Annons:
Etikettinspiration
Läst 1047 ggr
Hellas
2/18/12, 10:15 PM

Hur kommer du i "stämning"?

Som frågan lyder, hur kommer du i rätt stämning för att komma i kontakt med andeenergier eller platsenergier?

Eller om du kanske ska lägga Tarotkort och vill komma in i rätt känsla?

Jag känner att jag skulle behöva få lite tips och idéer.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Hellas
2/19/12, 10:42 AM
#1

Jag sätter gärna på lite musik och avskärmar mig från allt som finns omkring mig. Idag behöver jag ingent speciellt utan jag kan lika gärna göra det här i soffan framför TV´n.

Ibland kan jag dock få för mig att få hela huset i stämning och det första som då är viktigt för min del är att det är Feng Shui känsla så att energierna sedan rör sig fritt utan störning från ovidkommande föremål.

Jag tänder upp ljus och kan även tända en rökelse, inte för att det får andeväsen att komma fortare utan för min egen skull, det slår an på en sträng ibland som jag inte kan förklara.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Elpida
2/20/12, 11:16 AM
#2

Jag gör ungefär som du. Jag sätter på lite lugn musik (oftast vid tarot -  alltid vid healing), tänder lite ljus och rökelse. När jag fixar med detta blir det ju som en *mental* förberedelse för vad jag ska göra. Jag går ner i varv, försöker tömma tankarna och ställa in mig på meditation, läggningar, healing eller vad det nu är. Det är lite som du säger med den där "strängen", men det är inget som hindrar mig från att göra alla de här sakerna utan ljus och rökelse. Det är mest en skön mysfaktor. Glad.. och som sagt lite mental förberedelse.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
2/20/12, 9:56 PM
#3

Jag sätter mig ner och mediterar. Gärna någon guidad meditation från youtube, finns massor där. Just nu är Kelly Howell min favorit.

Sen ber jag mina guider komma och vara med mig i det jag ska göra om jag ska göra en läggning etc. Är det för någon annan som jag ska lägga bjuder jag in även dennes guider att komma så att rätt saker kommer fram.

Jag gillar stillheten, att fokuser aoch ron som blir i kroppen. Efter jag är klar tackar jag guider för det som varit och deras hjälp.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Kerstina-61
2/21/12, 12:09 AM
#4

När det är sommar så går jag ut i min trädgård/växthuset/skogen och tar in naturens energi och njuter av det vackra. Andas in luften med djupa andetag. Försöker tömma hjärnan och komma ned i stress.

Denna årstid tycker jag det är svårare att hitta min oas..Jag har svårt för att komma till ro med meditation..har alltid svårt att själv komma mig för att meditera. När vi sitter i cirkel gör vi ju det och då känns det alltid så skönt efteråt. Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Upp till toppen
Annons: