Annons:
Etikettmedialitet
Läst 6260 ggr
zezzan83
3/1/12, 4:26 PM

telefon medium

någon som har erfarenhet av telefon medium och isåfall kan rekommendera någon?

testade första gången för någon dag sen men fick egentligen inte ut något av samtalet som blev dyrt:(

undrar också hur man kan veta om denna är seriös eller ej så man inte betalar i "onödan" för osammanhängande svar eller sånt man redan visste?

Annons:
Jane-Lyzell
3/1/12, 4:33 PM
#1

Hej zezzan83

Det är svårt med dessa telefon medium - du får gå på rekoemndationer - tyvärr har jag ingen att rekomendera!Obestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

zezzan83
3/1/12, 4:40 PM
#2

är ju så synd när man råkar ut för någon som man inte får riktiga svar av när man ändå betalar ganska mkt,blir ju lätt att man tappar "tron"lite…

men om man är ett riktigt medium, kan denne då få fram budskap via telefon osv utan att veta vem jag i detta fallet är?

och om man verkligen känner sig i behov av andlig vägledning vilket tillvägagångssätt är då bäst?

Jane-Lyzell
3/1/12, 6:59 PM
#4

2 Jätte synd - men då blir min fråga varför måste du vara anonym om du ska gå till ett medium - en fördel man är ärlig vem man ärFlört

Bästa vägledningen har du inom dig själv - men kan du inte finna den själv kan man gå till antingen ett medium eller ennu helre en som är psychic som det heter (taro läsare med flera) de som siar om dåtid nutid framtid!

Medium(ande medium) gör ibland vägledning med!

Så  mitt råd blir med någon psychic eller medium i en en till en sittning - är nog att rekomendera!

Lena Ranehag gör telefon sittningar vad jag vet - finns säkert andra med! Kan inte svara för kvaliteten - men hon anses ju renomerad!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
3/1/12, 8:18 PM
#5

Jag är emot ALL typ av Betallinjer, oavsett om det är Mediala spålinjer, Erotiska linjer eller annat liknande.

Jag tror att det till slut blir ett beroende, precis som folk har ett spelberoende.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
3/1/12, 8:29 PM
#6

5 Håller verkligen medSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
3/5/12, 5:35 PM
#7

#5…samma här!

Men gillar inte någon form av telefon försäljning..oavsett om det är medium, Tarot eller kassa kalsonger! Skrikandes

En måste få känna på varan för o veta vad man får! Flört

Tuva-C
3/5/12, 5:40 PM
#8

Har ocskå väldigt svårt för betallinjer. Känns bara olustigt… träffade däremot på ett medium på senaste Harmoni-mässan och hon satt som representant för just en betallinje. Tänkte att jag skulle testa henne och blev otroligt överraskad! Hon var verkligen fantastisk och jag frågade hur man kunde komma i kontakt med henne. Till och med hon rekommenderade mig att söka upp henne på nätet och ringa "normalt" istället och boka tid.

Så visst finns det seriösa medium på betallinjer, men jag får känslan av att det kanske inte kryllar av dom…?

Ians
3/5/12, 5:48 PM
#9

#8 > Inget är Bara svart eller vitt mao….gott att höra att det finns undantag!

zezzan83
3/5/12, 6:07 PM
#10

4*

tror att du missuppfattade mig lite ang att vara "anonym",det är man väl om man ringer/skriver till någon man inte träffat oavsett och det är väl lite det som är meningen med att kontakta ett medium för att få så ärliga svar som möjligt istället för att göra en sk "cold reading"som jag hört att vissa gör?

min förhoppning med just detta samtal var att jag hoppades få hjälp/råd med att tyda mina Drömmar och meditationer, få hjälp med min livsuppgift och att få veta/komma i kontakt med min guide/skyddsängel.

ett medium kan man ju inte precis "prov köra" innan köp, så det blir ju mkt att betala iallafall, åtminstone blev det så nu.

med tanke på att det är just oavanstående frågor jag har, är det någon som kan rekommendera typ av vägledning och tillvägagångs sätt som skulle kunna passa?

tänker på om man inte kan träffa ett "fysiskt" medium osv?

Tack till er alla som svarat:)

Jane-Lyzell
3/5/12, 6:37 PM
#11

10 finns massor med bra trådar att läsa här inne gå in underfliken - medialt så hittar du en hel del övningar!Glad Lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anetteomelett
4/22/12, 12:07 AM
#12

Jag gick till en för många år sedan, nära sockenplan utanför Stockholm, tyvärr kommer jag inte ihåg vad hon hette, jag vet inte vad det kostar på telefon, om det blir billigare eller dyrare, resan kostar ju också om man inte bor nära ett medium.

Vet inte om hon som jag gick till är kvar, men hon var jätte bra, träffsäker, vänlig och omtänksam, lite som en terapuet, det kostade 150 kronor då, tror man kunde till ett band eller om det ingick, minns inte riktigt och priset kan ju ha gått upp, men vad kostar det på telefon?

Oavsett om telefon är billigare och smidigare ger det nog mer att besöka mediet.

[kvasthilda 72]
4/22/12, 7:59 AM
#13

Jag har själv jobbat ca 1 år på 2 spålinjer eftersom jag ville ha mer erfarenhet  men när jag märkte att chefen bara ville tjäna pengar och försökte göda vårt ego att själv tjäna mera pengar så slutade jag.

Jag ansåg att kan jag hjälpa en klient på 10 min så var jag nöjd men det var inte chefen, vi fick en del utbldning men på slutet kände jag att det var endast för att förlänga telefonsamtalet speciellt när vi skulle lära oss vitamin och mineral lära, det har väl inget med en spålinje att göra???

Så visst finns det bra medium men om du märker att mediumet börjar snacka på utan att ge dig svar på frågan och driver iväg på annat så lägg på luren.

Jag var så arg på hur människor utnyttjades, för 30 min så fick dom betala över 700 kr och jag hade många som ringde och ville fråga om ekonomin för dom sa att dom var fattiga och ibland tänkte jag (varför ringer du denna dyra linje då?)

Nej jag ger inte mycket för dessa dyra linjer men ska även tillägga att det finns bra medium där också, så mitt förslag är att ringa någon som nyss börjat på linjen för där är den största chansen att du får ett seriöst medium medan jag är lite skeptisk mot dom som jobbat på samma linje lång tid då är risken att dom kommit in i tjänapengar tänket, visst ska man inte dra alla över en kam och det finns även seriösa där med men var vaksam!!!

Annars finns det ju en mediumlista på Ön som du kan kolla på…

Annons:
Jane-Lyzell
4/22/12, 9:15 AM
#14

13 Ja många som är seriösa upptäcker som du kvastis att det är pengar som driver dessa linjer - vilket är sorgligt(((

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anetteomelett
4/22/12, 10:17 AM
#15

Oj, det var dyrare med telefon-medium än jag trodde, men vad jag förstår finns det medium med fast pris som man vet i förväg, för en viss bestämd tid som man bokar tid med? Förstår att alla inte kan ta sig till ett medium, så telefon är ett bra alternativ, men precis som i alla branscher finns både seriösa och mindre seriösa som bara är ute efter att tjäna pengar, jag menar inte att de inte har gåvan, men de bryr sig mer om förtjänsten än att hjälpa människor. Det är bra med rekommendationer och varningar från de som använt sig av de olika tjänsterna, så man har något att gå på innan man slösar pengar utan att få valuta för dem. Om man är missnöjd, måste man ändå betala?

Upp till toppen
Annons: