Annons:
Etiketthealing
Läst 2873 ggr
Tuva-C
2012-03-05 13:53

Ladda batterier med healing

Hellas, jag såg att du hade nämnt på ett annat "trevligt litet forum" att man kan ladda batterier med hjälp av healing. Jag blev jättenyfiken (plus att det skulle vara till väldigt stor hjälp sent på kvällen när fjärkontrollen dör och alla affärer är stängda… Flört ).

Hur ska man göra? Vore jättehäftigt om det funkade! Glad Eller någon annan kanske vet mer om det också?

Annons:
Joppo
2012-03-05 14:01
#1

Just det… Detta hade jag glömt bort. Jag vill också veta hur man går tillväga Flört

Jane-Lyzell
2012-03-05 14:21
#2

Det är inte så svårt som healer - men svårare som skeptikerFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joppo
2012-03-05 14:30
#3

Det är mycket möjligt. Jag är främst intresserad av hur man rent praktiskt går tillväga. Rent spontant låter det också som ett fenomen som skulle passa utmärkt att testa vetenskapligt.

Jane-Lyzell
2012-03-05 14:33
#4

3 Det borde gå att testa vetenskapligt och är övertygad parapsykologerna gjort dessa tester redan!

Rent praktiskt så håller du batteriet i din hand eller över eller runt batteriet och kopplar på energikällan för laddning av batteriFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-C
2012-03-05 14:35
#5

#4 Okej, så det är egentligen som att ge healing till vad/vem som helst? Spännande, måste testa! Glad

Jane-Lyzell
2012-03-05 14:46
#6

5 Japp - fast jag tror det går fortare med en batteriladdareFlört men det går!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tuva-C
2012-03-05 17:14
#7

#6 Flört

Magi-cat
2012-03-05 17:40
#8

har provat. Och det funkar….Flört


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jane-Lyzell
2012-03-05 18:39
#9

 8. KanonGlad- Javist funkar det! Dom som är riktigt duktiga på att samla energi kan till omed få en glödlampa att lysa!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2012-03-05 18:53
#10

#9..det skall jag prova Jane…man kunde kanske träna upp sig!Obestämd Och ha det som mål för skoj skull Skrattande

Hellas
2012-03-05 19:08
#11

Jag upptäckte detta av en slump.
Nyckeln till min tidigare bil hade ett batteri som var väldigt svagt och ganska gammalt.
Lat som jag är köpte jag inte ett nytt utan fick gå närmare och närmare bilen för att kunna använda fjärren.

Tillslut handlade det om 3-4 meters avstånd och då fick det inte vara några bilar mellan nyckel och bil.

Under en period jobbade vi ganska mycket med Healing i grupp och när kvällen var slut och jag skulle åka hem gick jag ut från huset och ställde mig på verandan.
Jag klickade, mest av gammal vana, på fjärren och bilen blickar till och låset öppnas……avstånd: ca 10-15 meter med träd och buskar som var i vägen.

Jag blev förvånad men ryckte på axlarna och tolkade det om en slump.
Det gick en tid, batteriet blev snabbt dåligt igen och sedan var det dags för en Healingkväll igen.

Denna gång försöker jag öppna dörren mer medvetet från samma ställe som sist och visst fungerade det.

Efter det gjorde jag tester med att försöka öppna bnilen om vi inte hade haft Healing cirkel men då fungerade det aldrig.

Jag gjorde ingenting medvetet med min Healing men visst är det som Jane skriver.
Healing är ren energi och om man skickar energi till ett dåligt batteri så laddas det också.

För den om aldrig gett Healing är det förstås knepigare att veta om "man gör rätt" men teta, det kan inte bli annat än fel :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-C
2012-03-06 11:07
#12

#11 Vad intressant! Ska verkligen "give it a try"! Glad

Jane-Lyzell
2012-03-06 11:40
#13

ha ha ha om ni tycker Hellas inlägg ser lite knasiga ut i skrift - så beror det på at hennes tangentbort är just nu lite kontigt:Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
2012-03-06 17:23
#14

#13 Haha, ja, jag saknar blandannat "S" det är smulor i tangentbordet…fast just nu verkar smulorna ligga i ett anant hörn där de inte stör Cool.

Tycker ananrs att texten i #11 är rätt ok, häromdagen hade jag inga S alls och det blev lite jobbigt

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
2012-03-06 17:30
#15

hahaha…du får gå över till Lchf Hellas…den maten smular inte så mkt Flört

Jane-Lyzell
2012-03-06 17:47
#16

Ha ha ha Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-03-06 19:59
#17

Detta var häftig läsning Skrattande Det ska jag testa vid tillfälle Tungan ute

En cirkelkompis fick en julblomma som han glömde att vattna. Han gav blomman healing och den levde i flera månader utan vatten, men med healing varje dag Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2012-03-06 20:21
#18

Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
2012-03-06 22:41
#19

JOdå, det funkar även om det inte håller någon längre stund. Jag fick lära mig det när jag gick reikikursen också, att det skulle funka på bilar som var strömlösa bl a.. men i  mitt fall var det mobilen och jag kunde inte hitta laddaren. Så jag höll mobilen i handen och tänkte "energi" till den. Och visst fick den energi, åtminstone så jag kunde få igång den och kolla om jag hade några samtal i kö Hade jag reikat längre så hade jag kanske till o med kunna slå en pling.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2012-03-07 01:12
#20

Tuva Skrattande du är go du!

Annons:
[Starman]
2012-09-05 11:12
#21

#9

Verkligen? Enda gångerna jag har sett det hända så har det varit ett simpelt trolleritrick, som i det bifogade klippet. Finns det dokumenterat utan att någon gjort det utan något trick, vet du det? :)

ru4real
2012-09-05 14:33
#22

Nu har jag sökt på både google, bing och Yahoo. Men jag kunde inte hitta ngnstans där det diskuterades eller pratades om det här med att heala batterier. Synd för jag är verkligen nyfiken på om det finns beskrivet ngn annanstans än bara här. M tanke på mängden batterier ungarna spelar slut på m wii't så vore det ju alldeles "lysande" om det fungerade.

Ngn som fler källor? Länkar el boktips?

Hellas
2012-09-05 14:52
#23

#22 Jag har inte heller sett det i skrift någonstans, jag kan bara konstatera att det hänt mig. Hur det går till eller varför har jag absolut ingen aning om, finns det naturliga förklaringar så mottages de tacksamt.

Kanske handlar det om jordens dragningskraft som tillfälligt laddar ett batteri då man håller det i sin handSkämsCool.

Så jag hejjar på, har någon läst om det här och vill dela med sig av länkar så tas de tacksamt emot.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: