Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1334 ggr
Ians
3/5/12, 7:24 PM

Blir lite trött

Där det finns sökare finns det alltid en lärare….

Ex inommitt gebit …healing

dyker det upp en Guru varannan månad ..Med en sällsynt teknik som är Mer efektiv än de föregående…och som utarbetats av den god Gurun under måga o långa timmar… Därför slår just DETTA allt!

Så är man seriös så bara måste man gå denna kurs att det dessutom är snor dyrt och inte alltid så seriöst är en bisak.

Själv Tror jag att healig kraften är den samma vilken inriktning man än föredrar…..och oavsett Vem som är Gurun i samanhanget.

Det gäller at hitta ett arbets sätt som passar en själv..där man kan vara sann i sin utövning både mot sig själv o mot dem man vill hjälpa…

Där man kan lägga sin själ o hjärta i fokus för dem man lägger sina händer på o ingjuta hopp o tillförsikt i sina "klienter"

Har man hittat Den balansen så krävs inga Dyra kurser…på modet….utan man kan fördjupa sig i sitt sätt att jobba..genom att träng djupare i  kontakten med universumskrafter .. För til syvendes o sist är det DE som helar inte utövaren!

Som healer är man en insamlare av energierna inte en skapare av dem.

Viktigtatt förstå!

Allt annat runt är bara…komentarer!

Och söker man förtvivlat efter Mer kraft..bättre sätt etc etc så missar man utveclings fasen i ett blint sökande…

Så mitt enka råd …har du hittat din form att jobba o kanalera…vila i det…Gräset Är inte grönare eller bättre för du rusar runt o söker det optimala….Det optimala växer fram…det köper man inte på en kurs!

Låt kraften och energiern sakta växa till sig…..de kommer att leda Dig dit där Du skall vara….

Sedan är det roligt att se hur andra jobbar…visst…..men det är inte meningen att i skall vara copyCats av varandra…

Själv har jag gått en kurs i två steg som passade mig…..att utveckla migsj inom det är ett livslångt lärande…

Iris Hall sa ngt bra til en av sina adepter…Keep it simpel!

Det är ett uttryck som jag anammat o försöker leva efter!

Så tycker jag  all enkelhet…och det har sparat migen Massa pengar, på olika flådiga kurser!……  vad tycker Du?

Till sist vill jag tillägga till Iris filosofi……Keep it simpel and trust your self!

Annons:
Hellas
3/5/12, 7:35 PM
#1

Jag kan inte annat än hålla med dig, det finns så oerhört många "måste" kurser så man undrar ibland över hur världen ens fungerar eftersom alla inte går dessa!

För mig kommer Healingen från en och samma källa, sedan kan metoderna variera beroende på hur man som Healer eller kund vill ha det.
Men slutresultatet blïr alltid detsamma.

Iris ledord= KISS, Keep It Simple Stupid Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
3/5/12, 7:44 PM
#2

 Ians en av andledningarna Jag försöker få människor att finna sin inre ledareFlört den som kan och lär den enskilda indeviden bäst!

Sen kan det behövas pepping av en kurs t ex … men det ska vara i lagom proppotionerSkrattande

Helena-Tycker vi byterut Stupid mot switi- i stället - Stupid låter så förnedrande och inte respektfullt i mina ögon!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
3/5/12, 7:53 PM
#3

Man ska göra det som känns rätt, då är det rätt väg för dig.
Att påstå att man har ensamrätt till kontakter med högre väsen, då ljuger man och är man inte medveten om det, då har man lurat sig själv.

Ians
3/5/12, 8:17 PM
#4

Exakt sven-g! Tyvärr går många för dyra pengar på detta. I en iver att inte stå utanför o missa ngt. Ingen vill ju missa tåget ! Så man glömmer o kolla om tåget överhuvudtaget går åt rätt håll :) O det är som Jane säger man måste hitta sin inre röst/ guide o det krävs tålamod o lyhördhet för det. Inte en ny metod o en ny metod….. Jag hoppas att ni som läser förstår att jag inte är emot att lära sig av varandra utan generellt riktar mig mot kurs hysteri o sj påtagen Guru status .

Elpida
3/6/12, 8:55 AM
#5

Läser just nu Eric Pearls bok om Reconnective healing och jag bara älskar den. Han förespråkar just detta, att lägga bort alla riualer och måsten, handpositioner hit och dit som ska kommas ihåg mm. Att bara lita på att energin är klokast och leder dig dit den behövs bäst. Det var så jäkla skönt att läsa det för jag har haft lite ångest av att jag gått reiki men fullkomligt struntat i om höger eller vänster hand ligger överst, att göra handpositioner i rätt ordning osv. Nu fick jag en bekräftelse på att detta är helt ok!!!

Sedan förtar jag inte utbildningarna, de kan vara oerhört viktiga om man vill träna i grupp, att öka sitt självförtroende, utbyta tankar och idéer och lära känna igen energin i händerna. Jag är faktiskt rätt sugen på att gå en utbildning till, mest för att jag ska kunna arbeta lite vid sidan av med healing i framtiden. Då behövs oftast ett diplom eller två på väggen dessutom…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
3/6/12, 12:30 PM
#6

5 Det erik skriver är igentligen ingen större skillnad emot spiritualistisk healing!

(förutom de gör en massa hokuspokus i auran)

Spritualistisk healing är väldigt enkel och inte krävande av en massa styrningar - endast händer på! och följa sin intuiton var händerna ska gå!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Elpida
3/6/12, 1:16 PM
#7

#6 Eric säger själv att reconnective healing i det närmaste är precis som andlig healing, och han nämner inget om hokuspokus i auran i sin bok vad jag läst iaf. Det var ju det som jag tyckte var så skönt, att det inte var en massa måsten och regler att följaGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
3/6/12, 2:33 PM
#8

7 Konstigt då jag stött på dessa utövare som står och jobbar i auran !??? och snurrar som tusanFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
3/6/12, 2:40 PM
#9

Nu har ju inte jag gått någon utbildning, bara läst hans bok. Kanske det är tillagt något i utbildingen.. fast det verkar konstigt.. Obestämd Skit sak samma egentligen. Man tar ju åt sig de delar som man själv känner är rätt, vilket han själv skriver oxå. Man ska aldrig köpa allt, inte allt han skriver heller (säger Eric) om det inte känns rätt för en själv.Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
3/6/12, 2:41 PM
#10

9 Låter bra ElpidiaKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
3/6/12, 2:44 PM
#11

KyssKyss tebax!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

sven-g
3/6/12, 8:12 PM
#12

Förstår inte vad det skulle vara för fel att arbeta med auoran

Jane-Lyzell
3/6/12, 8:19 PM
#13

12 Du tar bort en efekt - av beröring (må bra hormon)och om andevärlden skulle vilja jobba med andlig kirurgi blir det svårt om du håller dina händer ute i auran!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
3/7/12, 1:11 AM
#14

#13 aha….

Inte för jag står o viftar på avstånd…men bra att lära sig ngt nytt!

Jane-Lyzell
3/7/12, 12:05 PM
#15

14 Ja man lär sig hela tidenFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
3/7/12, 1:05 PM
#16

Jag säger som häxan: "Gör det du ska utan att skada någon" eller fråga dig själv, vad har du för intention, syfte..? Att gå kurs t ex, varför gör man det? är det för att kunna fästa ytterligare ett diplom på väggen, för att ge sken av att vara "mer seriös" än andra, eller är det för att snappa upp mer kunskap för att kunna få en mer komplex bild av sammanhangen..?

Kurser är bra, oftast för att det är av kurskamraterna man lär sig mest. Dom ställer dom frågor och motfrågor som jag inte kommer på själv just då, men kunnandet får man med tiden precis som du är inne på Ians. Erfarenheten ger den kunskap/klokskap som man behöver för att bli en skicklig yrkesutövare vad det än gäller.

Det är individer man arbetar med och den ena indivden kan svara på en behandling som inte alls ger resultat på en annan. Kanske för att den individen är mer "stängd", stressad eller deppig just då..? Individen sänder också ut energier, positiva eller negativa, därför är det viktigt att dessa enegier stämmer överens eller harmonierar med dom man sänder till dem. I annat fall studsar energierna tillbaka, precis som man tänker síg en felvänd magnet.

Healingenergin hittar alltid sitt objekt, men det är inte alltid lika självklart att objektet är mottagligt för den.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
3/7/12, 1:35 PM
#17

Eric skriver i sin bok:

Man behöver inte tro för att få healing, den hjälper ändå, MEN du måste ha en önskan om att bli frisk, att bli fri från de besvär du har.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
3/7/12, 3:15 PM
#18

 Nej man behöver inte tro men det hjälper, det är jag övertygad om.Glad Det handlar om enkla fysikaliska principer egentligen, eller att man befinner sig på samma våglängd. Vill du bli frisk så får du alltid ett snabbare och effektivare resultat om du själv är delaktig i läkningen. Visst går healingen fram och kan hjälpa kortsiktigt även om personen putsar galsögonen under tiden man sänder healing.

Men tänk dig då, om personen som skall få healing själv deltar genom att förbereda sig, genom att sitta eller ligga bekvämt, genom försöka känna in energin eller ta kontakt med den.. jag är säker på att resutatet blir ett helt annat då, än om den befinner sig i ett köpcenter eller står o lagar middag eller tittar på TV, eftersom känslan och tankarna är på ett helt annat håll.

Dessutom så tror jag att healing som man utför med personen framför sig blir effektivare, än på distans. Då är också personen mer "närvarande" och kan ta emot energierna på ett annat sätt än om den befinner sig på en helt annan plats, i tid och rum. Det här varierar förstås mellan individer och dom som är mer seriösa, och vet att deras egen inställning också spelar roll, tror jag tar emot energierna på ett bra sätt ändå. Dom har förstått vad det går ut på s a s..

Det allra mest ultimata, tycker jag, är om man håller en kort meditation med personen innan. En guidad meditation , då den får en möjlighet att rensa bort alla störande intryck och bara koncentrera sig på de läkande energierna. Anden måste vara närvarande också, även om det är kropp/psyke som behöver hjälp.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
3/9/12, 8:43 AM
#19

#18 Jag tror oxå att det definitivt underlättar om personen både tror och har en önskan om att bli frisk. Man måste ju åtminstone vara öppen för idén att det här kan faktiskt fungera. Och som du säger måste det ju vara lättare för energierna att komma fram till någon som är "mentalt" förberedd.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: