Annons:
Etikettoff-topic
Läst 507 ggr
Skogshumblan
2012-02-13 11:37

Fråga angåede det okända förra veckan.

Mediumet i det avsnittet kollade handen på den person han var hemma hos och ansåg sig se i handen att personen han skulle hjälpa var öppen andligt samt kunde se vilket stjärntecken personen hade. HUR sjutton ser man sånt?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[skymningsaga]
2012-02-13 13:46
#1

sätter avtryck för det såg även jag och undrar samma sak.

Fjäril
2012-02-13 13:56
#2

Det lustiga är att min son och hans klass hade haft en vikarie som "spått" dem i händerna häromdagen. Han sa att linjerna stod för hur många barn osv de skulle få. Då hade min son sagt "Min mamma jobbar med chakran" och så var diskussionen igång. (positiv sådan) Däremot sa han att "enligt dina linjer mamma, kommer du inte leva länge" (DET var otrevligt, att man "lär" ut sådant till barn?)

Men vad jag skulle komma till så tror jag att läsa av händer är ett "verktyg" som allt annat när man "spår" eller vägleder.

Jag tror för egen del inte att handen i sig säger något om att vara medial, utan mer om känslan handen/personen ger.

Vad tror ni?

Sajtvärd på Övernaturligt

[skymningsaga]
2012-02-13 14:14
#3

jag tänkte att handen gav något ljus ifrån sig som gjorde att per kunde se det. Men just detta med stjärntecknet förstår jag inte.

Jag har själv läst mycket om att spå i händer. Och linjerna bara som någonting kul. För mina linjer är jättekrångliga och bryts och grenar sig överallt och linje kring tummen har jag ingen.

Men stjärntecken. hmmm kanske kollade han handtypen för jord eld luft och vatten. Hade han då väldigt långa fingrar och smal vacker hand så brukar det vara vattentecknet och kanske han sa fisk då.

Kommer ihåg när jag låg på sjukhus och en sköterska kom in till mig och höll min hand och sa att jag var fisk. Nää sa jag. Jag är tvilling. Raka motsattsen.

Skogshumblan
2012-02-13 14:16
#4

Jag får helt enkelt ta och låna Hannas bok igen och råplugga;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[skymningsaga]
2012-02-13 14:19
#5

#4 kände lite så jag med nu. Kommer inte ihåg så mycket. Ska nog kolla i mitt bibliotek

Jane-Lyzell
2012-02-13 17:41
#6

Inget konstigare en läsa i händer- psychic!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
2012-02-13 17:54
#7

Svarar som jane, det handlar om Psychic och ingenting annat.
Det har ingenting med hur strecken i handen är, om de är långa, korta eller kurviga.

Vissa använder tarot kort, andra läser i kaffesump, någon behöver ingenting alls medan en del vill kika i en hand.

Same, Same but different :)

Man väljer en metod som känns bra slutresultatet borde ändå bli detsamma ändå.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Fjäril
2012-02-13 17:56
#8

#7

Ja, det var så jag menade också Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: