

Eller?

Ja, alltså - detta borde nog snarare skrivas på Alternativbehandlingar iFokus, men ändå. Jag förnimmer vissa kopplingar mellan dessa sajter.

white lady
2012-09-25 10:56
#13

Det är så skönt att alla otroende inte får hjälp av dessa Andliga Kirurger.

Har man dessutom aldrig mött dessa underbara varelser kan man ju inte uttala sig.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Joppo
2012-09-25 11:48
#14

#13 Vad menar du egentligen?

På vilket sätt är det skönt att "otroende" inte blir hjälpta? I mina öron låter det som en väldigt kallsinnig kommentar.

white lady
2012-09-25 18:46
#15

Och i mina öron Joppa  låter det som en väldigt kallsinniga kommentarer om dessa underbara själar som viger sina liv åt andra.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Hellas
2012-09-25 22:38
#16

#13 Jag är också intresserad av hur du menar white lady med att otroende inte skulle få hjälp (om de nu ber om det) Förvånad.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Joppo
2012-09-25 23:50
#17

#15 Du svarade inte på min fråga.

Oavsett om nån är troende eller inte så är de väl lika förtjänta av att bli hjälpta? Om vi vänder på det hela, hur skulle du tycka om jag sa att jag hoppades att människor som inte "tror" på skolmedicin inte skulle bli hjälpta av den? Nu tycker jag såklart att även "icketroende" ska bli hjälpta av den, men om jag rent hypotetiskt hade den motsatta åsikten, vore inte det väldigt kallsinnigt?

Ians
2012-09-26 00:36
#18

#13 här är en till som undrar lite… hur tänker du nu? Skulle vara intressant om du utvecklade lite hur du menar.

white lady
2012-09-26 04:47
#19

Mitt svar var mer en reaktion till  # 12 klass.

En otroende för mig är en person som inte har kunskap om sina egna Energier.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Hellas
2012-09-26 15:03
#20

Oavsett tro, övertygelse, religion eller vad man nu har för någonting i sin ryggsäck så fungerar Healing.
Självfallet ska man aldrig underskatta placeboeffekten, ju mer en individ tror på en metod desto starkare blir kroppens egna förmåga att läka sig självt men Healing oavsett typ och metod är till för alla utan undantag.

Jag kan även tycka att det inte är så konstig fundering från en skeptiker då det handlar om Andlig Kirurgi.
Det torde vara busenkelt att finna klockrena bevis OM det nu fungerar.

Ta en röntgenbild direkt före "ingreppet" och sedan direkt efter operationen.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2012-09-26 15:37
#21

20 ja det skulle funka frågan är om det är någon forskare som vill ställa upp på det!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2012-09-26 22:59
#22

Om jag inte har helt fel så fick jag uppfattningen om att just John of God är kollad, undersökt, nagelfaren av flera forskarteam och andra intressenter och alla står lika handfallna. Som ni säger vore det ju ganska enkelt att avslöja om det bara vore en bluff….

Ganska intressant är det iallafall och visst blir man sugen på att ta reda på mer!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Joppo
2012-09-27 00:17
#23

I så fall är frågan var denna forskning är publicerad och hur den är utförd. Det mest rimliga vore att göra en dubbelblind studie mellan två grupper med liknande sjukdom där den ena gruppen får riktig behandling och den andra fejkad och sedan undersöka om det är någon skillnaden mellan de två grupperna gällande hur många som tillfrisknar.

Dock lyckades jag faktiskt hitta en studie av hans "kirurgi" och i abstrakten står det följande: 

"CONCLUSIONS: The surgerical procedures are real but we couldn't evaluate the efficacy. It didn't appear to have any specific effect. Our findings are undoubtedly more of an exploratory kind than conclusive ones. Further studies are clearly necessary to cast light on this unorthodox treatment."

Hans kirurgiska "ingrepp" verkar alltså inte ha någon effekt.

"RESULTS: We were struck by the fact that the surgeon really incisions skin or ocular epithelium in addition to scraping the cornea without identified anaesthetics or antiseptics being used. Just one woman complained of pain as she had her breast incised. Longer follow up of patients failed to notice any infection in the surgical sites. Histopathology found the specimens to be compatible with their site of origin and, apart from a 210g. lipoma, were healthy tissues without discernible pathology."

Han använder varken bedövningsmedel eller antiseptiska medel när han utför sina "ingrepp" och det verkar som om han faktiskt påverkar patienter fysiskt genom att bland annat göra snitt i huden och skrapa på hornhinnan. 

Det uppstod inte några komplikationer efter dessa ingrepp. Den godartat tumören(lipoma) tolkar jag som om den fanns där innan "ingreppet" utfördes.

Jane-Lyzell
2013-03-02 23:18
#24

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Joppo
2013-03-04 01:40
#29

🤮

AliennaII
2013-03-04 01:45
#30

😂

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
2013-03-05 10:37
#32

🤤

Jane-Lyzell
2013-05-20 20:34
#33

Dags för en putt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-05-20 21:27
#34

Puttputt:  Redigerat, vill du diskutera skeptiskt fins 2 andra forum // Jane 

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-20 22:23
#35

Det lite märkliga i alla undersökningar om John of god - så tas det mer eller mindre endast upp dem som är rent fysiska - han gör ju minst lika många eteriska operationer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-05-20 22:54
#36

Finns det någon i sverige eller i europa idag som arbetar med den andliga, fysiska, energin?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-05-20 23:18
#37

36 det gör alla spiritualistiska healers 😉 eller snarare de ande doktorer som arbetar igenom dem.

Andlig kirurgi blir - när det behövs hos  bra skolade healingmedium.- Jag själv har varit med om ett flertal sådana under mina behandlingar. - inte varige gång - men när det behövs.

Alla sk trans healers arbetar med bägge energierna - så som John of god gör - det ena måste finnas för att det andra ska fungera1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AliennaII
2013-05-22 16:59
#38

Vad menas med - "andlig fysisk energi"? 

Jag har aldrig tidigare stött på det begreppet.

TezzD
2013-05-22 20:19
#39

Tack för att du delar med dig Elpida!
Mycket tilltalande att ta en trip i framtiden! Vare sig det gynnar resebolag eller inte. Jag blir mäkta fascinerad och skulle gärna vilja träffa honom även om andra drar nytta av slantarna som det kostar, alla måste och vill vi tjäna pengar på något vis, inget att sticka under stolen med :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: