Annons:
Etikettinspiration
Läst 1768 ggr
Hellas
2/18/12, 10:16 PM

Kraftplats

Har du en egen Kraftplats där du kan finna styrka och kraft eller bara hitta ditt innre lugn?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
webbsmurfen
2/19/12, 10:19 AM
#1

Hej Hellas

Jag kanske missförstod,

men menade du tex. att sitta i ett stort pentagram och meditera

Eller menar du ditt personliga rum i meditiationen.

Eller menar du en fysisk plats Typ på en bergsknalle vid en solnedgång

Hellas
2/19/12, 10:38 AM
#2

#1 jag menade nog allt det du beskriver, men ofta är det en plats i naturen eller kanske en liten speciell stuga mitt i ingenstans.
Själv har jag tyvärr ingen sådan specifik plats men jag vet att ni är många som har det.

En kraftplats kan vara ett ställe som man inte har möjlighet att besöka särskillt ofta men som alltid har det där lilla extra som gör att man längtar tillbaka då livet känns extra tungt.

Jag brukar gå ut i skogen, gärna där det finns vatten eller en älv.
Jag vill kunna sitta på en sten eller stubbe och bara vara.
Jag har idag tur att ha sådana platser nästan utanför huset, det är inte ofta jag går dit men ibland så pockar det på.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Trollvind
2/20/12, 9:29 AM
#3

Det brukar gå att hitta kraftplatser i hemmet med hjälp av pekare eller pendel. De flesta hem jag varit i och mätt med pekare så har det, förutom curry- och hartmannlinjer också funnit platser med kraft.

När man står eller sitter på en sån känner man hur krafterna återvänder, man blir gladare, rätar på ryggen och kan känna ett litet rus av extra energi fylla på.

Det borde gå att hitta såna punkter genom att pendla över en ritning eller skiss över bostaden. Har inte själv testat just den metoden, men det är ett bra tips om någon vill försöka.

Annars hittar jag mina egna bästa kraftplatser ute i skogen. Jag trivs bäst där, kanske är det därför jag dras dit.

Fjäril
2/20/12, 10:33 AM
#4

Jag har skapat mig min egen "kraftkälla" i den sätter jag mig visuellt (kan sitta i soffan, på sängen eller vad som helst) där jag hämtar kraft när jag behöver.

Jag har lagt in en dos av lite allt möjligt, vilket innebär att jag plockar upp de delar jag behöver.

Har jag det stressigt på jobbet så "hoppar" jag in i min källa för en stund  Glad

Hade gärna skapat/hittat en plats ute, men det har inte blivit av än. Vi har en fin plats med vackra träd utanför oss, dit går jag ibland och kramar träden och klappar stenarna.

Sajtvärd på Övernaturligt

Elpida
2/20/12, 10:35 AM
#5

Jag har ingen kraftplats här i stan än. Det kommer bli utomhus någonstans men jag har inte haft möjlighet att utforska skogarna än, längtar till våren dockSkrattande.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

webbsmurfen
2/20/12, 12:05 PM
#6

Har väl ingen direkt plats.. Utom kanske i det så kallade personliga rummet i meditiationen.. Där jag står och tittar på ett stormigt hav högt upp..

Tänk "Stora Karlsö" på Gotland

Annons:
[NeferNefer]
2/20/12, 6:20 PM
#7

Jag har en. Men det är lite halvknepigt för mig att ta mig dit så jag brukar ta mig dit och lämna kroppen hemma. Det funkar lika bra, kanske till och med lite bättre ibland. Lite lättare att se de som vistas där.

Elpida
2/20/12, 6:27 PM
#8

#4 Mitt inre rum har jag oxå skapat, dit jag kan gå var jag än befinner mig.

 Det är däremot kraften från moder jord jag är ute efter i skogen, att fylla upp med "jordning". Glad Tur att det finns fler ställen man kan gå till.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Hellas
2/20/12, 6:39 PM
#9

#3 Åh Trollvind, det låter intressant, jag går alltid "på känn" men jag visste inte att man kunde mäta ut det med pekare.

Pendel använde jag för många år sedan och det är ett ganska roligt verktyg, kanske man skulle ta och rita upp en karta över hemmet och omgivningen :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Fjäril
2/20/12, 6:42 PM
#10

#8

Ja, jag försöker hålla mig ute så mycket som möjligt, men har inte hittat ett "speciellt" ställe än, förutom våra fina träd och marken vi går på. Bara känslan av att andas i skogen  - jag älskar det Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Hellas
2/20/12, 6:43 PM
#11

#7 NeferNefer Så du gör UKU istället, ja det är ju också en variant för de som kan eller vågar.
Själv är jag så feg att när jag märker att det börjar vibrera och hända saker så ser jag till att komma tillbaka.

Har du någon gång kunnan beskriva vad du sett på platsen och sedan fått det verifierat med de personer som varit där?
Nu blir det lite OT men UKU är väldigt spännande ämne.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[NeferNefer]
2/20/12, 6:53 PM
#12

#11: Jag har fått verifierat vid andra tillfällen, ja, men aldrig när det handlar om den här platsen. De som befinner sig där är inte sådana fysiska personer som du och jag, nämligen, så ingen skulle tro på dem ändå … (utom vi, såklart, men ingen som kräver "bevis").

[Northbridge]
4/29/12, 3:27 PM
#13

Gå en tur nere vid en sjö, där finner jag kraft!

Annons:
[Lady-Oona]
4/29/12, 3:34 PM
#14

Skogen, havet….var jag än befinner mig men även en lugn, vacker park…

Upp till toppen
Annons: