Annons:
Etikettguider
Läst 1817 ggr
zezzan83
2012-03-01 16:42

guide vs skyddsängel

beroende på vem man frågar så är ens guide och skyddsängel samma medan en del säger att det är olika.

hur vet man vad som är vad och vem som är vem?

hur vet man vem man har som guide/skyddsängel?

har försökt att få fram något svar men är osäker på om jag tolkar rätt och om det verkligen är "svar"eller intryck från annat håll.

Nyfiken och envis är jag, frågar man inte så får man ju heller inget veta:)

Annons:
[Lady-Oona]
2012-03-01 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

ordet guide betyder ju någon som "leder, informerar, hjälper" (med flera betydelser) och det är just vad en gudie gör. En guide finns hos oss av en speciell anledning och vid speciella tillfällen.

Guider vägleder och hjälper till när vi vill förstå, lära, utveckla, studera ett speciellt ämne/område (ibland med andlig/medial anknytning) som vi känner oss dragna till. En guide inspirerar och kommer med goda råd och intuitiva impulser till oss ibland när vi sover. En guide kan göra så att vi uppmärsammar tecken i vardagen bättre och som i sin tur gör att vi kanske läser den där boken eller går den där kursen.  En guide är en god vän som inspirerar och stöder i sökandet efter svar och kunskap.

En Guide kan också var någon som uppmuntrar mentalt när vi vill lära oss något som t.ex måla, skriva, sy, laga mat, utbilda oss till något specifikt i livet som inte är knutet till något medial/andligt.

En skyddsängel är någon som kan tankeväckade impulser när du är på väg att göra nåt dumt som ev, kan skada dig….en skyddsängel kan vara de som ger dig impulser att köra långsammare, inte gå den där mörka vägen, inte utmana ödet, inte simma för långt ut….mm mm mm.

En skyddsängel kan också ge impulser om hur man äter, sover, motionerar…sköter sina relationer, tar  hand om sig själv och sitt liv. En skyddsängel är inte inriktad på nåt speciellt ämne eller egenskap utan ser på dig som en helhet, en själ i utveckling.

Jag hoppas att du kan ta till dig något utav det jag skrivit….ha en fin dag.

Jane-Lyzell
2012-03-01 19:00
#2

Bra svar du fick - tack Oona du e en klippaKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2012-03-01 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jane min kära, jag har mina ljusa stunder….tack för dina ord….puss och kram Kyss

Jane-Lyzell
2012-03-01 19:09
#4

Oj vilken fin ros- som digFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2012-03-01 19:28
#5

Tack Oona för ett jätte bra svar som tom jag begriper! Min guide tycker jag är lite trög…så jag behöver ha saker skrivna Flört

Upp till toppen
Annons: