Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1221 ggr
julklappen
2/9/12, 1:12 AM

vad är?

vad är dejjavu för något?

Annons:
white lady
2/9/12, 10:08 AM
#1

De som har upplevt känslan beskriva det som en överväldigande känsla av förtrogenhet med något som inte borde vara bekant alls. Say, for example, you are traveling to England for the first time. Säg till exempel, är du reser till England för första gången. You are touring a cathedral, and suddenly it seems as if you have been in that very spot before. Du turnerar en katedral, och plötsligt verkar det som om du har varit i just plats innan. Or maybe you are having dinner with a group of friends, discussing some current political topic, and you have the feeling that you've already experienced this very thing -- same friends, same dinner, same topic. Eller kanske du har middag med en grupp vänner, diskutera några nuvarande politiska ämnet och du har en känsla av att du redan har upplevt just detta - samma vänner, samma middag, samma ämne.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Fjäril
2/9/12, 10:22 AM
#2

För mig betyder deja vu två saker.

1. Vi har varit med om en liknande händelse i tidigare liv

2. Vår själ hinner uppfatta en händelse/en situation innan vi kroppsligt gör det själva. Därför känns det som om vi upplevt detta tidigare (det har vi till viss del gjort, fast själsligt)

Det är lika fascinerande varje gång Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

julklappen
2/9/12, 2:26 PM
#3

ok, nu vet jag.jag har varit med om deja vu många gånger.Tack för svaret.

Upp till toppen
Annons: